Počítačová grafika Výpočetní technika
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice jméno autora Mgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT předmět Výpočetní technika pořadové číslo DUM 31
Anotace Prezentace seznamuje se základním rozdělením počítačové grafiky a ukazuje na způsoby jejího využití. Autor Mgr. Petr Jonáš Očekávaný výstup Žák si uvědomuje přínos počítačové grafiky, uvádí příklady jejího využití v praxi. Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity kombinovaná Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 - 15 let
Počítačová grafika Z technického hlediska obor používající počítače k tvorbě umělých grafických objektů na úpravu zobrazitelných a prostorových informací V umění jde o samostatnou kategorii grafiky. Jak rozdíl je mezi 2D a 3D?
2D počítačová grafika Základní přístupy ke 2D grafice: vektorová rastrová grafika Vektorová grafika ukládá přesná geometrická data, například souřadnice bodů, propojení mezi body (úsečky a křivky) a vyplnění tvarů. Rastrová grafika základem je pravidelná síť pixelů, organizovaná jako dvourozměrná matice bodů. Každý pixel nese specifické informace, například o jasu, barvě, průhlednosti bodu, nebo kombinaci těchto hodnot.
3D počítačová grafika velmi přesvědčivé výsledky 3D grafika je příbuzná vektorové 2D grafice Pracuje se souřadnicemi bodů a informacemi o úsečkách, křivkách a plochách data jsou uložena ve trojrozměrném souřadnicovém systému
3D počítačová grafika z trojrozměrných dat reprezentujících renderován 2D obrázek…
3D počítačová grafika Renderování - rendering tvorba reálného obrazu na základě počítačového modelu mnoho parametrů a nastavení konečný vzhled scény.… http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/3d_model_and_rendr.jpg
3D počítačová grafika http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Glasses_800_edit.png
3D počítačová grafika Různé techniky ve 3D grafice velmi realisticky vypadající obrázky věrná simulace světelných a optických jevů (stíny, odrazy, lom světla…) Pokročilé vývojové nástroje realistické animace (pohybů oděvu, vlasů, vodní hladiny) simulace fyzikálních jevů (gravitace a odrazy)
3D počítačová grafika ve filmu 1 3 2 4 Použití 3D grafiky ve filmech 1. Andromeda Strain, 1971 2. “The Hunger” (1974) 3. "Futureworld" (1976) 4. "Young Sherlock Holmes" (1985)
Použití 3D grafiky ve hře GTA 3D počítačová grafika a hry Použití 3D grafiky ve hře GTA
Úkol Vyhledej a zapiš (uveď odkazy) Která odvětví využívají práce počítačových grafiků? Který film je pokládán za první animovaný 3D film?
Zdroje Galerie softwaru http://www.your3dsource.com/earliest-computer-animation.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8D%C3%ADta%C4%8Dov%C3%A1_grafika http://doupe.zive.cz/ http://www.novinky.cz/kultura/23074-filmovy-glum-se-inspiroval-chovanim-kocek.html Galerie softwaru
Děkuji za pozornost