Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FRANCOUZSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Baroko.
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
Itálie Francie Španělsko
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Evropské barokní sochařství
Název materiálu: BAROKO
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Umělecký a stavební sloh
17. a první polovina 18. století
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
BAROKO Doba protikladů.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
1/ Barokní architektura
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Baroko Malířství Společnost.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 1. část
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Malířství, sochařství GOTIKA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Umělecký přehled II. Renesance a baroko VY_32_INOVACE_5.3.VV2.02/Wi
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Poznej obraz podle detailu I.
Baroko Univerzální umělecký styl. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice AUTOR: Mgr. Marcela Horká NÁZEV: Barokní malířství TEMA: Baroko ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.1.05/
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Anotace: Seznámení s některými malířskými díly baroka
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Monikou Novotnou BAROKO

17. – 18. století BAROKO

Z portugalského slova „BARROCO“ = velká perla nepravidelných Původ slova baroko: Z portugalského slova „BARROCO“ = velká perla nepravidelných tvarů (=zakřivený, pokroucený). Typický znak: pohyb ruch napětí Dále dramatické světelné efekty, velkolepé mytologické a alegorické výjevy, ukrutné scény mučení křesťanských světců, vyjádření mocných duševních hnutí. Vývojová období: 1. raný barok – počátek 17. století 2. vrcholný barok – konec 17. století – - první polovina 18. století 3. rokoko – 1740 - 1780 Rokaj http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bustelli_Weihwasserbecken_BNM.jpg

Architektura 1.Dynamický barok – elipsy, křivky, složité půdorysy, malířská a sochařská výzdoba, štuk, napětí neklid Stavby: církevní (chrám sv.Petra a Pavla v Římě) světské – paláce, domy, zámky, koleje, pevnosti (Leopoldov, Terezín) 2.Klasicizující barok - geometrická podoba zahrad (Versailles, Louvre) Zámek ve Versailles http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Chateau-de-versailles-cour.jpg

Znaky architektury Tabule historických slohů I – dr. J.Herout, akad.archit.A.Kryl, Komenium, Praha 1982

Sochařství - dramatický vzruch, mystické vzrušení, stav extáze (utrpení) Lorenzo Bernini - Vidění sv.Terezie Lorenzo Bernini - Socha Urbana VIII. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ecstasy_St_Theresa_SM_della_Vittoria.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Urban_VIII_Bernini_Musei_Capitolini.jpg

Malířství Šerosvit = temnosvit Hlavní představitelé: Caravaggio Velázquez Rubens Rembrandt

Caravaggio Vzkříšení Lazara Zakladatel italského barokního Realismu, využíval světelné kontrasty. Stětí sv.Jana Křtitele http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Michelangelo_Caravaggio_006.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Michelangelo_Caravaggio_021.jpg

Diego Velázquez Oficiální malíř španělského krále ( portréty dvorních šašků, trpaslíků, nesnažil se zakrývat degeneraci členů královského rodu). Infantka Margarita Dvorní dámy http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Diego_Vel%C3%A1zquez_026.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Las_Meninas,_by_Diego_Vel%C3%A1zquez,_from_Prado_in_Google_Earth.jpg

Peter Paul Rubens Malíř a diplomat. Obrazy žen kyprých a korpulentních postav. Klanění tří králů Tři Grácie http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:The_Three_Graces,_by_Peter_Paul_Rubens,_from_Prado_in_Google_Earth.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Peter_Paul_Rubens_-_The_Adoration_of_the_Magi_-_WGA20244.jpg

Rembrandt van Rijn Využíval techniku šerosvitu, největší osobnost barokního malířství. Saskie Hodina anatomie doktora Tulpa http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:The_Anatomy_Lesson.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rembrandt_Harmensz._van_Rijn_087.jpg

Noční hlídka http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rembrandt_van_Rijn-De_Nachtwacht-1642.jpg

Použitá literatura a zdroje: Prokop, V. – Kapitoly z dějin výtvarného umění, Sokolov 2004 Tabule historických slohů I – dr. J.Herout, akad.archit.A.Kryl, Komenium, Praha 1982 klipart