Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3041 Šablona: III/2 Ověření ve výuce: 23. 9. 2011 Sada: 6Z8/C -

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZRG - Cvičení 5 Jaro SE charakteristiky  Pro daný okres zpracujte referát o vybraných ukazatelích. K potřebným datům je možné se dostat přes tuto.
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_02.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C -
OBYVATELSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z6/C - 8 Třída:
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6 –40_ slozeni_obyvatelstva
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C -
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 4D7/B - 12.
Demografický vývoj obyvatelstva
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
INTERPRETACE GRAFŮ a KARTODIAGRAMŮ
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z6/C -
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 9 NázevZemepis_obyvatelstva_zdrojedat.
Obyvatelstvo ČR Animované grafy ČSÚ.
Obyvatelstvo Česka 22. března Jací jsou Češi? pomůžou nám Bob a Dave pomůžou nám Bob a Dave pomůžou nám Bob a Dave pomůžou nám Bob a Dave.
Obyvatelstvo ČR
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.63 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z6/C.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C - 18.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ OBYVATELSTVO ČR – NÁBOŽENSKÉ VYZNÁNÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_SU_3_15.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C - 20.
OBYVATELSTVO ČR.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Obyvatelstvo Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popíší složení, rasy a rozmístění obyvatelstva Ameriky Speciální.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_104.
SEMINÁŘ č. 1 Základní pojmy a výpočty – obyvatelstvo, vzdělání, ekonomická aktivita, nezaměstnanost.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | Miloš Polák, Věra Varmužová, Ivana Dušková SENIOŘI V KRÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Tisková.
VY_32_INOVACE_Vac_III_08 Obyvatelstvo ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Předběžné výsledky Sčítání lidu domů a bytů 2011 Hl. m. Praha.
Sčítání lidu, domů a bytů 2011 a některé výsledky 2001 Středočeský kraj.
Sčítání lidu, domů a bytů 2011 a některé výsledky 2001 Jihomoravs ký kraj.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
24 / 1 / Sčítání lidu, domů a bytů 2011 předběžné výsledky za Pardubický kraj Krajská správa ČSÚ v Pardubicích
Sčítání lidu, domů a bytů 2011 a některé výsledky 2001 Jihočeský kraj.
Obyvatelstvo ČR B. Hofmanová. Vývoj osídlení v nížinách, teplých oblastech, podél toků, s dostatkem obživy, na cestách -od 6. st. Slované -13. st. německá.
Sčítání lidu, domů a bytů 2011 a některé výsledky 2001 Pardubický kraj.
Sčítání lidu, domů a bytů 2011
Sčítání lidu, domů a bytů 2011
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_07
Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR
Sčítání lidu, domů a bytů výsledky 2001
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Sčítání lidu, domů a bytů 2011
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Průměrný věk matek při prvním porodu podle vzdělání a rodinného stavu.
Sčítání lidu domů a bytů 2011
23 / 9 / 2010.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Stát III. Národnost, národ, etnika, majority, minority, multikulturní soužití, azylanti.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Poloha České republiky
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Obyvatelstvo ČR VY_32_Inovace_08KR-7
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Ověření ve výuce: Sada: 6Z8/C - 11 Třída: 8.

ZEMĚPISPředmět: Ročník: Klíčová slova: Jméno autora (vč. titulu): Škola - adresa: 8. ročník Národnost, víra, strom života Ing. Jitka Gročová ZŠ T.G.Masaryka, Podbořany Česká populace

Věková struktura do roku 2050 zdroj:

Průměrný věk ČR v roce 2010 produktivní (15-64 let) 40,5 roku (39 muži,a 42 ženy) Přes 70 % - skupina

Nejčastější jména dětí v lednu 2008 Zdroj:

Národnost Česko je národnostně jednotný stát. V roce 2001 – Čechy Moravané a Slezané Slovenská národnost ostatní – Poláci, Němci, Romové 90 % 4 % 2 %

Rasismus VIDEO: Střet radikálů s policisty v Litvínově se uklidnil – Novinky.cz

Vzdělání Dle knihy na str. 89 urči a napiš do sešitu, ve kterých oblastech ČR je nejvyšší podíl : Bez vzdělání, základní a neukončené vzdělání Vyučení a střední odborné vzdělání bez maturity Úplné střední vzdělání s maturitou, vyšší odborné a nástavbové Vysokoškolské vzdělání

Víra Věřící – zhruba třetina obyvatelstva Srovnáním s evropskými státy – málo věřících

Dle atlasu napiš do sešitu ke každé víře 3 oblasti, kde je nejvíce věřících.

Nezaměstnanost V roce 1990 jen 39 tisíc osob V prvním desetiletí 21. století přes 0,5 mil. osob – nezaměstnanost 8 – 10 % Úřad práce

Použité zdroje: Český statistický úřad - Zeměpis pro 8. ročník – Nakladatelství Fraus ISBN Galerie POWER POINT Metodické pokyny: 3 – porovnávají věkovou strukturu obyvatelstva 2010 a 2050, diskutují o tématu 4 – žáci odhadují průměrný věk a skupinu obyvatelstva, vždy po kliknutí myší se objeví správná odpověď 5– 7 – pro zajímavost porovnávají jména narozených dětí v letech 8 – národnostní zastoupení v ČR, žáci odhadují zastoupení ras v ČR, po kliknutí se objeví správná odpověď 9 – nejdříve žáci shlédnou ukázku, potom hovoří o problému rasismu 10 – pohovoří o důležitosti vzdělání, dle knihy porovnávají vzdělanost 11 – 12 hovoří o víře a obyvatelstvu, pomocí atlasu určí oblasti. 13 – diskutují o problému nezaměstnanosti