Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Advertisements

Český stát za vlády Jagellonců
Úvod do studia dějepisu
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Tropické deštné lesy VY_32_INOVACE_Ze z 2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.16 Název pro školu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
I-3 Archeologie a pomocné vědy historické
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.14 Název pro školu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_PR_II.C.03
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Vyjmenovaná slova po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
VY_32_INOVACE_3D.6.06 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Pomocné vědy historické
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s tvary kořenů u různých rostlin Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání druhů.
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Opakování vyjmenovaných slov po B
Smyslová ústrojí člověka
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Dějepis Úvod do dějepisu Pavel Šupka
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
pomocné vědy historické
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_12 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu II. (pomocné vědy historické, datum, letopočet,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DE05 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DĚJEPIS = HISTORIE. DĚJEPIS = HISTORIE HISTORIE je věda, která se zabývá vývojem lidské společnosti (= dějinami) od vzniku člověka až po současnost.
Transkript prezentace:

Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Sada: 1 Číslo materiálu v sadě: 3 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Název: Pomocné vědy historické a archeologický výzkum Jméno autora: Mgr. Vladislava Heglasová Předmět: Dějepis Jazyk: Čeština Klíčová slova: pomocné vědy historické, archelogie Cílová skupina: žák 1. ročníku Stupeň a typ vzdělání: střední odborné Očekávaný výstup: Žák dokáže vysvětlit úlohu pomocných věd historických a určit předmět jejich zkoumání, pochopí význam archeologického výzkumu pro badatelskou činnost historiků.

Metodický list/anotace Na základě prezentace se žák seznámí se základními pomocnými vědamí historickými a prostřednictvím úkolu si osvojí předmět jejich zkoumání. Dále pak žák získá poznatky o různých metodách archeologického výzkumu. Datum vytvoření:

Pomocné vědy historické tvoří soubor speciálních vědních disciplín, které zkoumají a kriticky hodnotí prameny historických věd slouží k určení míry autentičnosti pramene a hodnoty obsažené informace využívají nejnovější poznatky mnoha oborů, zejména z okruhu přírodních věd

Úkol: Pokuste se přiřadit k jednotlivým pomocným vědám historickým předmět jejich zkoumání.

1. Paleografie 2. Epigrafika 3. Diplomatika a) nauka o nápisech b) nauka o úředních písemnostech c) nauka o písmu

4. Chronologie 5. Sfragistika 6. Heraldika d) nauka o znacích e) nauka o pečetích f) nauka o způsobech měření času

7. Genealogie 8. Numismatika 9. Metrologie g) nauka o mírách a vahách h) nauka o rodových vztazích ch) nauka o platidlech

Řešení: 1. c) 2. a) 3. b) 4. f) 5. e) 6. d) 7. h) 8. ch) 9. g)

Pomocné vědy historické Paleografie - nauka o písmu Epigrafika - nauka o nápisech Diplomatika - nauka o úředních písemnostech Chronologie - nauka o způsobech měření času Sfragistika - nauka o pečetích Heraldika - nauka o znacích, erbech Genealogie - nauka o rodových vztazích Numismatika - nauka o platidlech Metrologie - nauka o mírách a vahác h

Řecká abeceda Obrázek č. 1

Zlatá bula císaře Karla IV Obrázek č. 2

Erby z 15. století Obrázek č. 3 >

Rakousko – uherská bankovka Obrázek č. 4

Da Vinciho Vitruvius se znázorněním anglického, francouzského a vlámského loktu Obrázek č. 5

ARCHEOLOGIE je věda, která se zabývá vyhledáváním zkoumáním zpřístupňováním hmotných památek za účelem poznání naší minulosti

Druhy archeologického výzkumu  předstihový - provádí se před stavbou  systematický – plánovaný  záchranný – po náhodném nálezu

Metody vyhledávání vhodného místa 1)pomocí detektoru kovů 2)sondy geologickým vrtákem 3)geofyzikální metody (např. seismické) 4)botanické metody 5)chemické metody (fosfátové, radiokarbonové) 6) letecké a satelitní snímkování

Obrázek č. 6 Letecký a satelitní snímek z planiny Nazca v Peru Obrázek č. 7

Obrázek č. 9 Obrázek č. 8 Práce archeologů Nálezy v hrobkách saského pohřebiště

Odkazy: Použité zdroje: internet Dostupné pod licencí GNU Free Documentation License na www: Obrázek č. 1 NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 2 WOLPERTINGER. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 3 NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 4 LENK, Timur. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 5 NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Obrázek č. 6 RUMBOPERU. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 7 NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 8 SAGAYDAK, Dmytro. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Obrázek č. 9 ZENTNER, Andreas. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: