Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdroj obrazového materiálu
Advertisements

Antikoncepce Jana fišerová EU-ICT-ČAZ-8-11.
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Antikoncepce 8. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VÝVOJ ZAKŘIVENÍ PÁTEŘE
POHLAVNÍ CHOROBY - úvod - Syfilis
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
PŘIROZENÁ ANTIKONCEPCE
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ANTIKONCEPCE Ošetřovatelství 4.ZA.
ANTIKONCEPCE.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Počítání s mocninami – I.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Mocniny s přirozeným mocnitelem Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základy resuscitace Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Bezvědomí Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál.
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
LÁSKA ANO – DĚTI JEŠTĚ NE!
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Rozklad čísel na desítky a jednotky
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSLA SUDÁ A LICHÁ Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Druhá odmocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento.
Zdroj obrazového materiálu
Zápis čísla v desítkové soustavě
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ANTIKONCEPCE 18
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ÚSEČKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_31 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluAntikoncepce Anotace Žáci mají přehled o základních.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05_02_plánované rodičovství Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
VY_32_INOVACE_PŘČL.13 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ANTIKONCEPCE Vypracovala: Eva Jeřábková.
Antikoncepce, PPCH a potraty
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Bc. Marií Leinerovou HISTORIE ANTIKONCEPCE

hlavně přirozená cesta - pravěké ženy byly po většinu svého plodného života buď těhotné, nebo kojily své potomky Další metody: výplachy pochvy zaklínadla, kouzla šamanské a pohanské rituály dary bohům PRAVĚK

STAROVĚK Pesar = pasta obsahující krokodýlí trus, sloní trus substance- včelí med a uhličitan sodný Staří Egypťané před souloží – topná techniku (zapálení směsi vonných bylin vytápěli před souloží ženskou pochvu) tampony a čípky napuštěné rostlinnými šťávami (citrón a šťáva z něj, rozdrcená granátová jablka – ta obsahovala přírodní estrogen, který mohl zabránit ovulaci) nitroděložní tělísko - oblázky, jenž si zaváděly do pochvy Příchod křesťanství jediná metoda regulace plodnosti = periodická sexuální abstinence Starověká Čína spolknutí šestnácti pulců osmažených v rtuti

STŘEDOVĚK přerušovaná soulož pás cudnosti Ženská antikoncepce: pití vody, ve které si kovář chladí kleště pití kravské moči plivnout žábě třikrát do tlamy

Podoby prvního kondomu 1564 přírodní materiály – ovčí střívka, části rybích měchýřů, pouzdro ze lněného plátna napuštěného olejem, do kterého se přidával ještě zvláštní roztok proti infekci 1844 objeven princip vulkanizace kaučuku kondomy se švy nebo velmi silné

První ženská antikoncepce krčkové kloboučky (1838 ) - z vosku a podle ní se výsledný tvar vyráběl z latexu, který přesně doléhal na krček dělohy a vybíral se jen během menstruace gumový pesar, nazývaný v těch dobách jako "gumová překážka pro spermie".

20. století - první experimenty s tím, zda lze ovulaci zabránit podáním určité dávky hormonů 1919 při pokusech na zvířatech - princip antikoncepční pilulky 1960 Objevena antikoncepční metoda, jejíž spolehlivost 98%, ale celá řada nežádoucích účinků Hormonální pilulka velký vývoj