Renesance a humanismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

RENESANCE a humanismus
Renesance.
Jak se Habsburskové dostali na český trůn?
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Česká kultura v 16. století renesance
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
RENESANCE A HUMANISMUS
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 4. srpna 2012
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Kultura na počátku novověku
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Česká renesance Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Dej2 Renesance a humanismus
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
RENESANCE - pokračování
renesance a humanismus
ČESKÁ KULTURA NA POČÁTKU NOVOVĚKU. 15. stol. – pozdní (vladislavská) gotika 16. stol. – v Čechách se začíná rozvíjet renesance (české země bylo dlouho.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Renesance Název sady: Pozdní středověk a počátky novověku.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Renesance v architektuře. Charakteristika na první pohled se liší od gotické na první pohled se liší od gotické nestaví se do výšky ale do šířky nestaví.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Literatura období humanismu a renesance
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
RENESANCE A HUMANISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Renesance Dějepis 7.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Italská renesance a humanismus
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Renesance.
RENESANCE 15. a 16. století. RENESANCE 15. a 16. století.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Renesance a humanismus 7. ročník

RENESANCE = kultura počátku novověku - zrodila se v Itálii ve 14. století renesance = znovuzrození antiky, snaha obnovit zejména římskou kulturu a vzdělanost

Architektura - ploché stropy a kopule - oválný oblouk - stavby do šířky - ploché stropy a kopule - oválný oblouk - zdobené římsy a sloupy - zámky s pěstěnou zahradou, kašny, fontánky, pergoly, altány, míčovny, obory s daňky, stříhané bludiště keřů…

Fasády se sgrafity - psaníčka

Arkády – oblouková podloubí

Měšťanské domy Slavonice Telč

Zámky - pohodlné vzdušné bydlení s plesovými sály a salonky, už ne hradní pevnost Litomyšl Jindřichův Hradec

Opočno Telč

Letohrádek Hvězda věž v Českém Krumlově

Letohrádek královny Anny – Belveder na Pražském hradě

Malířství a sochařství - reálný obraz - portréty panovníků - krajina a náměty z řecké mytologie - perspektiva v malování = vzdálené je malé a bledé - nahé lidské tělo

Leonardo da Vinci – obraz Mona Lisa Michelangelo Buonarotti – socha Davida

Renesanční hudba - mše – pro bohoslužby - instrumentální skladby bez zpěvu - vícehlasy (1 melodie hlavní a ostatní ji doplňovaly) - loutna - dvorské kapely

Vzdělanost a literatura - ideálem byl všestranně moudrý člověk s touhou po poznání ( Leonardo da Vinci – malíř, architekt, vědec, vynálezce, zájem o anatomii…) - důraz na rozum, poznání přírody, vědy a ne na Boha jako ve středověku …myšlenkový směr, kdy je pozornost věnována člověku = HUMANISMUS - základem je znalost latiny + řečtina a hebrejština, humanisté(vzdělanci) psali i v národních jazycích

Fransesco Petrarka italský básník William Shakespeare anglický spisovatel Fransesco Petrarka italský básník

Humanismus v Čechách - jezuité otvírali gymnázia - knihtisk…tiskárny (Jiří Melantrich a jeho zeť Daniel Adam z Veleslavína) – slovníky, učebnice, cestopisy, naučná literatura… - nový překlad Bible přímo z řečtiny a hebrejštiny, tj. z rukopisných textů – byla vytištěna v Kralicích na Moravě … „Bible kralická“

Použitá literatura : Válková Veronika : Dějepis pro 7. roč. ZŠ, středověk a raný novověk