SAVCI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ - Mgr. Marie Šimková.
Advertisements

Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart
Kristýna Šťastná SAVCI (2010).
Živočichové lesa Přírodověda 4. ročník.
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
VY_32_INOVACE_9B20 SAVCI morfologie a anatomie
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
MĚKKÝŠI 2) mlži 3) hlavonožci ZNAKY: žijí ve vodě i na souši
Řád: Šelmy Pes domácí: nezatažitelné drápy
Přírodopis pro žáky 8 . Ročníků
SAVCI - charakteristika
Číslo v digitálním archivu školy
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
RYBY Přírodopis 7. ročník.
Plazi-želvy a krokodýli
Stavba těla ptáků
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Obecná charakteristika
(C) Mgr. Martin Šmíd Obecná funkce vylučovací soustavy.
Vnitřní ústrojí Uvnitř těla jsou vnitřní ústrojí, která zajišťují všechny životní projevy člověka. Část vnitřních ústrojí je uložena v horní dutině tělní.
Třída: savci Řád: šelmy.
Třída: Savci - Mammalia
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Vnitřní ústrojí psa domácího
Vnitřní ústrojí psa domácího
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Lidské tělo II. ( soustava trávicí, vylučovací, kožní, nervová )
Systém savců 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
SOUSTAVA DÝCHACÍ Dýchací soustava sdružuje orgány, které obstarávají výměnu plynů mezi vnějším prostředím a krví. Vdechováním přivádějí do těla kyslík.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Soustavy orgánů - opakování
SAVCI Soustava trávicí Má několik hlavních částí: dutina ústní hltan
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se společnými znaky třídy savců,
SAVCI Největší rozvoj savců = TŘETIHORY (před 65 miliony let = éra savců Pronikali do všech ekosystémů Čtvrtohory = éra člověka.
SAVCI Mammalia.
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Plazi.
Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví
TĚLNÍ POKRYV OBRATLOVCŮ Přírodopis VIII.. Povrch těla  Ochrana před vnějším prostředím  Kůže:  pokožka  škára  Kožní útvary (deriváty):  šupiny.
RYBY Přírodopis 7. třída.
BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ptáci Obratlovci Vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová Obrázek: Klipart PowerPoint 2007.
Šablona : V/2 Sada: 1/23 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_Stavba těla savců  ROČNÍK: 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
SAVCI Výživa mateřské mléko Stálá tělní teplota VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.04 © Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
Základní stavba lidského těla
Vnitřní stavba těla ptáků 2
Savci – nejvyvinutější obratlovci
Stavba těla savců.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_16_Trávicí soustava 1. část
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Zoologie bezobratlých a obratlovců
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
SAVCI CHARAKTERISTIKA.
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
SAVCI - charakteristika
Vejcorodí-řád PTAKOŘITNÍ
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

SAVCI

vyvinuli se v ....................... ze savcotvárných ......... druhohorách vyvinuli se v ....................... ze savcotvárných ......... obývají .............. prostředí a ............. oblasti světa mláďata po narození ............................... ........... tělesná teplota plazů všechna všechna sají mateřské mléko stálá

Vnější stavba těla savců

Vnitřní stavba těla savců

Povrch těla savců kůže se žlázami potní mazové pachové mléčné (← potní) z kůže vyrůstají chlupy → ..... pesíky - zbarvení podsada – tepelná izolace výměna chlupů - ............ srst línání

hmatové chlupy na čenichu

některým savcům srst chybí nebo je velmi řídká

deriváty kůže

Kostra savců

pohybující končetinami žvýkací bránice mimické svaly Svalstvo savců nejlépe vyvinuty svaly ............................... mohutné ................... svaly ............... – napomáhá dýchání některé skupiny – ......................... pohybující končetinami žvýkací bránice mimické svaly

Trávicí soustava ústní dutina s jazykem a zuby (řezáky, špičáky, třenové zuby a stoličky) hltan jícen žaludek (někdy dělený) tenké střevo tlusté střevo konečník řitní otvor

Dýchací soustava nozdry nosní dutina hrtan průdušnice průdušky plíce křížení trávicí a dýchací trubice – hrtanová záklopka hlasivky průdušnice průdušky plíce

Cévní soustava čtyřdílné srdce ............ krvinky – přenos ...................... Vylučovací soustava párové .............. (................ a ......................................) ...................................... (2P, 2K) dýchacích plynů ledviny filtrace zpětné vstřebání vody močový měchýř

Nervová soustava rozvinutý koncový mozek, kůra schopnost učení Smysly nejlepší – čich sluch – boltec, 3 sluchové kůstky ve středním uchu

Rozmnožování ................ pohlaví, často pohlavní .......................... ............. oplození, samec má penis vývoj zárodku v ............... matky, výživa z placenty (..................... – ………………………….......................................) ve ............. (..................... – ježura, ptakopysk) narozená mláďata se živí ......................................... (u každého živočicha má různé složení) oddělené dvojtvárnost vnitřní děloze živorodí vejci vejcorodí mateřským mlékem