Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_16_01_19 Název materiálu Holocaust Jméno vyučujícího Mgr. Eva Dékányová Třída 9.A Předmět Dějepis Datum vytvoření
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: 2.světová válka Určeno : pro 9.ročník ZŠ Anotace: žáci se v prezentaci seznámí s pojmem holocaust, ghetto, transport -vyvražďování Židů a Romů -hrůzy vyhlazovací války -použity kompetence k řešení problému a občanské Časová dotace 20 minut
Holocaust -konečné řešení židovské otázky,systematické pronásledování a vyvražďovaní osob/až 17milionů/ ŠOA je zápalná oběť,zničení, pohroma Po vypuknutí války nacisté v duchu své rasové ideologie přistoupili k hromadnému vraždění Židů a Romů
Vedoucí úlohu na holocaustu sehráli Reinhard Heydrich Adolf Eichmann Na obsazených územích vznikla ghetta - uzavřená městská čtvrť pro obyvatele určitého vyznání a rasy,původně pro Židy
Z ghett byli Židé deportováni do vyhlazovacích táborů S transporty se začalo v roce 1941 Vězni byli zpočátku hromadně popravováni výfukovými plyny Později plynem ve zvláštních komorách cyklon B
Mrtvá těla byla pálena v krematoriích Krematorium Richard v Litoměřicích Dováželi zde oběti z terezínského ghetta / asi 30 tisíc mrtvol/,popel byl nasypán do papírových uren,později sypán do hromadných hrobů nebo řeky Zlikvidováni dospělí/ženy,muži/ i děti
Na mnohých obětech byly před smrtí prováděny lékařské pokusy Vyhlazovací válka – zaměřena i na skupiny tělesně a psychicky postižené -homosexuály -slovanské národy -příslušníky Jehovovy sekty
ANIMACE zdroj Microsoft office_2010, licence zakoupena školou v roce 2011 Vlastní zdroje autorky