Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Nejdříve si žáci zopakují s pomocí učitele a přehledu určování větných členů. Pak na interaktivní tabuli seřadí zpřeházené výrazy tak, aby odpovídaly nabízenému větnému vzorci. Pro větší názornost je každá věta doplněna i následným správným vizuálním řešením. Pak mohou žáci podle daného vzorce tvořit sami podobné věty. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žák si upevňuje správné určování větných členů a jejich postavení ve větě a sám tvoří věty podle zadaného větného vzorce. Pro koho je materiál určen2.stupeň ZŠ AutorMgr. Jitka Smékalová Datum vzniku Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Určování větných členů, tvoření vět podle vzorce Český jazyk VY_32_INOVACE_078, 4.sada, ČJ
Procvičování skladby Určování větných členů Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka
Sestav větné členy do věty v takovém pořadí, aby odpovídaly větnému vzorci. Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka
na okněotevřenémsedělamalákočička PoPřPks PUm Na otevřeném okně seděla malá kočička. Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka
dnes se seznámí Marek ve škole s novým spolužákem PUč Př PoPUmPksPt Dnes se seznámí Marek ve škole s novým spolužákem. Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka
A zkusíme to i podle grafu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka
vy nám vysvětlíte nový způsob určování větných členů Po Pt 3.p. Př Pks Pt 4.p. Pkn Pks Pkn = Vy nám vysvětlíte nový způsob určování větných členů. Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka