Diadynamické proudy Fyzikální terapie III.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střídavé a pulzní proudy
Advertisements

Středofrekvenční proudy
Nízkofrekvenční elektroterapie
TENS proudy Fyzikální terapie III.
Druhy smyslového vnímání
NEINVAZIVNÍ, BEZBOLESTNÝ, EFFEKTIVNÍ REDUKCE LOKÁLNÍHO TUKU A OBVODU BODY CONTOURING BEZ CHIRURGIE BEZ DOBY NA ZOTAVENÍ.
METABOLICKÁ ADAPTACE NA TRÉNINK
BI52 Diagnostika stavebních konstrukcí
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Účinky fyzikální terapie
BELEX-08 EXCELLENS.
Bezkontaktní elektroterapie
CZ.1.07/1.2.17/ Základní informace o projektu  Rozpočet projektu: ,- Kč (žádné spolufinancování)  Příjemce projektu: ZŠ a MŠ Brno,
Potenciometrie, konduktometrie, elektrogravimetrie, coulometrie
Elektroterapie I Vratislav Fabián.
Microsoft Excel  Editor z kancelářského balíku Microsoft Office.  Patří mezi tabulkové kalkulátory – aplikace, která hromadně zpracovává data.  Konkurenční.
Bezkontaktní elektroterapie
Postavení FT v oboru Fyzioterapie Kombinovaná terapie
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Regenerace jako součást tréninku Školení trenérů licence A Fakulta tělesné kultury UP Olomouc Biomedicínské předměty Doc. MUDr. Pavel Stejskal, CSc.
R EGENERACE VE SPORTU Anna Vagenknechtová, RVS, 2009.
Název materiálu: Elektrická práce – výklad učiva.
Fyzikální terapie I Mechanoterapie – 1. část.
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
VY_32_INOVACE_TMM25560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Harmonogram letního semestru 2014/2015 Fyzika pro terapii – A6M02FPT ALDEBARAN.FELD.CVUT.CZ FYZIKA PRO TERAPII.
11. přednáška Měření drsnosti povrchu
Obecné a speciální KI Bezpečnostní opatření a zásady FT
Fakulta biomedicínského inženýrství, ČVUT v Praze, nám. Sítná 3105, Kladno Modernizace výukových postupů a zvýšení praktických dovedností a návyků.
Repetitivní transkraniální magnetická stimulace (rTMS)
Galvanoterapie Fyzikální terapie II.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Fyzikální terapie I Mechanoterapie – 2. část.
Základní pojmy v ET Rozdělení elektroterapie Aplikace obecných účinků FT na elektroterapii Fyzikální terapie II.
Elektrický proud.
ÚVOD DO KLASICKÉ MASÁŽE
Harmonogram letního semestru 2009/2010 Fyzika pro terapii – X02FPT.
Aference. Volba FT vzhledem k míře poruchy pohybového systému
Název a kód: FYZIOLOGIE ASEBS Rozsah: Konzultační hodiny: Ukončení: ???? Mgr. Bernaciková – pouze po domluv ě mailem 8x p ř ednáška + 8x seminá ř za semestr.
Aplikace Reboxu v rehabilitaci praktické využití, aplikace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_SARKA_HAMPLOVA_KOSMETICKA_MASAZ_JINE_MASAZNI_TECHNIKY_ 16 Název školyStřední škola služeb,
KRYOTERAPIE (celková kryoterapie) , Brno Bc. Dagmar Králová.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_02 Informatika - MS Excel – Nabídky karet Autor:
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk Lecián Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
MS Excel – Absolutní odkaz
Fyzikální terapie I Mechanoterapie – 2. část.
Aference. Volba FT vzhledem k míře poruchy pohybového systému
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
MS Excel - Úvod Název : VY_32_inovace_01 Informatika - MS Excel - Úvod
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Měřicí systém Metex MS 91 XX metrologické ověření generátoru funkcí POZOR zapojení pouze po odsouhlasení vyučujícím.
MS Excel – Relativní odkaz
Elektrogymnastika a využití feedbacku pro terapii
Postavení FT v oboru Fyzioterapie Kombinovaná terapie
Fyzikální terapie I Mechanoterapie – 2. část.
Elektroterapie I Vratislav Fabián.
Využití aktivizačních metod při volnočasových aktivitách
Středofrekvenční proudy
Elektroterapie(DD proudy)
Fyzikální terapie I Jan Horáček Dagmar Moc Králová
Bezkontaktní elektroterapie
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU 60 minut 60 sekund 1 hodina 1 minuta 1 h 1 min
Fyzikální terapie I Ultrasonoterapie Jan Horáček Dagmar Králová.
TENS proudy Fyzikální terapie III Jan Horáček Dagmar Moc Králová.
Transkript prezentace:

Diadynamické proudy Fyzikální terapie III

Dagmar Králová 11.10.2011 FSpS MU,Brno

Osnova: Diadynamické proudy (DD) a jejich: vznik; typy a názvosloví; obecné účinky; indikace dle účinků; parametry metodika aplikace; speciální aplikace.

Vznik DD: nízkofrekvenční elektroterapie; říká se jim i Bernardovy proudy (objevil je při poruše přístroje pro galvanoterapii, jen MF a DF); simultánní aplikace dvou sil: galvanické a pulzní složky (dle toho účinky, pozor na délku aplikace, přepólování); pulzní ???; skládá se z: BASIS, DOSIS.

Složky DD: BASIS: DOSIS: při samostatném nastavování dříve 1-3 mA, PPS!!!; u novějších 1-50% celkové absolutní intenzity – plocha elektrody; zlepšuje subjektivní toleranci proudu a průchod tkání; leptavé účinky!!! pulzní sinusový monofázický proud; 10 ms, f fixní, intenzita modulovaná i fixní

Obrázek DD proudu:

Typy DD proudů: Liší se dle různých tvarů pulzní složky. Používáme jen DF, LP, CP. Proč ne MF, RS, MM, CP iso (obsolentní x nemožnost nastavit absolutní intenzitu).

Obecné účinky: záleží hlavně na subjektivní intenzitě; druhu pulzní složky; MF a DF (NPS – vrátka, kódy, NPM – adaptace); CP „dráždivý“ (PS); LP „analgetický“ (PS, PM, NPS).

Indikace dle účinků: Analgetický účinek (DD – LP): PS – NPS (vrátka; Antiedematózní účinek (nepřímý, DD – CP): PM pro MF; Trofotropní účinek (DD – DF): NPS ggl aplikace, u silnější SF; Trofotropní (nepřímý DD – CP): PM pro MF; Myorelaxační (nepřímý DD – LP): PM pro MF; Myostimulační (DD – LP): NPM pro MF.

Parametry a metodika aplikace: deskové elektrody transregionálně či longitudinálně; ochranné roztoky x standardní elektrodové podložky x 6 min. x 6 + 6 minut s přepólováním; DF jako premedikace (zvyšuje hloubku průniku), CP + LP (lokální svalové hypertony, CP PM zlepšení prokrvení, LP PS zmenší bolest); koktejly – přepólování.

Speciální aplikace Gangliotropní aplikace DD: Amosovy proudy: zlepšení prokrvení kk sympatikolyticky (100 Hz); DF NPS paravertebrálně či transvertebrálně; 10-12 min. s přepólováním. ??? !!! (ochranné roztoky)

Diagnostická úvaha: kontuze stehna (akutní hyperémie, pasivní hyperémie); oslabení m. quadriceps z přítomnosti reflexních změn; ICHDKK; po sutuře m. triceps surae l. sin.

Literatura: Poděbradský, J. – Poděbradská, R. Fyzikální terapie. Manuál a algoritmy. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247- 2899-5. přednášky Mgr. J. Urbana UP Olomouc