Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Auguste Rodin Název školy
Alfons Mucha Název školy
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Gustave Courbet Barbizonská škola
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Realismus Umění 19. století.
REALISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Objektová tvorba - asambláž
Realismus.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Národy světa Název školy
Socioekonomická geografie
Antika II Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Body art - ruce Název školy
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Tužka Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název Realismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
REALISMUS.
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Užití vektorového součinu
Pravěk II - Věstonická venuše
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Eduard Manet Název školy
Kámen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Náboženství - opakování
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Symbolismus Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Sníh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Socioekonomická geografie - opakování
Charakteristické rysy literárního realismu 19. století
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Funkcionalistický Zlín
Autoportrét Název školy
Grafické techniky Název školy
Písmo obrázkové Název školy
Giuseppe Arcimboldo Název školy
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Umělecké směry 19. století
Surrealismus Název školy
Matyáš Bernard Braun Název školy
Geometrická abstrakce
Portrét - anfas Název školy
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Pravěk I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Op-art Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Test číselné soustavy Název školy
IMPRESIONISMUS.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Batika Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Impresionismus Název školy
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Realismus ve výtvarném umění
Transkript prezentace:

Realismus www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Realismus Označení DUM VY_32_INOVACE_07_2_15 Mgr. Vlastimil Hrbáček Datum 30. 8. 2013 Vzdělávací oblast Umění a kultura Vzdělávací obor Výtvarná výchova Tematický okruh Dějiny výtvarného umění Ročník 1. ročník a kvinta gymnázia www.zlinskedumy.cz

Realistická metoda Realismus (realita - skutečnost) je umělecká metoda, která se dívá na skutečnost objektivně, bez iluzí a fantazie. Sílící materialistické pojetí se projevuje ve výtvarném umění snahou o zachycení dokonalé fyzické reality, často jde až o dokonalé naturalistické kopii skutečnosti. V 19. století chtěli lidé zachytit skutečnost pravdivě, bez idealizace, měli zájem o konkrétní všední skutečnost. Umění se v té době soustředilo na život bohatých a spokojených lidí nebo historických osob. Ve 2. polovině 19. století vystřídal romantismus. Nejprve se rozvíjel ve Francii a poté se rozšířil do Anglie, Německa, Ruska a do českých zemí. Na první místo staví rozum. Označuje různé směry, názory a postoje. Ve výtvarném umění znamená realismus snahu o věrné a detailní zachycení člověka či předmětu tak, jak jej divák vidí.

Jako předvoj realistické malby bývá představován obrazem Prám Medusy od romantického malířeThéodora Géricaulta, který líčí dramatickou událost podle skutečnosti, kdy se po ztroskotání lodi zachránilo pouze deset námořníků z původních 400. Ve 30. letech 19. st. vzniká tzv. Barbizonská škola, což znamená vznik realistického krajinářství. Snaha o pravdivost obrazu, uctívání přírody a venkovského života se stávají základním kamenem přicházejícího realismu. V roce 1855 uspořádal francouzský malíř Gustave Courbet výstavu svých obrazů, kterou nazval provokativně Le realisme. Tento název se stal označením celého uměleckého směru. Jeho obrazy vyvolávaly pohoršení. Velké oblibě se těšil realismus v Rusku, kde se stal skutečně národním slohem. Nejznámějšími malíři byli Ilja Jefimovič Repin a Isaak Iljič Levitan. Anglické krajináře reprezentuje především dvojice John Constable a Joseph William Turner. Tím, že se pokoušeli do svých obrazů zachytit proměnlivé hry světla. V sochařství představuje tuto metodu například Auguste Rodin.

Někteří významní představitelé - Francie Barbizonská škola – krajináři: Jean Francois Millet, Camille Corot, Théodore Rousseau Gustave Courbet Eduard Manet

Camille Corot Ville-d'Avray http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ACorot.villedavray.750pix.jpg

Jean Francois Millet Sběračky klasů http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AMillet_Gleaners.jpg

Gustave Courbet Štěrkaři http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AGustave_Courbet_018.jpg

Gustave Courbet Spánek http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ACourbet_Sleep.jpg

Eduard Manet Železnice http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AEdouard_Manet_021.jpg

Ilia Efimovich Repin Burlaci na Volze http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AIlia_Efimovich_Repin_(1844-1930)_-_Volga_Boatmen_(1870-1873).jpg

William Turner Válečná loď Téméraire je vlečena do svého posledního přístaviště, kde bude rozebrána, http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3ATurner%2C_J._M._W._-_The_Fighting_T%C3%A9m%C3%A9raire_tugged_to_her_last_Berth_to_be_broken.jpg

Úkoly V čem spočívá metoda realismu? Který malíř použil termín pro svou výstavu?

Úkoly - řešení V zobrazování a popisování umělcovy všední současnosti. Umělci se snaží o přesný a pravdivý obraz skutečnost. Často tím i provokují. Gustave Courbet