Český jazyk – 2.ročník „Slovo, slabika, hláska, písmeno“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Poměr Český jazyk – 2.ročník „Slovo, slabika, hláska, písmeno“
Český jazyk – 2. ročník „Slovo,slabika,hláska,písmeno“ Mgr. Jana Brdová
Jak vyslovujeme slova? Po slabikách Po hláskách 1 2 3 4 5
Hlásky skládáme do: Slabik Desek 1 2 3 4 5
Slova skládáme: Do vět Do tašky 1 2 3 4 5
Dělí se slova? Ano, na konci řádků po slabikách Nedělí se 1 2 3 4 5
Hlásky dělíme: Na samohlásky a souhlásky Na nové a staré 1 2 3 4 5
Samohlásky dělíme: Na tenké a tlusté Na krátké, dlouhé, dvojhlásky 1 2 3 4 5
Souhlásky se dělí: Na tvrdé,měkké,obojetné Na bílé a černé 1 2 3 4 5
Dvojhlásky jsou složené: Ze dvou samohlásek Z levé a pravé samohlásky 1 2 3 4 5
Jaké „ú“ „ů“ se píše na začátku slova ? Píšeme zpravidla „ú“ Nepíšeme žádné „ú“ ani „ů“ 1 2 3 4 5
Může délka samohlásky změnit význam slova ? Nemůže Může „kolik“–„kolík“ 1 2 3 4 5
Souhlásky tvrdé jsou: h,ch,k,r,d,t,n c,d,e,f,t,p 1 2 3 4 5
Slabiku mohou tvořit i slabikotvorné r,l : Ano Ne 1 2 3 4 5
Souhlásky měkké jsou: ž,š,č,ř,c,j,ď,ť,ň j,ž,z,č,c,š,s,t,ť 1 2 3 4 5
Píšeme háček ve slabikách di,ti,ni? Nepíšeme 1 2 3 4 5
Vyjmenuj souhlásky obojetné: b,f,l,m,p,s,v,z h,ch,k,r,d,t,n 1 2 3 4 5
Obojetné souhlásky se jmenují obojetné, protože: Po nich píšeme v některých slovech i/y, í/ý Píšeme po nich obojetné i/í 1 2 3 4 5
Téma: Český jazyk-2.ročník „Slovo, slabika, hláska, písmeno“ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - České kliparty 1, 2, 3, Internet- autor kzv.kkvysociny.cz, gemis.cz, jablko.cz,detskestranky.cz Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)