BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Románská kultura.
Advertisements

Významné památky ČR.
BAROKO I..
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Baroko.
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
RENESANCE A HUMANISMUS
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
Doba Charakteristika Znaky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Baroko.
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko v českých zemích
Renesance Kristýna Strouhalová.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko Život v barokní době.
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
17. a první polovina 18. století
BAROKO Doba protikladů.
1/ Barokní architektura
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
RENESANCE A HUMANISMUS
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
BAROKO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Zápis = tučně vyznačené
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Gotika Bolfíková Nikola.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Název školy: ZŠ Průhonice
Základní škola Čelákovice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Architektonické směry
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Transkript prezentace:

BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě 15., 16. století v Evropě Po třicetileté válce v Čechách 17., 18. století v Čechách

Vysvětli pojmy PROTIREFORMACE INKVIZICE VÍRA VELKOLEPOST MUČEDNÍK NÁBOŽENSKÝ MOTIV Renesance Realistický Idealistický naturalistický

= je jasné a srozumitelné + působí na city člověka vzniká koncem 16. st. v Itálii podporovalo katolickou víru, využíváno k protireformaci = je jasné a srozumitelné + působí na city člověka velkolepost, mohutnost, okázalost architektura – velmi nákladná, odklon od jednoduchosti, zvláště církevní stavby sochařství – převážně svatí mučedníci → vyjadřovaly duševní stavy lidí malířství – hlavně náboženské motivy – Petr Paul Rubens, Rembrant van Rijn, van Dyke

nepravidelná perla pérola barroca

Barokní kostel v Litoměřicích PŮSOBIVOST PLASTIČNOST ZAOBLENOST VYKLENUTOST ZKROUCENÉ SLOUPY ROZVLNĚNÉ ZDIVO DYNAMIKA (ZDÁNLIVÝ POHYB HMOTY )

BAZILIKA SV. JIŘÍ (Pražský hrad) Omítka přes cihlové zdivo Klasické barvy (červeno-bílá) Fresky a plastiky (dvojnásobné množství než v renesanci)

Světci a mučedníci všude fasády, interiéry, balustrády, podloubí, mosty, morové sloupy

Pražské Klementinum

Zámek TRÓJA - Praha

Barokní socha – Trpící Kristus BROKOFF BERNINI Sochy světců a mučedníků Vyjádření duševního rozpoložení: strach, úzkost, radost, utrpení, blaženost

MYRON – MICHELANGELO - BERNINI

BERNINI: Extáze sv. Terezy

Autoportrét Rembrandta van Rijna

CARAVAGIO. Kristova večeře, smrt panny,

Světlo přichází ze strany NěkteRé postavy v šeru - zármutek

David a Goliáš

Michellangelo od renesance – manýrismus - baroko

Peter Paul Rubens

Od renesance k baroku

RUBENS

Van DYKE : Samson a Dalila

holandská barokní zátiší……….

divadlo – velká obliba, Moliere = psal komedie hudba – vznik opery v Itálii, zdokonalení hudebních nástrojů, vývoj orchestrální hudby, J. S. Bach ROKOKO zdobný sloh, šlechta začala skrývat bohatství před prostými lidmi přestavby zámků, větší zdobnost, různé doplňky (z porcelánu)

divadlo Komedie + frašky Tragédie Hudební doprovod Balet Kostýmy + kulisy

Moliere Hry, které provokovaly společnost i církev: LAKOMEC TARTUFFE

Johann Sebastian Bach

Barokní móda šlechty

MÓDA MODELKY DOBY ROMÁNSKÉ

MODELKY DOBY GOTIKY

RENESANCE…………….

BAROKNÍ MODELOVÉ……… A MODELKY

ROKOKO

ROKOKO (ROKAJ) COPOVÝ SLOH, ornament v podobě mušle 18. STOLETÍ Z Francie do Evropy = odklon od baroka: žádná pompa ani megalomanie, návrat k domácímu a intimnímu prostředí Vše se zmenšuje, drobnosti, hravost, dekorace Od barokní křesťanské mystiky k pozemské smyslnosti

Rokokový zámek Sancoussi v Postupimi

Rokokově zdobený zámek

Koncertní rokokový sál v zámku Sansoussi

ZÁPIS: Baroko a rokoko v Evropě = nepravidelná perla = hanlivé označení baroka, parukový styl = poslední umělecký styl, který byl totožný pro celou Evropu vzniká koncem 16. st. v Itálii jako reakce na renesanci (Renesance =rozum, realistické, idealistické a naturalistické ztvárnění postav, návrat k lidskému rozumu a antice, manýrismus = pokřivená renesance, alegorie) ---> baroko přináší jasné a srozumitelné předlohy, které mají původ v křesťanské víře i v antických bájích, podporovalo katolickou víru, využíváno k protireformaci + působí na city člověka Rysy: velkolepost, mohutnost, okázalost, zdánlivý pohyb gest v malířství a stěn v architektuře, pozlacenost, zaoblenost, přehnané tvary, andělíčkové architektura – velmi nákladná, odklon od jednoduchosti, zvláště církevní stavby, typická cibulovitá věž na kostelech sochařství – převážně svatí mučedníci → vyjadřovaly duševní stavy lidí, sochaři: Bernini, Brokoff malířství – hlavně náboženské motivy, naturalistické scény (kypré tvary, citové rozpoložení postavy je přehnané, dá se rozpoznat strach, úzkost, radost, utrpení) – Petr Paul Rubens, Rembrant van Rijn, van Dyke Hudba – vznik opery, Johann Sebastian Bach ROKOKO – 18. století, vznik ve Francii, copový styl = reakce na okázalé a velkolepé baroko --- >obliba ve zdrobnělinách, dekoracích, místo soch spíše ornamenty, návrat od víry zpět k člověku

BAROKO V ČECHÁCH KOSTEL SV. Mikuláše v praze

PODNIKATELSKÉ BAROKO