Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Identifikátor materiálu: EU –
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou O. Pavla... Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Rozbor uměleckého textu
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou J. Skácela…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou B. Brechta…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Anotace Žák se seznámí s ukázkou tvorby Pavla Kohouta …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Je schopen orientovat se v zásadních ukázkách.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou F. Gellnera…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Anotace Žák se seznámí s ukázkou tvorby Pavla Kohouta …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupJe schopen orientovat se v zásadních ukázkách.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Ohlas války a osvobození v české poezii Mgr. Ludmila.
Český jazyk a literatura
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Identifikátor materiálu: EU –
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_733_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Číslo-název šablony klíčové aktivity
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou J. Haška…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí se.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_03.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_I.A.15 Název pro školu:EU ČJ 15 II Název materiálu:Božena Němcová Autor:Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací obor:Český.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_07 NázevOta Pavel Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4. roč.
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Anotace Žák se seznámí s dílem Karla Čapka …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo K. Čapka, písemně správně přiřazuje.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Diktatura Občanská výchova.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_04 NázevArnošt Lustig Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_06.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Portréty literárních osobností světové literatury
Český jazyk a literatura
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE - Verlaine, rimbaud…
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ (
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou Z. Svěráka a L. Smoljaka Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Nové literární skupiny I. Mgr. Ludmila Růžičková
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Mgr. Marie Havránková ODRAZ 1. SVĚT. VÁLKY VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE Literatura 1. pol. 20. stol. 2. ročník Srpen 2012.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Mgr. Marie Havránková POETISMUS A SURREALISMUS
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_20_24_Romain Rolland
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Realismus Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová Lutyně AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV: Podpora výuky v technických.
POEZIE V ČESKÉ LITERATUŘE PRVNÍ POLOVINY 20. STOLETÍ
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AutorMgr. Milena Braiková Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_3S4S2N_BA_06_16 NázevIsaak Babel Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník3. a 4. roč. SŠ, 2. roč. nástavbového studia Tématický celekSvětová literatura 1. poloviny 20. století AnotaceTato prezentace je zaměřena na výklad učiva. Lze použít jako doplnění výkladu při vyučování nebo k samostudiu. Materiál inovuje výuku využitím multimediálních pomůcek. Metodický pokynPOMŮCKY: počítač, dataprojektor Průběžně se střídá forma výkladu a řízený rozhovor. Klíčová slovaIsaak Babel, Rudá jízda Očekávaný výstupPrezentace seznamuje žáky s životem a literárním dílem Isaaka Babela. Datum vytvoření

Isaak Emmanuilovič Babel (1894 – 1940)

Isaak Emmanuilovič Babel O ruský prozaik, dramatik, filmový scénárista a překladatel O narodil se v Oděse v rodině židovského obchodníka O v roce 1905 přežil pogrom (ukryla ho křesťanská rodina) O studoval obchodní školu O žil v Kyjevě a Petrohradě rg/wiki/File:Isaac_Babel_19 08.jpg

Isaak Emmanuilovič Babel O několik let strávil na frontách 1. světové války O 1918 přidal se k sovětské politické policii O 1920 válečný zpravodaj v 1. jízdní armádě maršála Buďonného O od pol. 20. let se věnoval literární tvorbě O r zatčen a po zmanipulovaném procesu v r popraven 01.jpg

Rudá jízda (1926) rus. Конармия O sbírka 36 povídek o tažení První jízdní armády maršála Semjona Buďonného proti polským intervenčním jednotkám v roce 1920 na území Ukrajiny O popsal všední dny sovětsko-polské války, její hrůzy a zločiny O syrovým způsobem je podávána věcná zpráva o kruté válečné realitě, o hladu i erotických potřebách vojáků

Rudá jízda O v popředí pravdivě zachyceny rozpory a krutosti, antihumánní projevy revoluční praxe v Rusku O svět, o kterém psal, - svět všudypřítomné brutality a ještě všudypřítomnějšího násilí, svět inferna proklamovaného ve jménu „vysokých“ ideálů O pod slupkou drsnosti a obhroublosti jsou ukryta jadérka soucitu, něhy a lásky O „mluví jedním dechem o hvězdách i o kapavce“ O záznam útržků něhy, soucitu s trpícími i snivé touhy po čisté lásce

Rudá jízda O tragické vyznění někdy nadlehčeno ironií nebo prvky lyrismu O záměr – protest proti násilí, které deformuje člověka - obraz absurdity válečných událostí - příkrý odsudek zavilého antisemitismu, bujícího v obou táborech

Rudá jízda – jazyk a styl O skládá se z „mikrorománů“ O texty na rozmezí povídky, miniatury, črty nebo dokumentárního svědectví O charakteristická jistá nesourodost O postrádá jednotící prvek a princip O snažil se zprostředkovat autentický materiál, do kterého nechtěl kompozičně zasahovat O polodokumentární text O dokumentární prvky uplatňuje rafinovaně, na vyšší umělecké úrovni

Rudá jízda – jazyk a styl O celek jakoby roztříštěn do detailů krutosti, přátelství, vitality, primitivnosti i krás přírody O v krátkých povídkách uplatněny rozmanité prostředky: dějové prvky dopisy hlášení dramatické dialogy úryvky vyprávění

Rudá jízda – jazyk a styl O psáno v ich-formě O hlavní postava – vypravěč = mladý inteligent židovského původu Ljutov (tj. litý) – autobiografické rysy O hovorový jazyk se střídá s vysokým poetickým stylem O lyrické obrazy se mísí s vulgarismy, slangovými i argotickými výrazy O v textu se objevují i hebrejské věty

Rudá jízda – jazyk a styl O dílo je projevem avantgardních snah jednoho proudu ruské prózy expresivně zachycující rozpornost porevoluční situace O expresionismus O znaky: zkratkovitost zdánlivá nesourodost motivů disharmoničnost formálních prostředků výrazová drsnost

Rudá jízda – ohlas O sbírka získala mimořádný světový ohlas O dílo nejprve chápáno jako avantgardní, expresionistické a romantické, teprve později byla rozeznána hluboká realističnost O jako 1. podalo odvrácenou podobu ruské občanské války O ke krutým „kulturním“ paradoxům doby patří skutečnost, že právě za vytvoření této knihy Babela v r sovětské gestapo popravilo

Babel – dílo O Oděské povídky (1931) O líčí život židovských zločinců na počátku 20. století, především zlodějů, lupičů, ale také řemeslníků a drobných obchodníků O dramata: Západ slunce Marie O stává se živým klasikem poválečné ruské prózy O je překládán v zahraničí O v kulturním světě – synonymem nové ruské literatury

Zdroje: O Babel, Isaak. Rudá jízda. Praha: Argo, ISBN O Soukal,Josef. Přehled dějin literatury pro střední školy 3. Praha: SPN, ISBN O Polášková, Taťána a kol. Literatura – přehled středoškolského učiva. Třebíč: Petra Velanová, ISBN O Hovorková, Vlasta a kol. Světová školní četba na dlani. Praha: Erika, ISBN O Sochrová, Marie. Čítanka III. K Literatuře v kostce. Havlíčkův Brod: Fragment, ISBN