Těžba podle lokality 1. Těžba v dolech- Zahrnuje těžbu a dopravu vytěženého nerostu z dolu. Těží se v porubech, chodbách. 2. Těžba v lomech- Doprava vytěženého.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOVRAK - ZDROJ SUROVIN Mgr. Milena Marešová Praha 2006.
Advertisements

Rudy a nerudy Anna Kadaníková, 4.A
VÝROBA, OBCHOD, SLUŽBY Mgr. Michal Oblouk.
Anotace DUM slouží jako doprovodný vizuální materiál při výuce o globálních problémech.
Jan Lamacz, sexta A Zlato (Au).
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Václav Hlavinka a Richard Andrýsek 2L 2012/2013
Těžba nerostných surovin ve světě
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Průmysl.
Nezbytná součást moderního života Jan Pokorný 2.L.
Chemie 8. ročník Kovy.
5.4 Většinu prvků tvoří kovy
RUDY A NERUDY Anna Kadaníková
Kovy Mgr. Helena Roubalová
PRŮMYSL.
Nerosty a horniny Energetické suroviny.
Těžební průmysl Jan Plicka.
Vytvořil František Macek Lubomír Skokan.  Nerostné bohatství je souhrn věci, které potřebujeme k životu. Nejčastěji jde o stavební materiály(Mramor,pískovec,kámen….)rudy.
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s vlastnostmi a využitím stříbra,
Text pro žáky Vodiče a izolanty.
Elektrická energie.
Společenské a hospodářské prostředí
CHEMICKÝ KUFR Téma: Prvky
Těžba nerostných surovin
Nerostné suroviny Zemská kůra je zdrojem minerálů a hornin Pokud je průmyslově využitelné,označujeme je jako nerostné suroviny Minerály jsou ovšem často.
Název Těžba nerostných surovin Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Nerostné bohatství na zemi
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
1 Zlato – (nej)vzácnější nerostná surovina světa 1 POPULARIZACE VĚDY A VÝZKUMU V PŘÍRODNÍCH VĚDÁCH A MATEMATICE S VYUŽITÍM POTENCIÁLU MU
Společenské a hospodářské prostředí
Výroba a použití telluru
Zdroje energie R O P A VY_32_INOVACE_04 - ROPA.
Stále častěji se i kvůli obavám z vývoje ceny ropy hledá náhrada za komoditu. Podle Světové energetické agentury má být nejrychleji se rozvíjejícím.
Těžební průmysl II. Martin VRZALA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
VY_32_INOVACE_75_BOLÍVIE Jm é no autora VM Mgr. Markéta Fišerová Datum vytvořen í VM říjen 2011 Ročn í k použit í VM 7., 9.ročník Vzděl á vac í oblast/obor.
Radovan Hanslík, sexta A. Vlastnosti:  kovový prvek, ušlechtilý, bílé barvy  vykazuje nejlepší elektrickou i tepelnou vodivost  má dobrou kujnost a.
Fy – kvarta Yveta Ančincová
Zásoby surovin Řešení pro budoucnost A. Rybárová 4.A.
VY_32_INOVACE_18 Amerika - Kanada - pracovní list
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Opětovné použití IT techniky jako šance pro naši planetu Ing. Pavel Kruba.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_09 Název materiáluObchodování.
VY_32_INOVACE ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod Nerostné suroviny ČR Hana Sedláčková NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Černčice, okres Náchod AUTOR: Hana Sedláčková NÁZEV:
Elektroodpad… Je vysloužilé elektrozařízení, kterého se chceme zbavit… Jedná se o všechna zařízení, která fungují na elektrický proud nebo na baterky…
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: VY_32_Inovace_ – Procvičování prvků Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu:
Zapiš, nebo nalep do sešitu!!! „K O V“ Používání kovů lze právem považovat za velmi důležitý mezník v lidských dějinách. Pomocí kovů člověk mnohonásobně.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.PR7 Vytvořeno:
Neživá příroda Nerosty a horniny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Fyzika kondenzovaného stavu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Pyrit FeS2 Sulfidy FeS2 Autor: Mgr.Vlasta Hrušová.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
SVĚTOVÁ NALEZIŠTĚ NEROSTNÝCH SUROVIN
Těžební průmysl AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Austrálie a Oceánie – průmysl, nerostné suroviny
Těžební průmysl.
VY_52_INOVACE_57_Průmysl ČR 1
Má lithium těžit stát? 1 Obecné problémy průzkumu a těžby surovin
Transkript prezentace:

Těžba podle lokality 1. Těžba v dolech- Zahrnuje těžbu a dopravu vytěženého nerostu z dolu. Těží se v porubech, chodbách. 2. Těžba v lomech- Doprava vytěženého materiálu po pásových dopravnících nebo těžkou technikou do úpravny na zpracování(drcení,mletí,plavení). Těží se v povrchových lomech v řezech. Těžení podle surovin 1. Těžba rašeliny 2. Těžba ropy 3. Těžba soli 4. Těžba síry 5. Těžba dříví 6. Těžba kamene

Suroviny, které dnes lidstvo těží, za pár let nebo desetiletí navždy zmizí. Nahradit je nebude možné. Příkladem může být kov indium. Na světě je ho velmi málo, přesto se stále častěji užívá při výrobě polovodičů a elektronických součástek, nejnověji také při zhotovování LCD displejů a plochých obrazovek. CO ZMIZÍ NEJDŘÍVE Doložit tvrzení o docházejících surovinách přesnými čísly není snadné. Množství ročně spotřebovaných surovin či objem zbývajících ložisek lze pouze odhadovat. V případě kovů významných pro vojenské a další strategické účely, například galia, india nebo germania, nejsou k dispozici vůbec žádné údaje.

 Jak hrozící nedostatek surovin řešit? Nejprve je třeba odhadnout, jaké rezervy surovin má svět k dispozici a jakým tempem ubývají. Všude tam, kde to jde, hledat náhrady za nedostupné suroviny a zlepšit jejich recyklaci tak, aby byla ekonomicky výhodná.  Suroviny bude nutné získávat i na méně obvyklých místech. Řada měst má stále vodovodní potrubí z mědi, ačkoli by mohlo být dávno nahrazeno plastem. Ke slovu přijde i hlušina z vytěžených dolů, z níž bude možné pomocí moderních metod získat dosud nevyužité suroviny. Některé kovy bude možné vydobýt i z mořské vody. Otázkou vždy bude, zda se přitom vrátí vynaložená energie. Výnosnost bude základní otázkou i pro plány na získávání surovin z vesmíru, například z asteroidů. Jisté je jen jedno: bez surovin se současný rozvoj lidské společnosti zastaví.

PRŮMĚRNÝ AMERIČAN ZA 77,8 ROKU SVÉHO ŽIVOTA SPOTŘEBUJE: 7,13 kg antimonu 180 g tantalu 630 kg mědi 15 kg cínu 48 g zlata 45 g platiny 10 g germania 131 kg chromu 8322 tun fosforu 1576 tun hliníku 58,4 kg niklu 1,58 kg stříbra 4 g rhodia 5,95 kg uranu 410 kg olova 32 g india 349 kg zinku

Zdroje: