Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Předmět: matematika Ročník: 8. Využití materiálu: společný nácvik spočítání slovní úlohy, využití znalostí o řešení lineárních rovnic s jednou neznámou Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: slovní úlohy vedoucí k lineární rovnici s jednou neznámou Metodický postup: 3. Snímek - pozorné přečtení slovního zadání, rozbor zadání, stanovení neznámé a zápis slovní úloha – jednotlivé kroky na kliknutí myši 4. Snímek – sestavení a vyřešení rovnice, provedení ověření – jednotlivé kroky na kliknutí myši
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Závod zhotovil během 3 dnů výrobků. Druhý den o 20% výrobků více než 1. den a třetí den o 25% více než 2. den. Kolik výrobků bylo zhotoveno v jednotlivých dnech? Slovní úloha vedoucí k lineární rovnici s jednou neznámou x Přečtěte si pozorně zadání Rozhodněte, kterou veličinu označíme jako x 1.den …………. 2.den …………. 3.den …………. celkem …………… výrobků x 1,2.x o 20% více znamená kolik % celkem? o 25% více znamená kolik % celkem? 1,25. (1,2.x) Jak zapíšeš 120% desetinným číslem? Jak zapíšeš 125% desetinným číslem? 1,25. (1,2.x) = 1,5.x
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Sestavíme rovnici Provedeme ověření x + 1,2x + 1,5x = ,7x = x = den ………… den …………. 1, = den …………. 1, = celkem …… = Závod vyrobil 1. den 1 350, 2. den a 3. den výrobků.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Citace: