Ondřej Beran 8.J, 2014. jeden z nejzákladnějších výchozích pramenů demografické analýzy v demografii.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín LIDSKÉ RASY 1 1.
ASIE – OBYVATELSTVO A HOSPODÁŘSTVÍ
V současném světě – 2 názory na svět
Světové obyvatelstvo.
Demografické charakteristiky kontinentu
Diversita lidské populace II
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol
Autor materiálu: Mgr. Dagmar Nogová Datum vytvoření: říjen 2013
Rg asie – obyvatelstvo a sídla
Socioekonomická sféra 1. Obyvatelstvo na Zemi
Obyvatelstvo a sídlo.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Světová náboženství.
Obyvatelstvo – struktura národnostní a náboženská
vytvořený v projektu OP VK
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Náboženská mapa současného světa
VY_32_INOVACE_07 Asie - obyvatelstvo
GEOGRAFIE OBYVATELSTVA
SOCIOEKONOMICKÁ GEOGRAFIE
Kněz dnes znamená osobu, většinou muž, který je v daném náboženském společenství oprávněn a povolán konat pravidelné bohoslužby, zejména přinášet oběti,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Registrační číslo projektu
Rasy Národy Jazyky Náboženství
OBYVATELSTVO ASIE.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
RISK Náboženství.
Riskuj ANOTACE: Žák si formou hry zopakuje rasy, národy, jazyky a náboženství AUTOR: Mgr. Rita Sobková JAZYK: ČEŠTINA OČEKÁVANÝ VÝSTUP: upevnění základních.
Asie - obyvatelstvo. Asie - obyvatelstvo Světadíl s největším počtem obyvatel na světě (asi 4 mld. lidí) Světadíl s největším počtem obyvatel na světě.
Společenské a hospodářské prostředí
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Předmět: Základy společenských věd Ročník: III.
Rozšíření náboženství ve světě
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník - Člověk a společnost – Dějepis - Náboženství autor VM:Ondřej Vojáček.
Asie – socioekonomická sféra
Předmět: Občanská výchova Ročník: první Téma: Soudobý svět
Lidské rasy, národy, jazyky
ASIE-NEJLIDNATĚJŠÍ KONTINENT
VY_32_INOVACE_13 Asie - Jižní Asie - pracovní list
Obyvatelstvo a sídla.
LIDSKÉ RASY.
Jazyky světa Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Závěrečné opakování Geografie obyvatelstva a sídel.
LIDÉ NA ZEMI Socioekonomická geografie - sleduje rozmístění obyvatelstva, jeho růst, pohyb/ stěhování/, skladbu obyvatel podle věku, zaměstnání, rasové,
Geografie Věda, která zkoumá krajinnou sféru (od 6 – 70 km pod zemským povrchem – až po 30 km nad zemským povrchem) Jaký je svět kolem nás? Proč je plný.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Šárka Hájková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Z7_OBYVATELSTVO ASIE TÉMA: Obyvatelstvo Asie Obyvatelstvo.
Světová náboženství. Světové náboženství není založeno jen pro jeden národ, ale má své příznivce po celém světě.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Náboženství v Asii Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_SVĚTOVÉ JAZYKY A NÁBOŽENSTVÍ ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_LIDSKÉ RASY ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
Obyvatelstvo Evropy V Evropě žije 742 milionů obyvatel Třetí nejlidnatější světadíl (po Asii a Africe) Nejvyšší průměrná hustota zalidnění – population.
Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Předmět: Zeměpis Sada: Z 8/07 Ročník: 8. ročník Jméno autora (vč. titul): Tomáš Szabo (Bc.)
Státy s vysokou hustotou zalidnění -Bangladéš, Japonsko, Korea, Benelux, Indie na východní polokouli + severní polokoule.
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Lidské rasy
Lidské rasy.
VY_32_INOVACE_Z8-003 ZEMĚPIS 8.ROČNÍK NÁRODY A JAZYKY Název školy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
Obyvatelstvo Na Zemi žije v současnosti více než 7 miliard lidí.
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z_31
SVĚTOVÉ OBYVATELSTVO. POČET OBYVATEL na světě 7,4 miliardy obyvatel (k ) TOP 10 MOST POPULOUS COUNTRIES 1. China1,379,302, India1,281,935,911.
VY_32_INOVACE_49A_Jižní Asie
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
ANOTACE a) PRÁCE JE UČENA PRO ŽÁKY 7. ROČNÍKU B) TÉMA: AMERIKA - obyvatelstvo C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU: žáci se seznámí s původním obyvatelstvem Ameriky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rasy, národy a náboženství
Transkript prezentace:

Ondřej Beran 8.J, 2014

jeden z nejzákladnějších výchozích pramenů demografické analýzy v demografii

1) Europoidní 2) Mongoloidní 3) Negroidní 4) Australoidní MESTICI - europoidní + mongoloidní MULATI – europoidní + negroidní ZAMBOVÉ – negroidní + mongoloidní

národ je společenství lidí, vytvořené působením různých faktorů, například společným územým, kulturou, jazykem apod.

kmeny

vyhlášení na základě prohlášení

určení PODLE MÍSTA NAROZENÍ PODLE MATEŘSKÉHO JAZYKA

jazyky vzájemně si podobné, díky společnému původu

 Indoevropské  Drávidské  Afroasijské  Severokavkazské  Kartvelské  Uralské  Altajské  Tibeto-čínské  Tajsko-kadajské  Austroasijské  Austronéské  Eskymácko-aleutské  Dené-jenisejské  Algické  Irokézské  Maskogijské  Súsko-katóbské  Kajova-tanoské  Juto-aztécké  Ajmarské  Tupíjské  Kečujské  Nigerokonžské  Kosjanské  Kreolské  Umělé

např. Slávické Gemánské Keltské Italské

vztah člověka k posvátnému, prostřednictvím kterého člověk transcenduje své poznatky s realitou

Mýtické příběhy Symboly Historie světa Teorie vzniku světa SMYSL ŽIVOTA PŮVOD BYTÍ

Abrahámovská náboženství Jezídismus Indická náboženství Východoasijská náboženství Domorodá náboženství Nevěřící

JUDAISMUS KŘESŤANSTVÍ ISLÁM -> 14 milionů lidí -> Tóra -> Izrael, USA, Evropa -> 2,1 miliardy lidí -> Bible -> Celosvětově, kromě orient. Asie a arabské části Afriky a Asie -> 1,5 miliardy lidí -> Korán -> Střední východ, severní, západní a východní Afrika, střední a jižní Asie, Indický subkontinent, Rusko, Čína, Balkán

BUDDHISMUS HINDUISMUS SIKHISMUS -> 376 milionů lidí -> Více bohů -> Indie, Japonsko -> 900 milionů lidí -> Více bohů -> Indie, Fidži, Guyana, Mauricius -> 23 milionů lidí -> Více bohů -> Indie, Pakistán, Afrika, Kanada, USA, UK

ZÍSKÁVÁNÍ SUROVIN

PŘEMISŤOVÁNÍ PŘEMISŤOVÁNÍZPRACIVÁVÁNÍ SUROVIN SUROVIN

SLUŽBY OSOBNÍ DOPRAVA OBCHOD CESTOVNÍ RUCH

INFORMACEVĚDA

 wikipedia.org  images.google.com  /zemepis/geografie-obyvatelstva