Obojživelníci bezocasí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Advertisements

Digitalizace výuky Příjemce
Ing. Radovan Smolinský, Ph.D. et Ph.D.
OPAKOVÁNÍ TŘÍDA RYB A OBOJŽIVELNÍCI Přehled některých ryb a obojživelníků Skokan hnědý na snůšce (provázky jsou snůšky ropuchy ob. Snůška ropuchy.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Živočichové našich rybníků – ryby, obojživelníci a plazi
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Obojživelníci POZNÁVAČKA.
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
na území České Republiky
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Název:Zástupci obojživelníků
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Luštění o obojživelnících
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Jedná se o štíhlého čolka s drobnými končetinami a dlouhou hlavou. Pokud se vyskytuje ve vodě, jeho kůže je hladká, na souši ji má suchou a jemnozrnnou.
charakteristika obojživelníků
Jedovatí obojživelníci
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Obojživelníci České republiky
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
TŘÍDA: OBOJŽIVELNÍCI (AMPHIBIA)
Ing. Radovan Smolinský, Ph.D. et Ph.D.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 31. března 2013 Ročník: druhý, čtyřleté studium.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Živočichové kolem rybníku
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Obratlovci obojživelníci.
Název školy:Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název:VY_32_INOVACE_01B_13_Systém.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
EU peníze středním školám
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Třída: Plazi znaky: tělo pokryté rohovitou pokožkou nebo krunýřem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Obojživelníci (Lissamphibia)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Poznávání obojživelníků
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Zpracoval: Marcela Kováříková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Obojživelníci bezocasí

zavalité tělo končetiny – přední – kratší, 4 prsty - zadní – delší, 5 prstů plovací blány vypouklé oči (zatahují je, pomoc při polykání) 3 víčka vymrštitelný jazyk vpředu přirostlý nemohou otáčet hlavou samci skřehotají

kuňka žlutobřichá kuňky vývojově nejstarší žáby bradavičnatá kůže obranný postoj (prohne záda, vystrčí barevné břicho)

rosnička zelená barvou se přizpůsobuje prostředí bubínek na hrdle přísavky na prstech na stromech a keřích drobná

ropucha obecná naše největší (pomalý růst, dospělá v 5 letech, věk až 30 let) krátké tělo, málo skáče bradavičnatá kůže vajíčka  provazce šedohnědá

ropucha zelená - maskáče ropucha krátkonohá – na hřbetě proužek

skokani hladká kůže mohutné zadní končetiny vajíčka  shluk bubínky po stranách kulatá zornice mnoho druhů klepton zelený – kříženec dvou skokanů

skokan zelený – vodní, silné skřehotání skokan hnědý – suchozemský, větší, skok až 1 m

blatnice skvrnitá páchne po česneku patní hrboly = rýče

drápatka vodní Afrika laboratorní účely

žába šípová (pralesnička) Amazonie velmi jedovatá, indiáni napouští jedem hroty šípů výrazné zbarvení (modré,…)