Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Advertisements

Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
POČÁTKY HUDEBNÍCH DĚJIN U NÁS
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_844_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Název Renesance v Čechách
Hudba českého raného baroka (1620 – 1670). Společenská situace násilná katolizace Čech po Bílé hoře znamenala konec veřejného provozování nejrozvinutější.
Rovnice se závorkami.
ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT 2 – 3 – 14 Kánon Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně a seznámení hudebním pojmem kánon. Prezentace obsahuje pracovní list,
Hudební baroko ( století).
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
Autor: Mgr. Hana Kalousková
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_842_9TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
 VY_32_INOVACE_16_14  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_860_7TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Základní škola praktická a základní škola speciální
VY_32_INOVACE_16_05.  Název:Občanem státu   Anotace:Prezentace, která slouží k osvojení si informací, které vyplývají z občanství v ČR   Autor:Mgr.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební renesance ( polovina 15. – 16. století).
 VY_32_INOVACE_16_18  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
HUDBA ČESKÉHO BAROKA.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební renesance v Čechách
Konec 16. – polovina 18. století. 2 o Baroko klade důraz na cit, majestátnost, vznešenost a náboženské zanícení. o Pro baroko jsou typické hudební druhy.
ICT 2 – 3 – HV Hudba vokální a instrumentální
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Česká hudební renesance a baroko Anotace Prezentace seznámí žáky s vývojem hudby v období renesance a baroka. Popisuje historické souvislosti jejího vzniku.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
Test k ověření znalostí z HV
Dějiny hudby a její osobnosti
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Hudební renesance v Čechách
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova VY_32_INOVACE_17_19 Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova

Název: Renesance a baroko v české hudbě   Anotace: Prezentace, která slouží k osvojení si základních znalostí o české hudbě v období renesance a baroka    Autor: Mgr. Petr Horehleď Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Žák rozpoznává hudbu v období renesance a baroka a zná její vývoj a základní rysy Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Jezuité, kantoři, husitské války, kantáta, oratorium Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 13 – 15 let Celková velikost: 83 kB

Renesance v české hudbě 14. – 16.st. Po husitských válkách nebyly podmínky pro rozvoj hudby, teprve na konci 15.st. Vznikaly při kostelích pěvecké sbory zpívající duchovní hudbu – literátská bratrstva Pro svou potřebu si každý sbor pořizoval krásně zdobený zpěvník – kancionál

Našim největším mistrem polyfonie je považován: Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic Missa Quinis Vocibus Jan Campanus Vodňanský Rorando coeli

České baroko Po bitvě na Bílé hoře – 1620 zem sužovali války a nebyly příležitosti pro uplatnění hudebníků Hudba v tomto období se rozvíjela především díky venkovským učitelům – kantoři (canto=zpívat) Rozvoj zpěvu a hudby podporovali jezuité.

Zpěv se začal vyučovat i ve školách a na učitele byl vznesen požadavek, aby uměli zpívat a hrát na nějaký nástroj. Adam Václav Michna z Otradovic – Koleda: Chtíc, aby spal Pavel Josef Vejvanovský – Intrada

Hudební druhy a formy v baroku: - kantáta – rozsáhlé vokálně-instrumentální dílo - sóla, sbor, orchestr - menší dramatičnost než orátorium - původně každá zpívaná skladba - árie + recitativy

oratorium (oráre – latinsky modlit se) -rozsáhlejší hudební skladba, kde účinkuje orchestr, sbor a pěvečtí sólisté -většinou vypráví nějaký děj s náboženských tématem

Použité zdroje: cd – Hudební výchova pro 9. ročník základní školy, nakl. SPN, 1998