Teoretický úvod a možnosti využití v praxi VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Stavba srdce.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Odborný výcvik Tematická oblast: Prací.
Notebook. Notebook je označení pro přenosný počítač Jsou v něm zabudované komponenty, srovnatelné se stolním PC.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Současné dění v kultuře
PSYCHOHYGIENA Karolína Růžičková C1B
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Design tužkou a ve 3D Design interiéru VY_32_ZAZNAM_Design1r0108 Hana Děcká.
Rozdělení inventáře a stolový a sedací inventář
Oddělování složek směsí
Vypracovaly: Tereza Plžiková, Zuzana Veverková, Zuzana Brožková
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Soustavy kót a kótování opakujících se rozměrů.
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.11/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.12/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
kadeřnice učitelka ve školce kriminalistka zdravotní sestřička.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.09/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Poznej obraz podle detailu
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
EU - 07 – 24 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Abstraktní malířství do roku 1945
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_416_LAN AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Václav Pospíšil CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.09/Po Autor materiálu:
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Řecké sochařství, malířství
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rok vydání Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Opakování ionty Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Iveta Adamová Název šablonyIII/2.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Objektová tvorba - asambláž
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.08/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Design tužkou a ve 3D Design šperku Hana Děcká
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Registrační číslo projektu:
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_124 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_32_PLICNI_VACEK Anotace:Interaktivní výukový materiál v programu Power Point zaměřený na popis plicního.
Dadaismus I. polovina 20. století.
Výtvarná interpretace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Blues Richard Malý.
Známe spoustu druhů tzv. létajicích ryb
DADAISMUS Jana Bobčíková.
Nástroje interpretace novomediálního díla II JS_14.
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
Poznej obraz podle detailu I.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_11
Transkript prezentace:

Teoretický úvod a možnosti využití v praxi VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

Prostorová tvorba – co to je?  Zahrnuje práce s materiály a nástroji.  Je závislá nejen na obsahu námětu, ale zvláště na zručnosti a fantazii tvůrce.  Představuje práci s tvary, objemy, kde důležitou roli hraje struktura, plastický kontrast, světlo stín.  Výsledná práce vzniká modelováním, tvarováním, konstruováním objemů.  Konkrétní příklady – instalace, asambláž, ready made, objekt. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

ÚKOL - Z níže uvedených děl vyber ty, které patří do oblasti prostorové tvorby. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

Instalace  Podle Malého slovníku výtvarného umění: „ směr současného umění zaměřený na vytváření objektů do daného výstavního prostoru nebo přímo na konfrontaci netradičních a neuměleckých materiálů s daným prostorem.“ VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

ÚKOL- Najděte další významy slova instalace.  montáž inženýrského rozvodu (např. plynovodu)  připojení, umístění technických zařízení, vybavení budovy  slavnostní uvedení do úřadu  z výtvarného hlediska – odborné rozmisťování předmětů nebo děl v daném prostoru podle předem připravovaného plánu - druh umělecké formy kterou umělec realizuje formováním prostoru, interiéru i exteriéru, v němž se divák nalézá. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

Instalace  První instalace v duchu dadaismu a surrealismu:  4/interviews/hirschhorn/popup_9.html 4/interviews/hirschhorn/popup_9.html  Další ukázky instalací v průběhu dějin umění:  billy-kluver-on-working-with-artists/figure-1/ billy-kluver-on-working-with-artists/figure-1/  all-of-oil-barrels---the-iron- curtain#.UujVUvtNzIU all-of-oil-barrels---the-iron- curtain#.UujVUvtNzIU VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

Instalace  chaelangelo-pistolettos-venus-of-the- rags-as-fashion-muse/ chaelangelo-pistolettos-venus-of-the- rags-as-fashion-muse/  E. Kienholz VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

Instalace – vlastní tvůrčí práce  Každý z výše uvedených autorů zhmotnil své myšlenky v reálném objektu (předmět vyjmutý z utilitárních/užitkových/ souvislostí a podrobený uměleckému záměru tak, že u něj dominují estetické vlastnosti).  Vytvořte vlastní instalace na tato témata:  Dva životy v jednom  Všechno na jedno použití  Život nebo smrt  Láska bez záruky  Překážky VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

Instalace – vlastní tvůrčí práce  K těmto tématům nejdřív zpracujte myšlenkový koncept, proveďte diskuzi.  Pracujte ve skupinách.  Pro inspiraci: VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

Asambláž  Jde o prostorové „obrazy“ tvořené kombinací trojrozměrných předmětů a malby.  Kurt Schwitters a jeho merz obrazy a merz stavby.  Otázky: S jakými materiály pracoval? V jakém hnutí se k. Schwitters angažoval? Čím tento směr vyjadřoval své hlavní Myšlenky? Vyjmenujte hlavní centra směru. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

Odpovědi  Zbytky dřeva, železa, kamení, plechovky, obálky, lístky, slepičí pírka atd.  Dadaismus  Náhodou, spontánností, hravostí, humorem  Curych, New York, Berlín, Hannover, Paříž VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

Ready made  = hotové, vyrobené předměty  Jde o běžný předmět každodenní potřeby, který je zbaven svého účelu. Tím, že se předmět vystaví a opatří názvem, se z něj stává výtvarné dílo, které popírá jedinečnost uměleckého díla.  Šlo o to, aby si divák všiml a vzal na vědomí krásu všedních a obyčejných věcí, které jej obklopují.  a&hs=mYX&rls=org.mozilla:cs:official&source=lnms&tbm=isch&sa= X&ei=4AzpUsS4OMeNtQa6- IDYCw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=638#q=ready%20ma de%20duchamp&revid= &rls=org.mozilla%3Acs%3Aofficial &tbm=isch a&hs=mYX&rls=org.mozilla:cs:official&source=lnms&tbm=isch&sa= X&ei=4AzpUsS4OMeNtQa6- IDYCw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=638#q=ready%20ma de%20duchamp&revid= &rls=org.mozilla%3Acs%3Aofficial &tbm=isch VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/

Citace zdrojů GTANGUY. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: GAYA, David. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: ANDREKOL68. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: GOYA, Francisco. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: KOSUTH, Joseph. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: THIERRY46. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: KIENHOLZ, Edward. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: JONAS, Genja. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: VÁVRA, Jiří. Dějiny vizuálního umění. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2001, ISBN VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/