Světelné jevy Lom světla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
- podstata, veličiny, jednotky
Advertisements

Světelné jevy Zrcadla kulová Ing. Irena Mrazíková
Zpracovali: Alena Šlézová Zuzana Uhlíková
Světelné jevy a jejich využití
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Světelné jevy Optická prostředí Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Elektromagnetické jevy Cívka
Lom světla (Učebnice strana 172 – 174)
Světlo - - podstata, lom, odraz
Světelné jevy Zrcadla kulová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Zákon lomu a odrazu světla - opakování
LOM SVĚTLA Jaroslav Solfronk 2013 Příroda II.
Zobrazení rovinným zrcadlem
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
OPTIKA.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Zdroj světla. Šíření světla
Lom světla.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
0PTIKA 05. Odraz a rozptyl světla
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Jevy na rozhraní dvou prostředí
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Odraz světla Předmět: Fyzika.
Digitální učební materiál
Fyzika 8. ročník Mgr. M. Kubátová
Světelné jevy Zrcadla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
zpracovaný v rámci projektu
Elektromagnetické jevy Elektromagnet
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Lom světla Předmět: Fyzika.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Světelné jevy Barva těles Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_613_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Lom světla - příklady Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Digitální učební materiál
OPTIKA. SVĚTELNÝ PAPRSEK PO DOPADU : 1) ODRAZÍ SE 2) JE POHLCEN 3) PRONIKNE DO PROSTŘEDÍ PŘI PRONIKNUTÍ SVĚTELNÉHO PAPRSKU ZÁVISÍ NA:  Typu prostředí.
Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Snellův zákon lomu Střední odborná škola Otrokovice
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Světelné jevy Stíny Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
OPTIKA 15. Šíření světla, příklady II.
VY_32_INOVACE_6C-7 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Vlastnosti elektromagnetické vlny Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Lom od kolmice Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_5.
L OM SVĚTLA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
Příklady na zákon lomu Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Lom světla - příklady Autor: Mgr. Alena Víchová
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Transkript prezentace:

Světelné jevy Lom světla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Třída: 7. Tematický okruh: Elektromagnetické a světelné jevy Téma: Lom světla Anotace: Vysvětlení jak se láme paprsek světla při přechodu do jiného prostředí doprovázena praktickými ukázkami. Rozlišení pojmů opticky řidší a hustší prostředí (index lomu). Ing. Irena Mrazíková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: leden 2011 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/21.0089

Lom světla Při vložení tyčky do vody vidíme, že tyčka se na hladině vody láme vzduch vzduch voda

Lom světla Při dopadu světla na rozhraní dvou prostředí dochází k lomu světelného paprsku. vzduch voda voda vzduch

Druhy optických prostředí Rozdělení podle indexu lomu poměr rychlosti světla v optickém prostředí a rychlosti světla ve vakuu Při porovnávání dvou optických prostředí prostředí opticky řidší - prostředí s menším indexem lomu prostředí opticky hustší - prostředí s větším indexem lomu

Lom světla ke kolmici α β nastává při přechodu světla z prostředí opticky řidšího do prostředí opticky hustšího, tzn. β < α popis např. vzduch kolmice dopadu úhel dopadu prostředí opticky hustší rozhraní dvou prostředí prostředí opticky řidší úhel lomu α β např. sklo

Lom světla od kolmice α β nastává při přechodu světla z prostředí opticky hustšího do prostředí opticky řidšího, tzn. α < β popis kolmice dopadu úhel dopadu úhel lomu prostředí opticky řidší rozhraní dvou prostředí prostředí opticky hustší např. sklo α β např. vzduch

Zdroje KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK. Fyzika pro 7. ročník základní školy. 2. upr. vyd. Praha: Prometheus, 2003, 199 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-719-6265-1.