Přednáška č. 3 Krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán,stavba cvičební jednotky,metodické zásady kinezioterapie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy sportovního tréninku mládeže
Advertisements

Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Schopnost zvířat léčit
TRÉNINK KOORDINAČNÍCH SCHOPNOSTÍ
Klinická aplikace akcelerometrů v neurorehabilitaci
Doc.PhDr. Blanka Hošková,CSc UK FTVS
ZDRAVOTNÍ TĚLESNÁ VÝCHOVA
Respirační handling u novorozenců, kojenců a batolat
TRÉNINK obecné principy úvodní sraz VD – Tři Studně.
Následná a akutní rehabilitace po CMP
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
C licence FAČR Biomedicínské aspekty pohybových aktivit.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Korekce odchylek správného držení těla
Trénink atletických skoků
Přednáška č. 2 Kinezioterapie v kontextu rehabilitace, dělení kinezioterapie, metody kinezioterapie.
VYTRVALOSTNÍ SCHOPNOSTI. VYTRVALOST SCHOPNOST PROVÁDĚT POHYBOVOU ČINNOST PO DLOUHOU DOBU SCHOPNOST ODOLÁVAT ÚNAVĚ PŘEKONÁVAT VZDÁLENOST URČITOU INTENZITOU.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Didaktické zásady výuky přírodopisu
POHYBLIVOST MICHAL LEHNERT.
Mgr. Vendula Baboučková. A – akce R – rehabilitace P – pomoc I – integrace D – dobrovolnost A – agapé (-láska pečující), křesťanská láska, sounáležitost,
Kruhový trénink Michal Lehnert.
Zdravotní tělesná výchova
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
ROZVOJ POHYBOVÝCH SCHOPNOSTÍ
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Osnova přednášky: 1.Charakteristika tréninkové jednotky (TJ), typy TJ. 2.Struktura TJ – úvodní, hlavní a závěrečná část. Obsah a význam jednotlivých částí.
TALENT ..
Regenerace ve sportu – pohybové prostředky MUDr.Kateřina Kapounková
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
HIPOTERAPIE A CANISTERAPIE
MUDr.Kateřina Kapounková
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
VÝZNAM KOMPENZAČNÍCH CVIČENÍ PRO SPRÁVNÉ DRŽENÍ TĚLA Blanka Hošková, Pavlína Nováková Katedra Zdravotní TV a tělovýchovného lékařství FTVS UK.
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Ontogeneze motorických schopností Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
Vývojové poruchy motoriky © Tom Vespa.
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA.
jen pro vnitřní potřebu
Aplikovaná zdravotní TV OSP
Organizační formy ve školní TV vyučovací jednotka
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
ATLETIKA přednáška.
Didaktika tělesné výchovy
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Pohybové schopnosti a dovednosti
ANTROPOMOTORIKA.
Bolestivé stavy pohybového aparátu
Edukace rodičů dětí s autismem a postdiagnostická péče v ČR
TRÉNINKOVÁ JEDNOTKA Michal Lehnert.
Transkript prezentace:

Přednáška č. 3 Krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán,stavba cvičební jednotky,metodické zásady kinezioterapie

Rehabilitační plán Krátkodobý Kam chci pacienta dovést? (zvětšení ROM, SS, v, koordinace..) Co je pro daného pacienta kontraindikováno? Je neměnný? Jak dlouho platí krátkodobý reh. plán? Dlouhodobý Komprehenzivní = celistvá rehabilitace Pedagogická, sociální, technická, pracovní rehabilitace

Sestavení rehabilitačního plánu Znát předchozí terapii - Radiální epikondylitida (funkční porucha) – obstřik Diprophosem do úponu, UZ na epikondyl – iatrogenní poškození – strukturální porucha Nepřesné diagnózy - natažená třísla? – instabilita kyčelního kloubu s přetížením m. pectineus - impingement syndrom? – nestabilita LS přechodu s dysfunkčním HSSP a projevem funkční poruchy v m. latissimus dorsi

Faktory ovlivňující rehabilitační plán Hostilita Motivace Možnost generalizace poruch pohybového systému - Kauzální terapie

Stavba cvičební jednotky Orientační schéma jednotlivých fází kinezioterapie: 1) Úvodní část, rozcvičení 5-15 min Jednoduché cviky, cv. které pac. ovládají, Cíl :tonizace vegetativního systému- předehřátí org.

Stavba cvičební jednotky 2) Průpravná část 10-15 min Zaměřená na všeob. průpravu – nácvik správného držení těla, správného dýchání, cviky na úpravu sv. dysbalancí

Stavba cvičební jednotky 3) Hlavní část 20-40 min Směřuje ke konkr. léčebnému cíli (je již cílená) – SS, ROM, vytrvalost, kondice aj.) 4) Zakončení 10 min Cíl: zklidnění, dechová a relaxační cvičení

Metodické zásady kinezioterapie 1) Soulad s dosaženým stupněm teoretického poznání 2) Přiměřenost věku pacienta (somatickému, mentálnímu) – děti, geronti Zohlednění stupně mot. vývoje- vývojová kineziologie pohlaví (ženy – nižší výkonnost, větší kloubní pohyblivost oproti mužům..) vrozeným tělesným dispozicím (antropometrické parametry) a schopnosti motorického učení aktuální tělesné zdatnosti = kondici (kardiovaskulární a respirační systému) aktuálnímu pohybovému fondu (stavu konkrétního postižení) duševním schopnostem (rozumět účelu pohybu) aktuálnímu psychickému stavu VÝBĚR PŘIMĚŘENÉHO ZATÍŽENÍ- co do intenzity, trvání a náročnosti!

Metodické zásady kinezioterapie 3) Posloupnost, systematičnost Zařazení nového až po zvládnutí předchozího (snadnějšího) – i využití prvku ontogenetické řady nepřidávat více než 3-5 nových prvků v jednom sezení kvůli zapamatování 4) Stupňování postupně zvyšovat náročnost cvičení: od jednoduchých ke koordinačně, či sv. náročnějším  5) Soustavnost pravidelnost cvičení v době mimo cvičení instruovat pacienta k samostatnému cvičení snaha o aplikaci do běžných denních činností

Metodické zásady kinezioterapie 6) Názornost prostředky: slovní popis, vedení při pohybu, předcvičování, přirovnání k všeobecně známým činnostem,pohybům zvířat, využití pomůcek (obrázek, video) 7) Motivace Vysvětlit potřebu pohybu prostředky: verbální a nonverbální komunikace (pochvala, pozor na nereálné cíle)