Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Advertisements

Výživa člověka.
Stavba buňky - opakování
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Buňka.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s ději, k nimž dochází v buněčném.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
B U Ň K A.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
LES ŘASY.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
BUŇKA.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
ROSTLINY.
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin VY_32_INOVACE_15_03 Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin   Název materiálu – ROSTLINNÁ BUŇKA   Anotace – cílem prezentace je vysvětlit význam a stavbu rostlinné buňky, význam fotosyntézy a respirace Autor – Mgr. Radek Hnilica Jazyk – čeština Očekávaný výstup – popíše význam a stavbu rostlinné buňky, určí rozdíly mezi rostlinnou a živočišnou buňkou, vysvětlí pojem fotosyntéza a respirace Speciální vzdělávací potřeby – žádné Klíčová slova – rostlinná buňka, chloroplast, fotosyntéza, respirace Druh učebního materiálu – prezenatce Druh interaktivity – aktivita Stupeň a typ vzdělávání – základní vzdělávání, druhý stupeň Typická věková skupina – 12-15 let Celková velikost – 351kb

ROSTLINNÁ BUŇKA

BUŇKA A FUNKCE buňka – základní stavební a funkční jednotka živého organismu funkce: - příjem živin a výroba energie - vylučování odpadních látek - reakce na vnější podněty - rozmnožování - řízení dějů v buňce - nese genetickou informaci

STAVBA BUŇKY stavba: jádro – řídící funkce, nese DNA e.r. - výroba stavebních látek g.a. - úprava stavebních látek buněčná stěna – chrání buňku cytoplazm. mem. – buněčný obal cytoplazma - rosolovitá hmota cytoskelet - buněčná kostra mitochondrie - výroba energie ribozomy – výroba bílkovin vakuola – zásobárna vody a živin chloroplast – probíhá zde fotosyntéza

ROZDÍL MEZI ROSTLINNOU A ŽIVOČIŠNOU BUŇKOU rostlinná buňka živočišná buňka vakuola je není chloroplast buněčná stěna lysozomy zdroj energie fotosyntéza příjem živin

FOTOSYNTÉZA chemická reakce probíhá přes den (vyžaduje sluneční záření) probíhá v chloroplastech rostlinných buněk vzniká při ní kyslík a cukr význam cukru pro rostliny: 1) zdroj energie 2) stavební látka průběh fotosyntézy:

DÝCHÁNÍ (RESPIRACE) chemická reakce probíhá přes noc probíhá ve všech částech rostliny rostlina přijímá kyslík a vydává oxid uhličitý a vodu význam respirace: - dochází k rozkladu cukru – vzniká energie (např. pro růst)