Aktuality z integrace veřejné dopravy v kraji Vysočina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Advertisements

Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Odpady 2014 – jak dál v Olomouckém kraji ? Konference samospráv Olomouc
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
INTEGRACE VEŘEJNÉ OSOBNÍ DOPRAVY V KrajI Vysočina
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Integrovaný dopravní systém v okolí tratě 199 Michal Šimek Gymnázium Jana Valeriana Jirsíka České Budějovice.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Přístupnost IDS pro OOSPO
Hrozí veřejné dopravě kolaps?! Tisková konference Svazku obcí Region povodí Mratínského potoka 7. ledna 2011, Líbeznice.
Problematika IDS na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
„Váš kraj, Váš rozpočet“. Projekt „Váš kraj, Váš rozpočet“  Běžná praxe: občané mají možnost vyjádřit se k návrhu rozpočtu až ve fázi, kdy je návrh rozpočtu.
Dopravní obslužnost a dopravní infrastruktura Pardubického kraje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Dopravní konference Pardubice Ing. Martin Kolovratník 1)Aktuální novely dopravních zákonů 2)Vznik „Spolku pro výstavbu.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Návrh dopravního řešení Jižního Města
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Dočasná síť sociálních služeb v Jihomoravském kraji od roku 2017
Dočasná síť sociálních služeb v Jihomoravském kraji od roku 2017
Efektivní dopravní obslužnost vybraného mikroregionu Jihočeského kraje
Dotace obcím na zpracování územních plánů pro rok 2017
Návrh dopravního řešení Jižního Města
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Ing. Stanislava Správková
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2012
Integrované dopravní systémy a plány udržitelné mobility
Transkript prezentace:

Aktuality z integrace veřejné dopravy v kraji Vysočina doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D. Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzita Pardubice

Shrnutí předchozí přednášky na semináři v roce 2009 (1/3) počátky snah o integraci ještě za „okresů“ impuls pro úvahu o IDS vznikem IDS JMK 2004/5: „Integrovaný dopravní systém veřejné dopravy v Havlíčkově Brodě“ = po výstavbě nového autobusového terminálu vedle žst. se umožní časově krátký přestup mezi MAD, autobusy a vlaky (tj. scestné použití pojmu IDS) 2

Shrnutí předchozí přednášky na semináři v roce 2009 (2/3) 2003-4: „Studie optimalizace dopravní obslužnosti a možnosti integrovaného dopravního systému kraje Vysočina“. IDS JMK hodnocena pozitivně obyvateli a samosprávou z východní části kraje Vysočina = přirozená spádovost k Brnu snahy o připojení k IDS JMK (úspěšně od 1.7.2007 trať č. 240 po Náměšť nad Osl.) 3

Shrnutí předchozí přednášky na semináři v roce 2009 (3/3) KrÚ: negativně k rozšiřování IDS JMK 2008 - Projekt náhrady části rozsahu drážní dopravy za dopravu linkovou (zkrác. název) v návrhu byly varianty snížení o 5, 10, 15, 30% možnost zrušení provozu na některých tratích Krajský úřad k redukci vydal tiskovou zprávu „SŽDC svévolně ruší vlakové spoje na Vysočině“, obsahující několik nepřesností 4

Nová studie krajského IDS 2009: „Studie proveditelnosti zavedení integrovaného dopravního systému v podmínkách kraje Vysočina“ cílem bylo „posoudit možnost vzniku integrovaného systému veřejné dopravy“ na území kraje Vysočina podle požadavků zadavatele studie 5

Sporný obsah nové studie (1/2) věcné chyby v analýze současného stavu doporučeno integrovat osobní železniční dopravu a MHD Jihlava až ve druhé etapě, tedy po ukončení první etapy s integrací VLAD a všech ostatních systémů MHD/MHD navrženo, aby „za železniční spoje (minimálně!) o víkendech nebyla prováděna úhrada z rozpočtu v rámci DO, ale aby tyto spoje byly financovány (jako autobusové spoje) obcemi“ 6

Sporný obsah nové studie (2/2) návrh na zajištění činnosti koordinátora IDS stávajícími úředníky Odboru dopravy a silničního hospodářství, kteří by byli posíleni o 2 nové úředníky (k tomu navíc konzultační činnost specializované firmy) „zavedení standardů (DO) by znamenalo výrazný nárůst dotací na VD s relativně malým výsledkem (počet převezených cestujících). Proto je uvedená čísla nutno brát jako dlouhodobý cíl a k jejich realizaci v praxi se přibližovat postupně za aktivní spoluúčasti obcí (i finanční)“ 7

Závěr nové studie „Současná dopravní obsluha je na velmi dobré úrovni. Systém veřejné dopravy zajišťuje veškeré potřeby obyvatel týkající se dopravní obslužnosti v rámci ZDO, tak jak je definuje zákon o silniční a železniční dopravě. S odstupem několika let se podařilo zajistit na kvalitní úrovni i propojení jednotlivých okresů v kraji. Toto je velmi důležité, neboť kraj vznikal z okresů původně zařazených do čtyř krajů.“ 8

Rozpory v závěru nové studie okresy původně zařazeny do 3 krajů, ne 4 zákon o železniční dopravě (? o dráhách) dopravní obsluha vs. dopravní obslužnost subjektivní tvrzení: „současná dopravní obsluha je na velmi dobré úrovni“: pomocí vyhledávače spojení zjištěn rozpor (viz i časová, prostorová a tarifní návaznost) většina obcí o víkendech bez spojení veřejnou dopravou - ve studii je toto dokonce přímo uvedeno (!) 9

Rozpracování studie úřadem čipové karty ihned od spuštění IDS integrace ve dvou etapách: 7/2011: severní část kraje (okresy HB, ZR) 7/2012: jižní část kraje (okresy PE, JI, TR) nezřizovat krajské kartové centrum „železnice nemůže být páteřní sítí (malá hustota kolejí, nízká rychlost, přestupy)“ organizátor v rámci Odboru dopravy a silničního hospodářství bude tvořen 5 pracovníky 10

Informování veřejnosti v tisku náměstek hejtmana pro dopravu a majetek: „Nechceme se dát cestou Jihomoravského kraje. Náš systém přizpůsobíme potřebám obyvatel. Nebudeme platit žádného koordinátora, jako mají v Jihomoravském kraji KORDIS. Koordinaci zvládnou naši úředníci na kraji.“ MF Dnes, duben 2010 11

Rozhodnutí o zavedení IDS (1/3) 22.6.2010: zasedání Zastupitelstva kraje bod k IDS přednesl náměstek hejtmana pro dopravu a majetek: „Nebavíme se zde o IDS typu Kordis v Jihomoravském kraji. Nechceme, abysme zde prodlužovali jízdní časy, abysme zde zvyšovali zbytečně přestupy, tzn. navážet na železnici a svážet to do velkých center jako je například Brno. …“ 12

Rozhodnutí o zavedení IDS (2/3) „… Kraj Vysočina má podstatně roztříštěnější strukturu, v rámci studie, která byla vypracovaná a s kterou jste všichni byli seznámeni, tak zde bylo konstatováno, že, řekněme, časové polohy, množství spojů jsou z více jak 95% vhodně položeny a že s tím není potřeba víceméně hýbat krom drobných úprav, které se dělají každý rok, jak vám vznikají a zanikají zaměstnavatelé, mění se sídla trošku.“ 13

Rozhodnutí o zavedení IDS (3/3) v diskuzi vystoupili další zastupitelé, kteří kromě připomenutí některých částí studie připomínali také ekonomickou stránku fungování IDS ve smyslu vynaložených nákladů v rámci hlasování ale nebyl návrh na zavedení IDS Vysočina zastupiteli přijat 14

Další rozšíření IDS JMK 1.7.2010: integrace trati č. 241 po Moravské Budějovice do IDS JMK snaha místních samospráv o integraci trati č. 250 po Křižanov krajem zamítnuta snaha místních samospráv o integraci trati č. 251 po Rovné-Divišov krajem zamítnuta (zájem o integraci i MHD Bystřice nad P.) další snahy místních samospráv (resp. cestujících) o rozšíření budou zamítány 15

Snaha samospráv o integraci trati č. 251 pokračuje měsíčník Bystřicko, 1/2011, str.3 16

Vlastní návrh na řešení integrace veřejné dopravy v kraji Vysočina je opodstatněná; řešit spádovost k Brnu v dohledné době je nereálný vznik vlastního IDS kraje Vysočina řešením by byla dohoda krajů o rozšíření IDS JMK na Vysočinu – aspoň do východní části kraje (okresy TR, ZR a částečně i JI po Jihlavu včetně) – viz §3, odst. 2, první věta v rámci zákona č. 194/2010 Sb. 17

Děkuji za pozornost