Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Sčítání smíšených čísel VY_42_INOVACE_19 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala: Alena Jůzková, 08 - 2012 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Využití materiálu: výklad – sčítání smíšených čísel, procvičení Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: výklad – sčítání smíšených čísel, procvičení Forma výuky: výklad učitele a procvičování Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: zlomky Metodický postup: 3. Snímek – vysvětlení principu a způsobů sčítání smíšených čísel 4. Snímek – procvičování 5. Snímek – vyhodnocení samostatné práce Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Sčítání smíšených čísel Způsob Někdy je výhodné sečíst zvlášť celky a zvlášť zlomkové části a tyto dvě položky znovu sečíst 𝟏 𝟑 𝟒 +𝟐 𝟏 𝟔 = 𝟏+𝟐 + 𝟑 𝟒 + 𝟏 𝟔 =𝟑+ 𝟗+𝟐 𝟏𝟐 =𝟑+ 𝟏𝟏 𝟏𝟐 =𝟑 𝟏𝟏 𝟏𝟐 S komentářem učitele, jednotlivé kroky na klikání myši. Žáci píší do sešitů. 2. Způsob Smíšená čísla převedeme na nepravé zlomky a ty pak sečteme a popřípadě výsledek převedeme zpět na smíšené číslo. 𝟏 𝟑 𝟒 +𝟐 𝟏 𝟔 = 𝟕 𝟒 + 𝟏𝟑 𝟔 = 𝟐𝟏+𝟐𝟔 𝟏𝟐 = 𝟒𝟕 𝟏𝟐 =𝟑 𝟏𝟏 𝟏𝟐 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Spočítej si správná řešení. 1. Sečtěte: 2. Sečtěte: 1 2 5 + 3 3 10 = 2 2 3 +1 3 4 = 3 5 6 +1 4 9 = 2 1 8 +2 5 12 = 4 1 2 + 2 1 8 = 3 2 9 +1 7 12 = 2 5 14 +1 4 7 = 5 1 6 +2 5 8 = 4 4+3 10 =4 7 10 6 4+1 8 =6 5 8 3 8+9 12 =3 17 12 = 4 5 12 4 8+21 36 =4 29 36 4 15+8 18 =4 23 18 =5 5 18 3 5+8 14 =3 13 14 Samostatná práce žáků, kontrola na kliknutí myši. 4 3+10 24 =4 13 24 6 4+15 24 =4 19 24 Spočítej si správná řešení. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Počet bodů Hodnocení 24 – 22 Výborně 21 – 18 Velmi dobře 17 - 11 Dobře 17 - 11 Dobře 10 - 6 Dostatečně 5 - 0 Je třeba se učit! Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Citace: http://office.microsoft.com Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692