Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HMYZ s proměnou nedokonalou
Advertisements

HMYZ s proměnou dokonalou
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VNITŘNÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Trávící soustava - úvod
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
HMYZ VE SLUŽBÁCH ČLOVĚKA
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hmyz - stavba těla, zástupci
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Elektronická učebnice - II
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_409, 21. sada, Přírodověda
HMYZ.
VÝTRUSNÉ ROSTLINY MECHOROSTY a KAPRAĎOROSTY
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Hmyz Přírodopis VY_32_INOVACE_209, 11. sada, Př 4
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními poznatky o třídě korýšů.
Vypracovala: Jana Mikešová
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ČLENOVCI - HMYZ Řád: DVOUKŘÍDLÍ.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu: Včela medonosná.
podkmen: VZDUŠNICOVCI (TRACHEATA)
Rozmnožování hmyzu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření Ročník3.
 Materiál pro výuku přírodopisu v 6. ročníku základní školy praktické  Určeno pro interaktivní tabuli  Výklad nové látky – druhy hmyzu, stavba těla,
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
než začnete prohlížet prezentaci ...
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Členovci Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_25_dělení členovců
BROUCI.
Prezentace seznamuje žáky se stavbou těla a typy vývoje hmyzu Předmět
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
VY_52_INOVACE_71_Živočichové travních společenstev- učební text
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 HMYZ Autor: Mgr. Monika Urbancová Datum: 1. 3. 2013 Cílový ročník: 6. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Vzdělávací obor: PŘÍRODOPIS Tematický okruh: ZOOLOGIE Téma: HMYZ Metodický list/anotace: slouží k seznámení se stavbou těla hmyzu, životem hmyzu a významem hmyzu v přírodě a pro člověka Jazyk: čeština Očekávaný výstup: žáci se naučí popsat stavbu těla hmyzu, život a význam hmyzu Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 11 - 12 let

VZDUŠNICOVCI dýchají vzdušnicemi na hlavě 1 pár tykadel mezi vzdušnicovce řadíme mnohonožky stonožky hmyz např. mnohonožka zemní stonožka škvorová čmelák zemní svinule lesní strašník dalmatský veš dětská

HMYZ malá velikost těla (max. 33 cm) vnější kostra z chitinu příčně pruhované svaly v hrudi umožňují pohybovat 2 páry křídel a 3 páry článkovaných končetin mají 2 složené oči velká rozmnožovací schopnost oddělené pohlaví vývin nepřímý

Vývin hmyzu nepřímý 1. Proměna nedokonalá vajíčko → larva → dospělec např. kobylka zelená, saranče 2. Proměna dokonalá vajíčko → larva → kukla → dospělec např. motýli (bělásek zelný)

Saranče – vnější stavba těla:

Saranče – vnitřní stavba těla:

Význam hmyzu: poskytuje určité suroviny (vosk, med, hedvábí) opyluje rostliny potrava jiných živočichů škůdci hospodářských plodin, zásob, potravin cizopasníci rostlin, živočichů i člověka přenašeči nemocí

Životní prostředí hmyzu hmyz osídlil rozmanitá životní prostředí (vodu, souš, vzduch) a rozšířil se po celé zeměkouli přizpůsobil se rozličnému prostředí 1. ochranným zbarvením 2. tvarem těla 3. stavbou končetin 4. stavbou ústního ústrojí

Vylušti křížovku: 1 2 3 - 4 5 6 7 8 1. Škůdce sající šťávy rostlin 2. Škůdce brambor 3. Moucha přenášející spavou nemoc 4. Opylovač rostlin 5. Cizopasí ve vlasech/mn.č. 6. V náletech ničí zeleň 7. Přenáší malárii 8. Brouk ničící suché dřevo 1 2 3 - 4 5 6 7 8

Řešení křížovky: INSTINKT - vrozené chování směřující k zachování jedince či druhu, např. včelí tanečky 1. Škůdce sající šťávy rostlin 2. Škůdce brambor 3. Moucha přenášející spavou nemoc 4. Opylovač rostlin 5. Cizopasí ve vlasech/mn.č. 6. V náletech ničí zeleň 7. Přenáší malárii 8. Brouk ničící suché dřevo 1 M Š I C E 2 A N D L K 3 T S - 4 O Ý 5 V 6 R Č 7 Á 8

Použité zdroje: LITERATURA: Vilček, F. a kol. Přírodopis 6. 9. vydání, Scientia, Praha 1995. ISBN 80-85827-60-3 Černík, V., Martinec, Z., Vítek, J. Přírodopis 2 – zoologie. 1. vydání, SPN, Praha 1997. ISBN 80-85937-56-5 Čabradová, V. a kol. Přírodopis 6 . 1.vydání, Nakladatelství Fraus, Plzeň 2003. ISBN 80-7238-211-X Zicháček, V. Zoologie. 1.vydání, Nakladatelství FIN, Olomouc 1995. IBSN 80-85572-74-5 Foto, obrázky – zdroj vlastní

Děkuji vám za pozornost.