Antisemitismus II. Holocaust

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Židé za 2.světové války….
Osvětim (Auschwitz).
DUM - Digitální Učební Materiál
Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Čtvrtek Středozemní moře & historie holocaustu v českých zemích.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Židovská genocida V letech 1941 – 1945 bylo vyvražděno na židů 2/3 evropského židovského obyvatelstva 15% osob z celkového počtu zemřelo v ghettech.
Nacistické Německo II. Petr Machala.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Holocaust českých Židů a Romů
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
HOLOKAUST Zdravotní pomůcky...
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Terezín (1941 – 1945).
KT Osvětim fotografické album Foto: Pavel Verner.
Nacistické Německo I. Petr Machala.
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (X. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_10 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluHolocaust Anotace Prezentace vysvětluje pojem holocaust.
Heydrichiáda Petr Machala.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Terezín Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009 Obr.1: < >
Křesťanství Petr Machala. Křesťanství Ježíš Kristus narodil se v Betlémě - rodiče Marie a Josef Židé čekali příchod Mesiáše.
Šárka Nová a Lenka Petráková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Konference v Évianu a a Wannsee
II. světová válka 1944 (I.) Petr Machala.
Antisemitismus historické předpoklady. Možná periodizace Nábožensky orientovaný antisemitismus Antisemitismus 19.století 20. století – šoa Antisemitismus.
Nacismus Michal Kolář.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
Válečné konflikty I. Petr Machala.
Eliška Dlouhá Gymnázium Jiřího Ortena V8A
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
HOLOKAUST. Holocaust patřil k nejhrůznějším obdobím v dějinách Jednalo se o systematickou likvidaci 6 milionů židů v průběhu druhé světové války Antisemitismus.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Koncentrační.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.8 Pronásledování Židů. Holocaust a jiné pojmy Název sady:
Nástup nacismu v Německu Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2814_Nástup_nacismu_v_Německu Autor: Mgr. Kočíř.
Arnošt Lustig „Život není to, co chceme, ale to, co máme a vydržíme.“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_32_ OPAKOVACÍ TEST – DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
VY_32_INOVACE_Lul_II_01 Úvod do problematiky holocaustu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI ZA II.SVĚTOVÉ VÁLKY.  genocida= systematické a cílené vyvražďování celých národů: Romové, Židé, národy Pobaltí(= vraždili je.
Holocaust byla nacistická politika systematického, státem provozovaného pronásledování a hromadného vyvražďování osob židovské národnosti. V širším smyslu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
VY_32_INOVACE_Lul_II_18 Osvětim - Březinka
Postavení Židů v Evropě 5
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková 13. Holocaust
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_DĚJEPIS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Postavení Židů v Evropě 4
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Digitální učební materiál
OSVĚTIM.
Židovské město v Praze.
Předmět: Dějepis Ročník: 9.
Transkript prezentace:

Antisemitismus II. Holocaust Petr Machala

Co jsme se posledně učili? Co je to antisemitismus? Kde jsou jeho kořeny? Co je to pogrom? Co je to ghetto? Které antisemitské aféry znáte?

Co je to pogrom? Jak vzniká? pohroma, neštěstí hledání obětního beránka zabíjení Židů ŠOA systematické pronásledování a hromadné vyvražďování Co je to holocaust?

Který režim měl na svědomí masové vyvražďování Židů? nacismus Židé – obětní beránek, zdroj peněz na financování války

holocaustu a kdo jen vykonavatelem? Kdo byl režisérem holocaustu a kdo jen vykonavatelem? Adolf Hitler H. Himmler A. Eichman R. Hess Josef Mengele

Jsem Žid Život v ghettu Musím pracovat Likvidace ghetta Kam asi pojedu? Nic netuším…

Auschwitz - Birkenau

Jak vypadal celý tábor? Kolik věznil lidí?

Co následovalo po příjezdu do tábora? selekce

Kdo rozhodoval o životě a smrti po příjezdu? táborový lékař fyzicky zdatní měli pracovat ostatní (staří slabí, děti) byli určeni k likvidaci 70% každého transportu mělo být zplynováno

Jaký osud čekal odevzdané věci?

Co předcházelo plynovým komorám? dezinfekce

Cyklon B

Co následovalo po zplynování?

Děkuji za pozornost.