Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
HMYZ s proměnou nedokonalou
Urči, o kterou rostlinu se jedná
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Byliny a dřeviny – rozdělení, stavba
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Rostliny a člověk – vybrané druhy koření
Tropické rostliny Přírodověda 5. ročník
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
VNITŘNÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin II.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitalizace výuky Příjemce
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
Čeleď bobovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Ovoce Mgr. Iveta Honzejková.
ŽIVOT JAKO LEPORELO, REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.4.00/ Kůže Autor: Mgr. Kateřina Čermáková Datum: Cílový ročník: 8.
Trávící soustava - úvod
CIZOKRAJNÉ SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Pohlavní soustava - muž
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kateřina Čermáková Datum: Cílový ročník: 8.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Rostliny tropických a subtropických oblastí
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin II.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Morfologie rostlin – plod
VÝTRUSNÉ ROSTLINY MECHOROSTY a KAPRAĎOROSTY
SEMENA A PLODY.
Název školyStřední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY 32. INOVACE PoV Název DUMuPoV K.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
SUBTROPICKÉ A TROPICKÉ OVOCE
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
JÁDROVINY A OLEJNATÁ SEMENA
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_PŘÍRODOPIS
Název projektu: Moderní škola
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
čeleď: MIŘÍKOVITÉ byliny s dutými článkovanými lodyhami
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 CIZOKRAJNÉ ROSTLINY Autor: Mgr. Monika Urbancová Datum: 15. 2. 2014 Cílový ročník: 7. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A PŘÍRODA Vzdělávací obor: PŘÍRODOPIS Tematický okruh: BOTANIKA Téma:CIZOKRAJNÉ ROSTLINY Metodický list/anotace: slouží k seznámení se s exotickými plodinami a jejich významem pro člověka Jazyk: čeština Očekávaný výstup: žák se naučí jmenovat základní druhy exotických plodin a vysvětlit jejich význam pro člověka Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 - 13 let

OVOCE – exotické, rostoucí v tropech a subtropech 1. Palmy – v tropech DATLOVNÍK – plod peckovice = datle KOKOSOVNÍK ořechoplodý – plod peckovice uvnitř pecky kokos + kokosové mléko (obsahuje tuk → kokosový olej) obr. „kokosový ořech“

2. a) Stromy a keře – citrusy(obr.): CITRONÍK POMERANČOVNÍK MANDARINKOVNÍK - plodem nepravá bobule obsahující vitamíny A, B, C a minerály FÍKOVNÍK SMOKVOŇ – plodenství „fíky“

2. b) Byliny BANÁNOVNÍK – plod bobule AKTINÍDIE čínská – plod bobule „kiwi“ ANANASOVNÍK – nepravý plod vznikající srůstem bobulí „ananas“

PEPŘOVNÍK černý – … KOŘENÍ (cizokrajné) VAVŘÍN zdobný – … PIMENTOVNÍK léčivý - … ZÁZVORNÍK lékařský - … MUŠKÁTOVNÍK pravý - … HŘEBÍČKOVEC kořenný - … VANILOVNÍK plocholistý - … ÚKOL: K názvům rostlin přiřaď český název koření. Zjisti, která část této rostliny se používá jako koření?

NÁPOJE – obsahují kofein/thein KÁVOVNÍK arabský – plod peckovice, obsahuje dvě zelená semena = „kávová zrna“ KAKAOVNÍK pravý – plod bobule, obsahuje mnoho červených semen = „kakaových bobů“ ČAJOVNÍK čínský – čajové výhonky s mladými lístky (keř)

OLEJNINY – zdroj oleje SÓJA – plod lusk, sójový olej ze semen OLIVOVNÍK evropský – plod peckovice „oliva“, olej lisováním plodů za studena PODZEMNICE olejná – plod lusk (obr.), olej ze semen, „burské oříšky“

obr. C PEPŘOVNÍK černý – pepř/bobule Řešení úkolu: K názvům rostlin přiřaď český název koření. Zjisti, jaká část této rostliny se používá jako koření? obr. C PEPŘOVNÍK černý – pepř/bobule obr. A VAVŘÍN zdobný – bobkový list/list obr.B PIMENTOVNÍK léčivý – nové koření/bobule ZÁZVORNÍK lékařský – zázvor/kořen MUŠKÁTOVNÍK pravý – muškátový oříšek/květ obr.D HŘEBÍČKOVEC kořenný – hřebíček/poupata VANILOVNÍK plocholistý – vanilka/plod tobolka

TAJENKA: V tajence se skrývá významná textilní plodina 1 2 3 4 5 6 7 Plod kakaovníku Plod datlovníku Koření bobkový list Olejnatá peckovice „Burské oříšky“ Plodenství fíkovníku Plod aktinídie čínské

TAJENKA: Bavlník Plod kakaovníku Plod datlovníku Koření bobkový list 1 B O U L E 2 D A T 3 V Ř Í N 4 I 5 P Z M C 6 F K Y 7 W Plod kakaovníku Plod datlovníku Koření bobkový list Olejnatá peckovice „Burské oříšky“ Plodenství fíkovníku Plod aktinídie čínské

Použité zdroje: LITERATURA: Černík, V., Martinec, Z. Přírodopis 1 BOTANIKA. 1. vydání, SPN, Praha 1997. ISBN 80-85937-06-9 Čabradová, V. a kol.. Přírodopis 7. 1.vydání, Nakladatelství Fraus, Plzeň 2005. ISBN 80-7238-424-4 Černík, V., Martinec, Z. Přírodopis 1 – botanika. 1.vydání, SPN, Praha 1997. ISBN 80-85937-06-9 Foto, obrázky – zdroj vlastní

Děkuji vám za pozornost.