Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Advertisements

Evropská kultura na prahu moderní doby
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Věk absolutismu Evropské velmoci 17. a 18.stol.
2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Zápas o turecké dědictví
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
Vzestup Japonska mezi moderní velmoci
Kolonizace v 19. a počátku 20. Století.
příklady státních hranic
Revoluce v Latinské Americe Konec amerického kolonialismu
Americká revoluce a vznik USA
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Svět ve 2. polovině 19. století kolonialismus
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Vývoj politické mapy světa
Vývoj politické mapy světa
Evropský kolonialismus
Kolonialismus a imperialismus
politické formy států a příklady
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 24- Opakování Jižní EvropaAnotace Prezentace, která se opakováním států Jižní Evropy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Evropa: západní Evropa
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Jádrové a periferní oblasti
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
Evropa: obyvatelstvo VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.43 Mgr. Kosík Lukáš Anotace: Evropa: obyvatelstvo Vzdělávací oblast: Z 8.ročník Autor: Mgr. Kosík.
CELOSVĚTOVÁ TĚŽBA Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Evropa: Hospodářství a průmysl
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
ICT VL Evropa 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Evropská kultura na prahu moderní doby
2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Sport Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt.
The Big Apple NEW YORK. NEW YORK 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_04_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Kolonizace světa Základní škola Libina, příspěvková.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou měny EURO AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů k finanční.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Globální svět v geopolitické perspektivě.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Svět v poslední třetině 19. století
CZ.1.07/1.4.00/ číslo a název klíčové aktivity III/2
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Poloha České republiky
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Kolonialismus.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Čelákovice
Evropská unie VY_32_Inovace_07KR-7
Transkript prezentace:

Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Koloniální expanze v mapách Přehled geopolitických dopadů koloniální epochy 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1740 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Anotace Autor: Jazyk: Očekávaný výstup: Klíčová slova: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Celková velikost: Období vytvoření materiálu: Mgr.Martin Šimek čeština charakterizuje geopolitický vývoj kolonialismu, zapojení a zájmové sféry jednotlivých koloniálních mocností kolonialismus, kolonie, Francie, Rusko, Velká Británie, Nizozemí,Rusko, Belgie, Španělsko,Portugalsko, Japonsko, USA prezentace žáci 8.r. ZŠ základní vzdělávání, druhý stupeň 915 KB prosinec 2011

Epocha zámořských objevů (15. -16. stol Epocha zámořských objevů (15.-16.stol.) – Španělé a Portugalci mapují svět

Epocha korzárů a podnikatelů (17. -18. stol Epocha korzárů a podnikatelů (17.-18. stol.) – Britové,Francouzi a Nizozemci v boji o kolonie, Rusko proniká do Střední Asie

Epocha revolucí a cestovatelů (kon. 18. – I. pol. 19. stol Epocha revolucí a cestovatelů (kon.18. – I.pol.19.stol.) – vznik USA a jihoamerických států, průzkum Afriky,Asie a Oceánie)

Epocha koloniálních impérií (II. pol. 19. – I. pol. 20. stol Epocha koloniálních impérií (II.pol.19. – I.pol.20.stol.) – do boje o zbytky světa vstupují Belgie, Itálie, Německo, USA, Japonsko a Rusko

Shrnutí: Interaktivně – vývoj kolonialismu od 15. do 20.stol.

Zdroje vyobrazení užitých v prezentaci www.es.wikipedia.org www.en.wikipedia.org