VY_32_INOVACE_B2 - 01 Účinnost - úlohy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRUHOVÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Výkon elektrického proudu
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
PRÁCE, ENERGIE, VÝKON hanah.
Přečerpávací elektrárna
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 03.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 04.
Vztah mezi výkonem, prací a časem
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Práce a výkon elektrického.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 05.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 04.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 06.
Jako předvést výkon na práci
Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník Výpočet práce, účinnost (8.06)
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Mechanická práce a energie
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Nízkoteplotní Stirlingův motor
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYKON.
Spotřeba elektrické energie
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Elektrické spotřebiče
Elektrické jevy III. Elektrická práce, výkon, účinnost
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
VY_32_INOVACE_B3 – 15 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
KRUHOVÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 18.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 02.
Jak porovnat vykonanou práci
Výsledek nejprve odhadni, pak se ověř správnost odhadu výpočtem.
Výkon ZŠ Velké Březno.
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 16.
Netradiční zdroje elektrické energie
Reostat Potenciometr- dělič napětí
Elektrická energie. Výpočet elektrické energie Spotřebovaná elektrická energie závisí na příkonu (výkonu) spotřebiče a době, jak dlouho je spotřebič zapojen.
Výpočet práce z výkonu a času Práci, např. stroje, můžeme také vypočítat, pokud známe jeho výkon P a dobu t, po kterou pracoval: Platí: W = P ∙ t.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F8-003 Předmět FYZIKA 8.ROČNÍK.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k použití již probraných fyzikálních veličin a pomocí nich k zavedení nového pojmu „účinnost“
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_111_Fyzika_výpočet_ceny_spotřebované_elektrické_energie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
NÁZEV PROJEKTU: INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ NESOU NEJVYŠŠÍ ÚROK
Účinnost – řešení úloh VY_32_INOVACE_15_Účinnost
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Účinnost stroje VY_32_INOVACE_FYZ_1_33
Elektrická energie, elektrická práce, výpočtové úlohy
Jak porovnat vykonanou práci
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 02.
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výkon elektrického proudu
KRUHOVÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM.
Jako předvést výkon na práci
VÝKON STŘÍDAVÉHO PROUDU
3. ročník Písemná práce 2.
Třída 3.B 8. hodina.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_B2 - 01 Účinnost - úlohy Osobní automobil spotřeboval v průběhu jízdy benzín, v němž byla obsažena energie 20 MJ. Motor přitom vykonal užitečnou práci 6 MJ. Urči účinnost motoru. © Petr Špína 2011

Řeš úlohu Ověř si správnost řešení - klikni Účinnost Řeš úlohu Ověř si správnost řešení - klikni Řešení podle vzorce Řešení trojčlen-kou Řešení pomocí úvahy

Účinnost Zvedací zařízení na stavbě má účinnost 70%. Jaká užitečná práce byla vykonána při spotřebování energie 500 kJ? Elektromotor pracoval s účinností 75%. Kolik energie se spotřebovalo k tomu, aby byla vykonána užitečná práce 60 kJ?

Blokové schéma malé elektrárny: Účinnost Blokové schéma malé elektrárny: Vodní proud z nádrže Generátor elektřiny Turbína Účinnost 50% Příkon = ? Výkon = ? Účinnost 80% Příkon = ? Výkon = ? Převýšení 6 m Průtok 2 m3/s Výkon = ? ? Celková účinnost elektrárny = ?

Účinnost Kolik % je 48 ze 120? 120 kJ/s 120 kW 48 kW 50% 80% 60 kW

Výsledky: 30% 350 kJ 80 kJ 120 kW; 120 kW; 60 kW; 60 kW; 48 kW; 40%. Účinnost Výsledky: 30% 350 kJ 80 kJ 120 kW; 120 kW; 60 kW; 60 kW; 48 kW; 40%.

(zkus třeba adresu http://www.ohre.cz/vd/brezova.htm) Účinnost Domácí úkol: Najdi na internetu technická data některé elektrárny a spočítej její příkon a účinnost. (zkus třeba adresu http://www.ohre.cz/vd/brezova.htm) Konec  © Petr Špína 2011 klikni

- každou sekundu protečou 2 m3 1 m3 = 1000 litrů 1 vody = 1 kg Účinnost Průtok 2 m3/s: - každou sekundu protečou 2 m3 1 m3 = 1000 litrů 1 vody = 1 kg 2 m3/s = 2000 kg vody za 1 s Zpět

η = = = 0,3 = 30% 6 W2 20 E Řešení - podle vzorce: Účinnost Řešení - podle vzorce: Vložená energie E = 20 MJ Vykonaná práce W2 = 6 MJ Účinnost η = ? η = = = 0,3 = 30% Zpět 6 20 W2 E Klikni pro další úlohu

6 20 Řešení - trojčlenkou: Vložená energie 20 MJ … 100% Účinnost Řešení - trojčlenkou: Vložená energie 20 MJ … 100% Vykonaná práce 6 MJ … η 6 : 20 = η : 100 η = . 100 = 30% Účinnost motoru je 30%. 6 20 Zpět Klikni pro další úlohu

Zpět Klikni pro další úlohu Účinnost Řešení - úvahou: Vložená energie 20 MJ … 100% Vykonaná práce 6 MJ … η 100% … 20 MJ 10% … 2 MJ η … 6 MJ … 30% Účinnost motoru je 30%. Zpět Klikni pro další úlohu