Excel– Zásady Ing. Bohumil Bareš
Popis prostředí MS Excel Pás karet Panel rychlý přístup Řádek vzorců Souřadnice aktivní buňky Tabulka – sešit ( pracovní plocha) Rozložení stránky Lupa Listy sešitu
Vytvoření dokumentu Karta Soubor – položka Nový – zde si vyberete ze zobrazených položek (prázdný sešit, šablona, naposledy otevřené apod.)
Uložení dokumentu Postup ukládání stejný jako u MS Word: karta Soubor – Uložit (nebo Uložit jako) – název – umístění Opět možnost uložit sešit jako Šablonu, tj. předdefinovanou tabulku: Soubor –Uložit jako – Šablona aplikace Excel
Šablony
Práce s listy sešitu Každý sešit (soubor) MS Excel může být tvořen až 255 samostatnými nebo propojenými tabulkami (listy) Úpravy (editace) listů kliknutím pravým tlačítkem na záložku zvoleného listu – zobrazí se nabídka možných úprav
Tisk dokumentu Možnosti tisku jsou rozsáhlejší než v MS Word. Předtisková příprava: karta Soubor – Tisk – volba tisknout celý sešit, pouze aktivní listy, nebo vytisknout pouze označený úsek tabulky (nebo graf)
Možnosti tisku Kromě rozsahu a počtu kopií lze na stavovat jestli bude tisknout jen vybrané buňky, jen aktivní list nebo celý sešit, nebo jen vybranou tabulku
Nastavení (rozložení) stránky Nástroje pro úpravy jsou na kartě Rozložení stránky Nastavení okrajů stránky Orientace na šířku/výšku Volba pozadí sešitu Zobrazení mřížky
Zdroje informací: http://www.google.cz/imghp?hl=cs&tab=wi www.ecdl.cz