Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_599_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_598_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Slovesa – způsob oznamovací
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_587_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_583_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_470_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_586_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_238_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_009_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_237_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VYVOZENÍ HLÁSKY „O“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_106_1TR_CJ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_585_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_610_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
VYVOZENÍ HLÁSKY „T“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_111_1TR_CJ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 100 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_295_2TR_M Autor:
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 50 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_294_2TR_M Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VYVOZENÍ HLÁSKY „U“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_107_1TR_CJ Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_175_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_215_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Písemné Násobení - opakování
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
PROCVIČOVÁNÍ ČÍSEL 1, 2, 3 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_162_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná –
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_389_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
DĚLENÍ DO 50, OPAKOVÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_416_3TR_M Autor:
VĚTY PODLE OBRÁZKU Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_113_1TR_CJ Autor:
VYVOZENÍ HLÁSKY „E“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_109_1TR_CJ Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_394_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_471_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_243_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VYVOZENÍ HLÁSKY „S“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_103_1TR_CJ Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_166_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
odčítání Pojmy menšenec, menšitel, rozdíl
PÍSEMNÉ ODČÍTÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_537_4TR_M Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_602_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_625_5TR_M Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_388_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_179_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
SČÍTÁNÍ BEZ PŘECHODU PŘES DESÍTKU TYPU Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_296_2TR_M.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_173_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_177_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
sčítání do 100 bez přechodu přes desítku
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_171_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
odčítání do 100 bez přechodu přes desítku
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_409_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_611_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Skladba Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_592_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Skladba – věta, skladební dvojice, základní skladební dvojice a určovací skladební dvojice Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_592_5TR_CJ Číslo šablony III/2 Autor Leona Szabó, Mgr. Ročník 5. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Český jazyk Téma Očekávaný výstup Žák pozná větu jednoduchou a souvětí, určí základní a určovací skladební dvojice. Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s větou jednoduchou, souvětím a se skladebními dvojicemi Datum vytvoření Prosinec 2012 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Věta jednoduchá, souvětí, základní skladební dvojice, určovací skladební dvojice Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdroje Vlastní zdroje

Věta, souvětí, skladební dvojice Věta je uspořádaný celek složený ze slov. Souvětí je spojení dvou nebo více vět ve větný celek. Věty v souvětí bývají spojeny spojovacími výrazy. (a, ale, že, když, co…) Slova, která k sobě patří, vytvářejí skladební dvojice. Základní skladební dvojici tvoří podmět a přísudek. Na podmět se ptáme otázkou: KDO? (podtrhujeme ho vodorovnou čárou) Na přísudek se ptáme: CO dělalo(a,i,y)? (podtrhujeme ho vlnovkou) Ostatní dvojice nazýváme určovací skladební dvojice. V nich je vždy jeden člen důležitější (člen řídící). Je to ten člen dvojice, kterým se ptáme na člen druhý (člen závislý). př. Houfy špačků se slétaly na naši třešeň v zahradě.

Základní skladební dvojice 1. Najdi ve větách základní skladební dvojice. Přísudek podtrhni vlnovkou, podmět rovnou čarou. Doplň i,í/y,ý. Cizinc_ obdivuj_ pražské památky. Po jarním dešti se strom_ zazelenal_. Blíží se skl_zeň ob_l_. Bílé obláčk_ pomalu plul_ po neb_. Vašek um_l špinavé nádob_. Dědečkov_ starob_lé hodiny odměřoval_ čas. Pavláskovi v z_mě topí uhl_m a dřív_m. Tatínek pracuje ve strojírenstv_. Markéta má mal_ pokoj v podkrov_. U bl_zkého ob_dlí zav_l pes. Oheň uhasl a v_r nočního hm_zu ustal. Jen hl_dka nesl_šně procházela mezi stan_.

podmět 2. Doplň do věty vhodný podmět. prý skrývá v případě nebezpečí hlavu do písku. Od severu vanou silné . Ještě horký s jahodami je vynikající. měl tři dcery. Ve škole četly ze slabikářů. Medonosná patří mezi blanokřídlý hmyz. Zámořské byly kdysi velmi nebezpečné. se mění v kukly. loví ryby na žížaly. Z nádraží vyjely . se batolila za husou. lidí postávaly na náměstí. způsobily velké škody.

Základní skladební dvojice 3. Utvoř vhodné základní skladební dvojice. Z nich pak můžeš vymyslet krátkou větu a některé věty můžeš napsat do sešitu. tikaly pekaři zvonily skřivani babičky vyprávěly stříleli stály se ozývali hodiny pekli zvony hrady myslivci

Úkoly – shrnutí 1. Co je to věta? 2. Co je to souvětí? 3. Co tvoří základní skladební dvojici? 4. Jak se ptáme na podmět? 5. Jak se ptáme na přísudek?

řešení 1. Najdi ve větách základní skladební dvojice. Přísudek podtrhni vlnovkou, podmět rovnou čarou. Doplň i,í/y,ý. Cizinci obdivují pražské památky. Po jarním dešti se stromy zazelenaly. Blíží se sklizeň obilí. Bílé obláčky pomalu pluly po nebi. Vašek umyl špinavé nádobí. Dědečkovy starobylé hodiny odměřovaly čas. Pavláskovi v zimě topí uhlím a dřívím. Tatínek pracuje ve strojírenství. Markéta má malý pokoj v podkroví. U blízkého obydlí zavyl pes. Oheň uhasl a vír nočního hmyzu ustal. Jen hlídka neslyšně procházela mezi stany.

Podmět 2. Doplň do věty vhodný podmět. Pštros prý skrývá v případě nebezpečí hlavu do písku. Od severu vanou silné větry . Ještě horký koláč s jahodami je vynikající. Král měl tři dcery. Ve škole děti četly ze slabikářů. Včela medonosná patří mezi blanokřídlý hmyz. Zámořské objevy byly kdysi velmi nebezpečné. Housenky se mění v kukly. Rybáři loví ryby na žížaly. Z nádraží vyjely vlaky . Housata se batolila za husou. Hloučky lidí postávaly na náměstí. Povodně způsobily velké škody.

Základní sklADEBNÍ DVOJICE 3. Utvoř vhodné základní skladební dvojice. Z nich pak můžeš vymyslet krátkou větu a některé věty můžeš napsat do sešitu. pekaři = pekli skřivani = se ozývali babičky = vyprávěly hrady = stály myslivci = stříleli zvony = zvonily hodiny = tikaly