Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Určení podmínek platnosti lomených výrazů
Ptáci otevřené krajiny
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Památky Karlovarského kraje - románské
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovní druhy, jejich určování, tvoření vět
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovesa, časy
Zemětřesení Název školy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obojživelníci- vývoj žáby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chemické prvky - nekovy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Organické sloučeniny - uhlovodíky Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kružnice opsaná trojúhelníku
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Názvosloví halogenidů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Konstrukce rovnoběžníku z trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Historické památky v Lokti Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků: Hydroxyderiváty - Alkoholy
Procvičovací cvičení – slovní druhy a určování podstatných jmen
Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_176 NázevZemětřesení Téma hodinyZemětřesení.
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
VY_52_INOVACE_PŘ.9.22 – ZEMĚTŘESENÍ – pracovní list
... aneb Proč se země chvěje
Zemětřesení Mgr. Helena Tlapáková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Anorganické sloučeniny - úvod
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Ptáci břehů tekoucích vod
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zástupci dusíkatých derivátů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Seznamování se s angl. jazykem – My classroom, numbers
Roční doby © Petra Lillová
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Procvičování anglického jazyka – porozumění textu Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vyšší houby – jedlé, nejedlé
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zemětřesení.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Zemětřesení a sopečná činnost TÉMATICKÝ.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
LITOSFÉRA zemětřesení
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
8. c ZEMĚTŘESENÍ Vzniká v zemské kůře, když horniny nevydrží
ZEMĚTŘESENÍ.
Transkript prezentace:

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Projekt Škola činností CZ.1.07/1.4.00/21.30.20 VY_52_INOVACE_34_Př9 Základní škola Loket, okres Sokolov Zemětřesení Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. © Radoslava Jarošová

Název: Projevy pohybu litosférických desek - zemětřesení Anotace: Krátkodobé otřesy zemského povrchu Autor: Radoslava Jarošová Jazyk: český Očekávaný výstup: vysvětlí děj zemětřesení, rozliší důsledky vnitřních geologických dějů, používá pojmy hypocentrum, epicentrum, zemětřesné vlny Klíčová slova: ohnisko zemětřesení, Richterova stupnice, seismograf, litosférické desky, zlom, tlak, tsunami Druh učebního materiálu: pracovní list Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: ZŠ – druhý stupeň Ročník: devátý Vazby na ostatní materiály: žádné

Doplň pojmy spojené se zemětřesením: 1. Zemětřesení se nazývají ______________ zemského povrchu. 2. Je vyvoláno uvolňujícím se ________ v horninách, který způsobuje _________ litosférických desek a jejich __________. 3. Probíhá po nejčastěji po puklině zvané _______. 4. Ohnisko zemětřesení – _____________– místo největšího tlaku. 5. Od hypocentra se šíří zemětřesné _______. 6. Bod na zemském povrchu ležící nad ohniskem zemětřesení se nazývá __________. 7. Pro měření intenzity zemětřesení se používá _____________ stupnice. 8. K zachycení otřesů a chvění zemského povrchu se používá přístroj ________. 9. K zemětřesení dochází i na dně ________. Tyto otřesy vyvolají vznik vlny ________. 10. Podle způsobu vzniku rozlišujeme: a) _______zemětřesení b) ________ zemětřesení c) ________ zemětřesení řešení

Řešení: 1. Zemětřesení se nazývají krátkodobé otřesy zemského povrchu. 2. Je vyvoláno uvolňujícím se tlakem v horninách, který způsobuje pohyb litosférických desek a jejich třením. 3. Nejčastěji probíhá po puklině zvané zlom. 4. Ohnisko zemětřesení – hypocentrum – místo největšího tlaku. 5. Od hypocentra se šíří zemětřesné vlny. 6. Bod na zemském povrchu ležící nad ohniskem zemětřesení se nazývá epicentrum. 7. Pro měření intenzity zemětřesení se používá Richterova stupnice. 8. K zachycení otřesů a chvění zemského povrchu se používá přístroj seismograf. 9. K zemětřesení dochází i na dně oceánu. Tyto otřesy vyvolají vznik vlny tsunami. 10. Podle způsobu vzniku rozlišujeme: a) tektonické zemětřesení – nejčastější b) sopečné zemětřesení- předzvěstí sopečné č. c)) řítivé zemětřesení- nejvzácnější zpět

Pokus se vysvětlit obrázky: řešení

Řešení: seizmograf Tsunami na thajském pobřeží, 26. prosince 2004 – dočasný ústup vody před příchodem vlny. Tsunami na thajském pobřeží 26. prosin ce 2004 – vlna přichází. tektonické zemětřesení chodník poničený vlivem zemětřesení Spoušť po japonském tsunami 2011. Zničené stavby v Port-au-Prince Haiti 2010 zpět

Základní škola Loket, okres Sokolov Seznam použité literatury a pramenů: Zdroje: Přírodopis 9 pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2007. ISBN 978-80-7238-587-4. Zeměpis pro 6. ročník 2. díl Přírodní obraz Země. Brno: NOVÁ ŠKOLA, s. r. o., 2007. ISBN 80-7289-081-6. Přírodopis pro 9. ročník Geolgie a ekologie. Brno: NOVÁ ŠKOLA, s. r. o., 2010. ISBN 978-80-7289-184-9. Přírodopis 9. Olomouc: PRODOS, 2000. ISBN 80-7230-069-5. Cs.wikipedia.org/wiki/Richterova_stupni ce cs.wikipedia.org/wiki/Seismograf cs.wikipedia.org/wiki/Zemětřesení Tsunami na cs.wikipedia.org/wiki/Tsunami [online]. 2010 [cit. 2013-03-30]. Dostupné z: cs.wikipedia.org/wiki/Richterova_stupni ce cs.wikipedia.org/wiki/Seismograf cs.wikipedia.org/wiki/Zemětřesení Tsunami na cs.wikipedia.org/wiki/Tsunami Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW Smart Notebook nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Radoslava Jarošová Základní škola Loket, okres Sokolov radka.jarosova@zsloket.cz únor 2013