VY_32_INOVACE_PSYPS15760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_PSYPS13460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Advertisements

VY_32_INOVACE_PSYPS14760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
STALKING Lucie Nimmrichterová 12 let 7.A
VY_32_INOVACE_PSYM23260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYM23960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
KYBERSTALKING Kyberstalking se odvozuje od pojmu stalking (česky „stopování“, „lovení“). Volně se toto slovo vykládá jako pronásledování, opakované a stupňující.
VY_32_INOVACE_PSYM23360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20360BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
VY_32_INOVACE_PSYM24460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYPS14060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS15260ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM25860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS11560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS11460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM21560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS11960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM21460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
NEBO-LI PRONÁSLEDOVÁNÍ OBĚTI CIZÍM ČLOVĚKEM, VYHROŽOVÁNÍ POMOCÍ SMS A VULGÁRNÍCH Ů Viktor Vašát 12 let 7.b Základní škola Šumperk,Vrchlického 22,Šumperk.
VY_32_INOVACE_TMM20960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM21060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
STALKING Denisa Dubská 7.B ZŠ Šumperk,Vrchlického 22,Šumperk
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_PSYM23060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Alena Dvořáková 12 let 7.A Základní škola Šumperk, Vrchlického 22,Šumperk 7871 Tel.:
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
VY_32_INOVACE_PSYPS13760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS15860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
VY_32_INOVACE_PSYM25460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Stalking nebezpečné pronásledování Trestní zákoník - § 354.
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_PSYPS15760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor: Mgr. Pavel Zapletal Určeno pro předmět: Psychologie Tematická oblast: Tělesné a duševní zdraví člověka Obor vzdělání: Podnikání (64-41-L/51) 1. ročník Název výukového materiálu: Stolking– učební materiál s úkoly Popis využití: Výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 20 minut

Stalking Jedná se o nebezpečné pronásledování jednoho člověka jiným Jedná se o nebezpečné pronásledování jednoho člověka jiným Stalkeři pocházejí ze všech sociálních vrstev a věkových kategorií Stalkeři pocházejí ze všech sociálních vrstev a věkových kategorií Zhruba 80 % stalkerů jsou muži, většině z nich je mezi 30 a 40 lety Zhruba 80 % stalkerů jsou muži, většině z nich je mezi 30 a 40 lety Je příznačné, že mezi stalkery je mnoho osob, jimž se zhroutil partnerský vztah. Je příznačné, že mezi stalkery je mnoho osob, jimž se zhroutil partnerský vztah.

Domácí úkol Na obrázku muž pronásleduje svou bývalou partnerku. S pomocí internetu a odborné literatury posuďte možnou obranu proti stalkingu. O problému diskutujte s pedagogem Na obrázku muž pronásleduje svou bývalou partnerku. S pomocí internetu a odborné literatury posuďte možnou obranu proti stalkingu. O problému diskutujte s pedagogem

Řešení domácího úkolu přímo a jednoznačně dát stalkerovi na vědomí, že nemáte o jeho projevy zájem. přímo a jednoznačně dát stalkerovi na vědomí, že nemáte o jeho projevy zájem. vyhnout se schůzkám, psaní ů, dopisů, sms, nové a nové kontakty stalkera jen posilují vyhnout se schůzkám, psaní ů, dopisů, sms, nové a nové kontakty stalkera jen posilují pokud jste obětí obtěžování, obraťte se na policii pokud jste obětí obtěžování, obraťte se na policii uchovejte si všechny projevy a důkazy obtěžování - záznamy hovorů, dopisy, y, sms zprávy uchovejte si všechny projevy a důkazy obtěžování - záznamy hovorů, dopisy, y, sms zprávy po dobu obtěžování změňte své chování a zvyky (výměna zámků, změna nákupního střediska, pohybujte se po jiných než zvyklých trasách apod.) po dobu obtěžování změňte své chování a zvyky (výměna zámků, změna nákupního střediska, pohybujte se po jiných než zvyklých trasách apod.) mimo domov se pohybujte s dalším členem rodiny nebo jinou důvěryhodnou osobou mimo domov se pohybujte s dalším členem rodiny nebo jinou důvěryhodnou osobou noste u sebe legální prostředky pro svoji obranu noste u sebe legální prostředky pro svoji obranu kontakty na sebe dávejte pouze omezenému počtu lidí, kterým důvěřujete kontakty na sebe dávejte pouze omezenému počtu lidí, kterým důvěřujete nezveřejňujte vaše telefonní číslo, nezveřejňujte vaše telefonní číslo, vyhýbejte se telefonátům na neznámá telefonní čísla a podezřelým chatům vyhýbejte se telefonátům na neznámá telefonní čísla a podezřelým chatům při objednávkách nepoužívejte domácí adresu, pořiďte si P.O.Box při objednávkách nepoužívejte domácí adresu, pořiďte si P.O.Box

Znaky stalkingu pachatel systematicky obtěžuje oběť nevyžádanou a nechtěnou pozorností pomocí dopisů, ů, telefonátů, SMS zpráv, zasíláním různých zásilek s dárky pachatel systematicky obtěžuje oběť nevyžádanou a nechtěnou pozorností pomocí dopisů, ů, telefonátů, SMS zpráv, zasíláním různých zásilek s dárky fyzické pronásledování oběti cestou do práce, na nákup, k domovu, pronásledování autem, čekání na oběť před domem apod. fyzické pronásledování oběti cestou do práce, na nákup, k domovu, pronásledování autem, čekání na oběť před domem apod. pronásledovaná oběť se může stát obětí sexuálně motivované vraždy pronásledovaná oběť se může stát obětí sexuálně motivované vraždy poškozování a ničení věcí: například poškrábané auto, lak poškozený sprejem, propíchané pneumatiky, rozbité okno bytu nebo likvidace domácího zvířete včetně poškozování osobních věcí poškozování a ničení věcí: například poškrábané auto, lak poškozený sprejem, propíchané pneumatiky, rozbité okno bytu nebo likvidace domácího zvířete včetně poškozování osobních věcí zasílání virů em zasílání virů em vybírání dat z počítače oběti vybírání dat z počítače oběti

Úkol Rozdělte se do trojic a pokuste se popsat osobnost typického stalkera, o svých tvrzeních besedujte s pedagogem Rozdělte se do trojic a pokuste se popsat osobnost typického stalkera, o svých tvrzeních besedujte s pedagogem

Řešení úkolu Typický stalker je především osoba s narušenou psychikou, nízkým sebevědomím a potřebou někoho ovládat, setkáváme se s nimi i jako s pachateli domácího násilí Typický stalker je především osoba s narušenou psychikou, nízkým sebevědomím a potřebou někoho ovládat, setkáváme se s nimi i jako s pachateli domácího násilí Mají potřebu někoho ovládat, zastrašovat, vynucují si pozornost neadekvátním způsobem, který je nežádoucí, obtěžující, urážející nebo zastrašující. Mají potřebu někoho ovládat, zastrašovat, vynucují si pozornost neadekvátním způsobem, který je nežádoucí, obtěžující, urážející nebo zastrašující. Stalker má potřebu demonstrace vlastní síly a moci a svými projevy v oběti budí strach a obavy Stalker má potřebu demonstrace vlastní síly a moci a svými projevy v oběti budí strach a obavy

Právní klasifikace stalkingu, § 354 Trestního zákoníku (1) Kdo jiného dlouhodobě pronásleduje tím, že a) vyhrožuje ublížením na zdraví nebo jinou újmou jemu nebo jeho osobám blízkým, b) vyhledává jeho osobní blízkost nebo jej sleduje, c) vytrvale jej prostřednictvím prostředků elektronických komunikací, písemně nebo jinak kontaktuje, d) omezuje jej v jeho obvyklém způsobu života, nebo e) zneužije jeho osobních údajů za účelem získání osobního nebo jiného kontaktu, a toto jednání je způsobilé vzbudit v něm důvodnou obavu o jeho život nebo zdraví nebo o život a zdraví osob jemu blízkých, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti. (2) Odnětím svobody na šest měsíců až tři roky bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 (1) Kdo jiného dlouhodobě pronásleduje tím, že a) vyhrožuje ublížením na zdraví nebo jinou újmou jemu nebo jeho osobám blízkým, b) vyhledává jeho osobní blízkost nebo jej sleduje, c) vytrvale jej prostřednictvím prostředků elektronických komunikací, písemně nebo jinak kontaktuje, d) omezuje jej v jeho obvyklém způsobu života, nebo e) zneužije jeho osobních údajů za účelem získání osobního nebo jiného kontaktu, a toto jednání je způsobilé vzbudit v něm důvodnou obavu o jeho život nebo zdraví nebo o život a zdraví osob jemu blízkých, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo zákazem činnosti. (2) Odnětím svobody na šest měsíců až tři roky bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1

Odkazy Obrázek na snímku č. 3 Obrázek na snímku č. 3 sch&tbnid=JYClrrPpFtkkHM:&imgrefurl= dne/obvinen-z-nebezpecne-pronasledovani.html&docid=ifnpDMU92lJ- mM&imgurl= 28stalking.jpg&w=400&h=299&ei=Auo0UIe- CYrtsgbJ5YGIAw&zoom=1&iact=hc&vpx=464&vpy=108&dur=1328&hovh=1 94&hovw=260&tx=121&ty=134&sig= &page=4&tbn h=124&tbnw=165&start=39&ndsp=15&ved=1t:429,r:13,s:39,i:240 sch&tbnid=JYClrrPpFtkkHM:&imgrefurl= dne/obvinen-z-nebezpecne-pronasledovani.html&docid=ifnpDMU92lJ- mM&imgurl= 28stalking.jpg&w=400&h=299&ei=Auo0UIe- CYrtsgbJ5YGIAw&zoom=1&iact=hc&vpx=464&vpy=108&dur=1328&hovh=1 94&hovw=260&tx=121&ty=134&sig= &page=4&tbn h=124&tbnw=165&start=39&ndsp=15&ved=1t:429,r:13,s:39,i:240 Staženo z internetu dne v 19, 37 hod. Staženo z internetu dne v 19, 37 hod.