Literární výchova 3.ročník ZŠ „ Staré pověsti české“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
projekt v rámci Operačního programu Hlavní události českých dějin I.
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 2. ročník ZŠ Předmět: Prvouka Autor: Mgr. Martina Marková Základní.
Prvouka – 2.ročník ZŠ „ČR a hlavní město Praha“
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Identifikátor materiálu: EU
Obrázky z našich dějin Mgr. Lubomír Šára
PRAHA Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Poměr Český jazyk – 2.roč.,1.část
Staré pověsti české.
Český jazyk – 2.ročník „Slovo, slabika, hláska, písmeno“
Naše nejstarší minulost v pověstech 4. ročník
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Významné osobnosti českých dějin II. 4. ročník
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Naše vlast Prvouka – 3. ročník
Geometrie – 2. ročník ZŠ „Geometrické útvary,tělesa,bod,úsečka,čáry“
Poměr Prvouka – 3.ročník ZŠ Šumava – Jezerní slať
Převody jednotek objemu
Název: Naše bájné pověsti Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 2.ročník ZŠ Zábavná matematika
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Prvouka – 2. ročník ZŠ „Rožmitál pod Třemšínem“
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Převody jednotek obsahu
České země v době Přemyslovců 4. ročník
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a odčítání desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Opakování z 2. ročníku Český jazyk – 3. ročník
Středověk Vlastivěda – 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Transkript prezentace:

Literární výchova 3.ročník ZŠ „ Staré pověsti české“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Poměr Literární výchova 3.ročník ZŠ „ Staré pověsti české“

Staré pověsti české

Jak se pověsti liší od pohádek? Pověsti mají pravdivé jádro (skutečná místa, skutečná postava), pohádky jsou zcela vymyšlené Pověsti jsou zcela vymyšlené, pohádky jsou pravdivé 1 2 3 4 5

Znali naši předkové písmo? Neznali, o životě svých předků si jen vyprávěli Ano 1 2 3 4 5

Jedna z nejstarších českých písemných zpráv je: Kronika Česká (r.1125 n.l.) Bible 1 2 3 4 5

Autorem Kroniky české je: Alois Jirásek Pražský kněz Kosmas 1 2 3 4 5

Naše nejstarší dějiny známe: Z dávných vyprávění, z pověstí Neznáme je 1 2 3 4 5

Naši dávní slovanští předkové přišli na naše území pod vedením: Vojvody Čecha Lovců mamutů 1 2 3 4 5

Pod kterou horou se vojvoda Čech a jeho lidé zastavili? Pod Třemšínem Pod horou Říp 1 2 3 4 5

Je naše země nazvána Čechy podle jména vojvody Čecha? Ano Ne 1 2 3 4 5

Kdo vládl po smrti praotce Čecha? Lid si vládl sám Moudrý soudce Krok Krok 1 2 3 4 5

Co nechal Krok postavit? Novou jeskyni Nový hrad 1 2 3 4 5

Jak se hrad jmenoval? Pražský hrad Vyšehrad – nechal ho postavit nad řekou Vltavou 1 2 3 4 5

Kolik dcer měl Krok? Tři dcery – jmenovaly se Kazi, Teta, Libuše Žádnou – měl tři syny (Jana, Otakara, Přemysla) Libuše Kazi Teta Krok 1 2 3 4 5

V čem se vyznala Kazi? Znala různé bylinky - léčila nemoci Neznala nic 1 2 3 4 5

V čem se vyznala Teta? Vyznala se v čarách a kouzlech Uměla vyšívat 1 2 3 4 5

Kdo vládl po smrti knížete Kroka? Nevládl nikdo Jeho dcera Libuše – lidé ji měli rádi, měla věštecké nadání 1 2 3 4 5

Libuše se provdala za: Přemysla ze Stadic Bivoje Přemysl oráč ze Stadic 1 2 3 4 5

Kterému městu věštila Libuše slávu? Praze Žádnému městu Vidím město veliké, jehož sláva hvězd se dotýkati bude… 1 2 3 4 5

Jak se jmenoval nejmocnější z kmene Čechů? Lucemburkové Přemyslovci 1 2 3 4 5

Kdo vládl v dalších letech? Kníže Bořivoj Jiří z Poděbrad 1 2 3 4 5

O čem vypráví pověst o Bivojovi? O nejsilnějším bojovníkovi, který zabil divokého kance holýma rukama Žádná pověst o Bivojovi neexistuje 1 2 3 4 5

Která kněžna si zvolila Bivoje za manžela? Kněžna Kazi, dcera knížete Kroka Kněžna Libuše, dcera knížete Kroka 1 2 3 4 5

Jak se jmenuje pověst, která popisuje dívčí lest? Libušina válka Dívčí válka 1 2 3 4 5

Kdo v dívčí válce vyhrál? Muži, vedeni Přemyslem Ženy, vedené bojovnou Vlastou Vlasta 1 2 3 4 5

Kterému pánovi zachránil kůň Šemík život? Karlu IV. Horymírovi 1 2 3 4 5

Kde byl Horymír uvězněn? Byl uvězněn na Vyšehradě Byl uvězněn na Karlštejně 1 2 3 4 5

Kde se nachází Šemíkův hrob? Šemík žádný hrob nemá V obci Neumětely JZD Horymír Neumětely Neumětely 1 2 3 4 5

Který hudební skladatel složil operu Libuši? Antonín Dvořák Bedřich Smetana 1 2 3 4 5

Téma: Literární výchova 3. ročník ZŠ „Staré pověsti české“ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - Internet Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)