Shoda přísudku s podmětem – doplňování koncovek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Shoda přísudku s podmětem
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Určování sloves a podstatných jmen (pád, číslo, rod a vzor)
Podstatná jména rodu ženského a středního
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.11 Anotace: Prezentace je zaměřena na procvičení pravopisu v koncovkách podstatných jmen. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Shoda přísudku s podmětem
Podmiňovací způsob, slovesa: osoba, číslo, způsob, čas
Podstatná jména rodu středního
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Deset stupňů ke zlaté 2 pro 8. a 9. ročník ZŠ Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Jazyková výchova - Skladba VY_12_INOVACE_36 Duben.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Podstatná jména rodu mužského
Shoda přísudku s podmětem
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu středního
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Mimika (co jste tím chtěli říci)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
Souvětí a jeho stavba, spojovací výrazy
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Věcné čtení, klíčová slova, knihovna, archiv
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_472_4TR_CJ Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Písemné násobení dvojciferným činitelem
Písemné násobení s nulou v činiteli
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Podstatná jména rodu ženského Anotace: Podtrhni v textu (příloha Word) podstatná jména rodu ženského. Kontrola správnosti. Vypiš do tabulky podstatná jména.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu mužského
Anotace: Seznámení s druhy rýmů, vyhledávání rýmů v čítance.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_554_ZÁKLADNÍ_SKLADEBNÍ_DVO JICE_OPAKOVÁNÍ Téma:
Poezie, písnička (V domě straší duch)
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Anotace: Popisují kamaráda podle zadaných bodů.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Nauka o slově, předpony, přípony
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.17 Anotace: Prezentace je zaměřena na výtah, jeho hlavní znaky a funkci. Slouží jako zápis pro žáky. Vzdělávací oblast: český.
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Anotace: Česká republika: doprava Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vypíše do sešitu nejdůležitější.
Druhy vět vedlejších VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.05. Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí – poznává funkcí vět vedlejších. Žák řeší drobné.
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Česká republika: vodstvo
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu středního Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj.
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Části obličeje Anotace: Zopakování slovní zásoby. Pomocí doplňování písmen do tabulky zjistí nová slovíčka, jejich význam pak hledají v anglicko-českém.
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Mgr. Iva Zatřepálková, OBDOBÍ: březen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_CJ4_Shoda přísudku s podmětem.
Transkript prezentace:

Shoda přísudku s podmětem – doplňování koncovek VY_32_INOVACE_Čj 3.,4.20 Shoda přísudku s podmětem – doplňování koncovek Anotace: K textu: Jaké jeřáby máme na mysli? Co je to otava? Vypiš základní skladební dvojice, doplň i/y v koncovkách příčestí minulého, podtrhni podmět a přísudek. Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český Očekávaný výstup: Vyhledává základní skladební dvojici a v neúplné základní skladební dvojici označuje základ věty. Zvládá základní příklady syntaktického pravopisu. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: První stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Čtvrtý ročník základní školy

U vynechaných koncovek přísudků vypiš základní skladební dvojice, doplň i/y v koncovkách příčestí minulého. Podtrhni podmět a přísudek. PODZIM Když se hoši vrátil_ z tábora domů, byl_ již chladná rána. Slunce svítilo, ale jeho paprsky už tolik nehřál_. Na trhu se modral_ kupy švestek. Za městem pouštěl_ děti draky. Po nebi letěl_ bílé obláčky. Hoši i nadále opouštěl_ město. U cest se červenal_ jeřáby. Na lukách voněl_ poslední otavy. I podzimní dny s toulkami po lesích se hochům zdál_ krásné. i a y y y y i Jaké jeřáby? Co je otava? y y y Pokosená tráva, která se nechá usušit na louce.

Použitá literatura: Český jazyk pro 4. ročník ZŠ, V. Styblík a kol Použitá literatura: Český jazyk pro 4. ročník ZŠ, V. Styblík a kol., SPN 1998 http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Speci%C3%A1ln%C3%AD%3AHled%C3%A1n%C3%AD&search=tr%C3%A1va+otava Použité obrázky: http://www.fyto-kosmetika.cz/kategorie-box/rozdeleni-podle-suroviny/jerabina/ http://www.dreamstime.com/grass-clippings-image19327136