Tematická oblast: Dějiny hudebního umění

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Advertisements

Drama – vývoj a rozdělení
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Baroko - vznik a vývoj opery
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: května 2012
Číslo a název šablony klíčové aktivity
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Romantismus v hudbě skladatelů z českých zemí
CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - dotazy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-promítání Typ: DUM - kombinovaný.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
O Název Romantismus v Čechách O Šablona CZ.1.07/1.4.00/ O Poř.číslo HV 5 O Autor šablony Mgr. Zuzana Vyhnálková DiS O Datum
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XX_ ČJS, DUM 19
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.16 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Transport raněných Typ: DUM - výkladový Předmět: TVZ Ročník:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-databázové funkce Typ:
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
HUDEBNĚ – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.9 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Porty a rozhraní Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.17 Tematická oblast:Dějiny hudebního umění Beatles Typ: DUM – test Předmět: Hudební výchova Ročník: 1.,3. r. (6leté),
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Antonín Dvořák
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.11 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PC SÍTĚ, TOPOLOGIE Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT,
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Číslo: : VY_32_INOVACE_18_09 (20) Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
Periodizace nonartificiální hudby
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Hudební výchova Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Mgr. Michal Mynář.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_27_19_HV6_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Balet Základní škola Libina, příspěvková organizace,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
Název školy:Základní škola Netvořice Autor:Mgr. Ludmila Vodehnalová Název:VY_32_INOVACE_04_ Téma:Klasicismus Č. projektu:OP VK 1.4.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Název školy:. Základní škola Netvořice Autor:. Mgr
Anotace Prezentace seznámí žáky se vznikem a vývojem melodramu a scénické hudby. Dozvědí se, kteří čeští hudební skladatelé se o rozvoj této oblasti umění.
Hudba a slovo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_18_HUDBA A SLOVO Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Transkript prezentace:

Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.8 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Zdeněk Fibich – melodram Typ: DUM - kombinovaný Předmět: Hudební výchova Ročník: 2. a 4. r. (6leté), 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Karla Demelová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření duben2014

Metodický list Digitální učební materiál je určen pro žáky 2. a 4. ročníku šestiletého studia, a pro žáky 2. ročníku čtyřletého studia. Výkladový dum slouží jako podklad pro učitelův výklad a zároveň nahrazuje zápis do sešitu, tedy to podstatné, co by si žáci měli o probíraném tématu zapamatovat. V závěru je zařazen zápis do sešitu.

Zdeněk Fibich (1850-1900) Narodil se v myslivně u Všebořic. Studoval v Praze i v zahraničí (Vídeň, Paříž). Soukromě vyučoval hudbu. Velmi brzy začal komponovat. Je tvůrcem melodramu a několika oper ( Šárka, Nevěsta messinská, Bouře). Nejznámějším Fibichovým dílem je selanka V Podvečer, část Poem.

Melodram Melodram je hudební forma, ve které je namísto zpěvu použita recitace za doprovodu hudby. Rozlišujeme: melodramy koncertní melodramy scénické

Vznik melodramu Melodram vznikl v 18. století. Autorem prvních melodramů byl J.J. Rousseau (Pygmalion – 1770), který vycházel z přesvědčení, že francouzský jazyk není vhodný pro zpěv. Rousseaovu koncepci pak uvedl v život J. A. Benda (Ariadna na Naxu – 1774, Medea – 1775). Vzkříšení a velký rozvoj zaznamenal žánr na konci 19. století díky dílu Zdeňka Fibicha.

Druhy melodramu Rozlišujeme dva druhy melodramu: a, melodram koncertní – hudba podmalovává recitaci (lyrická báseň, epická báseň, balada), bývá doprovázena klavírem či celým orchestrem, mívá jednoho interpreta. Např. podle balad K.J. Erbena – Vodník, Štědrý den.

Druhy melodramu b, melodram scénický - hudba podmalovává recitaci nebo mluvené slovo (dramatická hra), bývá doprovázena klavírem či celým orchestrem a mívá více interpretů, kteří zastupují jednotlivé postavy + vypravěče. Např. podle trilogie J. Vrchlického Smír Tantalův, Námluvy Pelopovy, Smrt Hippodamie.

Zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Melodram Archiv autora. CHARALAMBIDIS, Alexandros, Jiří PILKA a Zbyněk CÍSAŘ. Hudební výchova pro 9. ročník zŠ. 1. vyd. Praha: SPN, 2001. ISBN 80-7235-012-9.