Hodnocení výuky studenty Ústav biochemie a experimentální onkologie, Karlova Universita v Praze, 1. Lékařská fakulta Aleksi Šedo Setkání učitelů biochemie a klinické biochemie, Poděbrady 2008
Agenda: I. Proč hodnotit II. Jak hodnotit III. Co s hodnocením IV. …pár poznámek a problémů V. Převažují dobré zprávy
I. Proč hodnotit Formální důvod: Universitní řád pro hodnocení výuky Praktický důvod: Reflexe a dialog jako cesta ke zlepšení pedagogického procesu
II. Jak hodnotit Profesionálně: Spolupráce se statistiky, sociology a pedagogy Technicky dobře: Od papíru k SW – SIS (ERUDIO) Ne formálně: Výsledky musí mít důsledky, přiměřená dynamika..
Jak to vypadá v praxi….
III. Co s hodnocením Identifikace problémů (zpravidla tušených..) Sledování trendů v rámci fakulty a pracovišť Porovnání pracovišť, učitelů ….. Konkrétní důsledky – podklad pro rozhodování vedení fakulty na úrovni předmětů, pracovišť, učitelů
IV. …pár poznámek a problémů nakonec Nikdo nejsme dokonalý: hodnocený ani hodnotící Subjektivní projekce Nutnost dostatečné response Spíše se „ozvou“ problémy (nevadí) Řešení některých problémů je mimo naši kompetenci a možnosti Některá (zejména slovní) hodnocení jsou ambivalentní „Je snazší být oblíbený tělocvikář než fyzik“ ………….. A mnoho dalších – prosím, diskuse
V. Převažují dobré zprávy Arogantní či hrubá hodnocení…. …..jsou zcela marginální. Naprostá většina slovních hodnocení je formulována „noblesně“ a svědčí o pozitivním přístupu k věci
…jsou (převážně) konstruktivní a jsou (většinou) instrumentem pro pojmenování a řešení dosud „tušeného“ problému Reakce přednostů a hodnocených na případná negativní stanoviska……
V hodnotící komisi jsou zastoupeni studenti, učitelé i akademičtí funkcionáři…….. ….. Zkvalitnění a zrealističtění dialogu v rámci akademické obce
Vedení fakulty získává objektivní informace pro svou další práci a rozhodování…
Díky za pozornost a (případnou) diskusi