Německá otázka, vznik SRN a NDR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, Jaroměř Mgr
Advertisements

VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
VY_32_INOVACE_7A1 FINANČNÍ MATEMATIKA ZEMĚ A JEJICH MĚNA.
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Svět Západu a vznik NATO
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMPowerpoint prezentace,
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
Kapitola 1: Poválečné rozdělení světa
POSTUPIMSKÁ KONFERENCE
Rozklad dichromanu amonného
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
STUDENÁ VÁLKA.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
SVĚT PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE PhDr. Jana Žáková.
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
Lustig – Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou Celkový rozbor textu
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
VY_32_INOVACE_2B16 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Rok 1968.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Berlínská krize
VY_32_INOVACE_2D.9.13 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
Německá otázka. Stavba berlínské zdi
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, Jaroměř Mgr
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová 30. a 40. léta v ČSR VY_32_INOVACE_1B11.
Barevnost sloučenin manganu
Rozdělená Evropa.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
EVROPA V POČÁTCÍCH STUDENÉ VÁLKY
EVROPA A SVĚT PO ROCE 1945.
Postupimská konference
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE 1. fáze studené války období zadržování komunismu (1946 – 1953)
FORMOVÁNÍ SPOJENECKÉ KOALICE
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis ročník
Plány na uspořádání světa po druhé světové válce
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Cesta ke studené válce v Evropě
POVÁLEČNÉ USPOŘÁDÁNÍ SVĚTA
Poválečné uspořádání uč
První berlínská krize
EVROPA PO II. SVĚTOVÉ VÁLCE
zápas demokracie s totalitními diktaturami
Transkript prezentace:

Německá otázka, vznik SRN a NDR Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Mgr. Eva Matysová VY_32_INOVACE_ 2B11 Německá otázka, vznik SRN a NDR

Postupimská konference 4 okupační zóny Spojenecká politika vůči Německu – program 4 D Reparace Stanovení polských hranic na Odře a Nise Odsun německého obyvatelstva z Polska, Československa a Maďarska

Postupimská konference Potrestání válečných zločinců Ustavení Rady ministrů zahraničních věcí (Čína, Francie, SSSR, USA, Velká Británie)

Okupační zóny Americká a britská politika – snaha o sjednocení západních okupačních zón od 1946 Amer. + britská zóna = Bizonie – 1.1.1947 Bizonie + fr. zóna = Trizonie – duben 1948 Sovětská zóna – omezení demokracie, rozhodující role SED, přímá sovětská účast, pozemková reforma, znárodnění továren, …

Okupační zóny http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Deutschland_Besatzungszonen_8_Jun_1947_-_22_Apr_1949.svg, 3 May 2010, WikiNight2 (talk) 25. 4. 2012, 18, 15 hodin

Konference ministrů zahraničních věcí Ministři zahraničních věcí USA, Velká Británie, Francie – Londýn – červen 1948 Připojení zástupců Belgie, Nizozemí, Lucemburska Rozhodnutí o vytvoření německého státu ze tří západních okup. zón

Berlínská krize SSSR – blokáda přístupových cest do záp. části Berlína berlínská krize Zásobování záp. Berlína leteckým mostem (vojenské letectvo záp. velmocí) Konec hosp. styků mezi západními sektory a sovětskou zónou) Uvolnění – květen 1949

Přípravy ke vzniku západoněmeckého státu 1. 9. 1948 – Bonn – prozatímní parlament – parlamentní rada – v čele Konrad Adenauer Hlavní úkol rady – příprava ústavy – schválena v květnu 1949 Léto 1949 – první volby do Spolkového sněmu (vítěz CDU), první prezident Theodor Heuss První spolkový kancléř – Konrad Adenauer (do 1963)

Konrad Adenauer Výrok Konrada Adenauera z roku 1957: „Těch sedmnáct milionů Němců, kteří jsou od nás nuceně odděleni, také náleží k naší Evropě, a to svým původem, vzděláním i vůlí.“

SPOLKOVÁ REPUBLIKA NĚMECKO Vyhlášení SRN 7. září 1949 – vyhlášena Západní Berlín – samostatné postavení

Vyhlášení NDR 7. října 1949 Prezident – Wilhelm Pieck – představitel SED SSSR vytvořil kontrolní komisi pro Německo, armáda střežila dělicí čáru uvnitř Německa rozdělení Evropy na západní a východní

SRN, NDR http://commons.wikimedia.org/wiki/File:East-West-Germany-October_1949-July_1952.svg, 25. 4. 2012, 18, 01 hodin

Zdroje Zdroje: Petr Čornej: Dějepis pro gymnázia a střední školy – Nejnovější dějiny, SPN, 2002 Marie Sochrová: Dějepis v kostce pro střední školy II, Fragment, 1998 www.wikimedia.com

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_2B11 Jméno autora: Mgr. Eva Matysová Název práce: Německá otázka, vznik SRN a NDR Předmět: Dějepis Ročník: Třetí Časová dotace: cca 20 minut Vzdělávací cíl: Objasnit situaci v Německu po 2. světové válce Pomůcky: Učebnice dějepisu pro G a SŠ – nejnovější dějiny, atlas Inovace: Využití výpočetní techniky ve vyučování Poznámka: Datum vytvoření DUM: 25.4.2012