Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Advertisements

VY_32_INOVACE_22_07 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Jan Hus a jeho doba Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí.
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
RENESANCE A HUMANISMUS
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
RENESANCE A HUMANISMUS
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance Kristýna Strouhalová.
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
VY_32_INOVACE_22_20 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Vikingové – postrach Evropy v 9. stol. Anotace – Žáci se formou.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Přehled nejvýznamnějších malířů
VY_32_INOVACE_22_17 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Doba Rudolfa II. Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí se.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-51 Anotace
Fra Angelico (1395, Vicchio di Mugello – 18. února 1455, Řím) vlastním jménem Guido di Pietro italský mnich a malíř rané renesance. Obraz dokončen 1440.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Literatura, architektura, výtvarné umění
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Stavba těla živočichů Savci
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance – Itálie, Francie, Španělsko
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Významní představitelé renesanční literatury
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Italská renesance a humanismus
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis VY_32_INOVACE_22_15 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Renesance. Umění a život ve 14. – 16. stol.    Anotace – Žáci se formou prezentace seznámí se základními rysy renesančního umění a získají představu o jednotlivých rysech, které renesanci symbolizují  Autor - Mgr. Radek Hulva  Jazyk - čeština Očekávaný výstup - žáci budou schopni určit základní znaky renesance, znát nejvýznamnější renesanční autory, rozpoznají základní rozdíly renesance od ostatních slohů, žáci budou schopni vysvětlit základní pojmy Speciální vzdělávací potřeby - žádné  Klíčová slova - renesance, antika, ,znaky, architektura, malířství, sochařství  Druh učebního materiálu - prezentace Druh interaktivity - výklad  Cílová skupina - 13-14 let Stupeň a typ vzdělávání - základní vzdělávání - druhý stupeň Celková velikost - 726 KB

Renesance 14.-17.stol

Leonardo da Vinci MONALISA

Umělecký sloh Znaky: a) oslava lidského ducha b) individualismus c) návrat k antickému umění Renesance znamená „ znovuzrození“ Centrem renesance je Itálie Renesance je spojena s rozvojem obchodu a růstem bohatství jednotlivých italských měst a šlechtických rodů, které v těchto městech vládly

Slavné italské rody Medici - Florencie Sforza - Milán

Architektura Znaky : štítové domy sgrafito

Malířství znaky : trojrozměrnost a perspektiva Fra Angelico - Zvěstování Sandro Botticelli – Zrození Venuše

Sochařství Znaky : vyjádření emocí a anatomie těla Donatello - Sv. Jiří Michelangello - Pieta

Renesanční literatura Giovanni Boccaccio –Dekameron Geoffrey Chaucer – Canterburské povídky Dante Alighieri – Božská Komedie

[cit. 2012- 10-10]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mona_Lisa,_by_Leonardo_da_Vinci,_from_C2RMF _retouched.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Angelo_Bronzino_036.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Francesco_Sforza.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Telc109.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Breznice_PB_CZ_chateau_sgraffito_detail_605.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Fra_Angelico_006.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sandro_Botticelli_046.jpg