Poměr čísel a,b zapisujeme Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Poměr Matematika – 7. ročník *.
Advertisements

Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Výpočty s mapou Autor : Pavel Janečka.
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Poměr.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měřítko mapy a plánu 1 : a na mapě ve skutečnosti na plánu
Měřítka výkresů Výkresy kreslíme v určitém poměru ke skutečné velikosti. Měřítko je poměr délky na výkrese ke skutečné délce. Měřítko volíme dle účelu.
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
11_Podobná zobrazení II Užití podobnosti
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Postupný poměr – příklady
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Matematika Poměr.
* Poměr – příklady Matematika – 7. ročník *
Poměr.
VY_42_INOVACE_396_MĚŘÍTKA MAP A PLÁNKŮ
Měřítko plánu a mapy Mgr. Petra Jelínková.
Výpočty přímé a nepřímé úměrnosti.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
Poměr, úměra atd.… tercie - opakování.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Měřítko plánu a mapy.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
ZLOMKY - ÚVOD.
* Postupný poměr Matematika – 7. ročník *
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Užití poměru (graficky)
2.
Délka kružnice, obvod kruhu
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
18.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
17.
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R15_ Test-měřítko TEMA: Matematika 7.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 26 AnotaceMěřítka.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozšiřování a zkracování postupného poměru. Postupný poměr – rozšiřování a krácení Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_53_Postupny_pomer_rozsirovani_kraceni.
Poměr v základním tvaru.
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Měřítko a orientace výkresů
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Pravidla pro vytváření výkresové dokumentace
Výpočty celku a části celku zadané zlomkem
1.5 Poměr.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Převody jednotek délky
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
Převody jednotek délky
Procenta Výpočet počtu procent.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr v základním tvaru.
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Transkript prezentace:

Poměr čísel a,b zapisujeme Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku Matematika Poměr Poměr je způsob porovnání dvou údajů. Oba porovnávané údaje musí být ve stejných jednotkách. Poměr čísel a,b zapisujeme a : b a čteme a ku b Poměr a : b můžeme zapsat ve tvaru zlomku

Na pořadí členů v poměru záleží!!! Matematika Poměr !!! Na pořadí členů v poměru záleží!!! !!!

Celkem se jedná o 4 stejné díly Matematika Poměr Částka 800,- Kč se má rozdělit dva pracovníky v poměru 3 : 1. Vypočtěte kolik Kč dostane každý. Poměr 3 : 1 znamená, že jeden pracovník dostane 3 stejné díly a druhý 1 stejný díl z 800 Kč. Celkem se jedná o 4 stejné díly 800 Kč : 4 = 200 Kč Jeden díl je 200 Kč.

První pracovník dostane 600 Kč a druhý 200 Kč. Matematika Poměr První pracovník … 3 díly … 3 . 200 = 600 Kč Druhý pracovník … 1 díl … 1 . 200 = 200 Kč Zkouška: 600 Kč + 200 Kč= 800 Kč První pracovník dostane 600 Kč a druhý 200 Kč.

Měřítko vyjadřuje poměr 1 mm na výkrese odpovídá 50 mm ve skutečnosti Matematika Poměr Při kreslení stavebních výkresů není možné zobrazovat skutečné velikosti, protože by se na výkres nevešly. Musí se kreslit v určitém měřítku. Měřítko vyjadřuje poměr výkres : skutečnost Měřítko 1 : 50 znamená: 1 mm na výkrese odpovídá 50 mm ve skutečnosti

Délka garáže má na výkrese velikost 124 mm, tj. 12,4 cm. Matematika Poměr Délka garáže 6,20 m se má nakreslit na výkres v měřítku 1 : 50. Jakou velikost bude mít na výkrese? Rozměr na výkrese bude skutečné délky. tedy: Délka garáže má na výkrese velikost 124 mm, tj. 12,4 cm.

Je-li zlomek větší než jedna, dané číslo zvětšujeme. Matematika Poměr Změnit číslo v daném poměru znamená vynásobit toto číslo poměrem zapsaným ve tvaru zlomku. Je-li zlomek větší než jedna, dané číslo zvětšujeme. Je-li zlomek menší než jedna, dané číslo zmenšujeme.