Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Monikou Novotnou Teorie kresby
Teorie kresby
Kresba Tvoří základ veškerého výtvarného umění. Základním výrazovým prostředkem kresby je linie (čára), bod (tečka). Dělení kresby podle účelu: 1/Technická kresba (přesná, strohá, neosobní) 2/Výtvarná kresba (citlivá, umožňuje nahlédnout do umělcova nitra)
(Mužský akt – Carraccio) Technická kresba (výkres závitu) Výtvarná kresba (Mužský akt – Carraccio) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Technical_Drawing_Hole_04.png http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Carracci,_Annbale_-_Studio_di_nudo.jpg
Kresebné techniky (podle způsobu práce) A/Suché techniky (kreslíme přímo, nástroj nenamáčíme do tekutiny) Tužky (č.1, B-6B) Uhel (přírodní, umělý) Rudka Pastelky Barevné křídy suché http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Colouring_pencils.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Penciltip.JPG
B/Mokré techniky (kreslíme s použitím tekutiny) Perokresba Kresba dřívkem Kresba štětcem Kresba fixem http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tinte1.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Marker1.jpg
Použitá literatura, zdroj: Baleka, J. – Výtvarné umění, výkladový slovník, ACADEMIA 2002 Klipart http://www.gify.nou.cz/Vyhledavac.htm www.wikipedia.org