Celtx – správa multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0115Mgr. Jiří Mlnařík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentační manažer Kapitola 2.0 (První prezentace)
Advertisements

Vzdělávací oblast: Informatika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Kreslení, kliparty, obrázky OLE, video
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_In 6.,7.15 Grafy - vytvoření základních typů grafu Anotace: Žák se seznámí s tvorbou grafu a jeho formátováním v programu MS Excel 2010.
Plakát – kreativa 1 - barva VY_32_INOVACE_Mul4r0103Mgr. Jiří Mlnařík.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
ZONER CALLISTO Pracovní postup tvorby obrázku
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
PowerPoint. PowerPoint Co je to PowerPoint? Program PowerPoint slouží k tvorbě prezentace. Pracuje se zde s tzv. snímky. Každý snímek tvoří jednu obrazovku.
Tvorba - PREZENTACE Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/4.
Databáze Tabulky a typy dat VY_32_INOVACE_7B11. Proč datové typy ? Abychom mohli do tabulky vložit data, musíme jednotlivým polím (sloupcům) přiřadit.
Hromadná korespondence, makro
Power Point– úvod Ing. Bohumil Bareš.
Relační databáze.
Hromadná korespondence
TEXTOVÝ EDITOR.
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
Atmosféra – montáž zvuku VY_32_INOVACE_Mul4r0113Mgr. Jiří Mlnařík.
TEXTOVÝ EDITOR (vkládání dalších objektů do textu a jejich vlastnosti, textové tabulky, šablony,) Lol.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_In 6.,7.19 PowerPoint - Vkládání grafických objektů Anotace: Žák se seznámí se zásadami vkládání grafických objektů jako fotek, klipartů.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
3D modelář – užitý design VY_32_INOVACE_Design1r0120Mgr. Jiří Mlnařík.
Atmosféra – rychlost záběru VY_32_INOVACE_Mul4r0112Mgr. Jiří Mlnařík.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_14.
Grafika 8 Zpracování textů VY_32_INOVACE_7B8. Základní typy textů Odstavcový text Řetězcový text.
Filmový střih 2 - efekty VY_32_INOVACE_Mul4r0110Mgr. Jiří Mlnařík.
Storyboard Celtx – storyboard Mgr. Jiří Mlnařík
Tvorba prezentace Rozložení snímků Vkládání obrázků do snímků
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Propojování tabulek pomocí ukazatelů Andrea Vlasáková, 4. Y Klikni!
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Zvuk VY_32_INOVACE_Mul4a0220Mgr. Jiří Mlnařík. Synfig studio je primárně obrazový software. Teoreticky můžeme do scény vložit zvuk pomocí volby File /
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 1 Ověřeno ve výuce:
VY_32_INOVACE_51_Microsoft_Office_2010. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Digitální učební materiál
Software pro správu multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0114Mgr. Jiří Mlnařík.
Microsoft PowerPoint Tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Zahradník.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Vzdělávací technologie Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.
Vrstvení úprav do skupin VY_32_INOVACE_Mul4a0207Mgr. Jiří Mlnařík.
Publikování scény - rendering VY_32_INOVACE_Mul4a0216Mgr. Jiří Mlnařík.
Export a import objektů VY_32_INOVACE_Mul4a0217Mgr. Jiří Mlnařík.
Celtx – další nástroje scénáře VY_32_INOVACE_Mul4r0118Mgr. Jiří Mlnařík.
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Prezentace III/ TUM - C Základní škola a Základní umělecká škola Karlovy Vary, Šmeralova 336/15, příspěvková organizace Datum: Ročník:6.,
Anotace: Kancelářský balík od firmy Microsoft je nejčastěji používané řešení ve firmách i domácnostech. Žáci získají přehled o tomto produktu, získají.
Práce s textem VY_32_INOVACE_Mul4a0214Mgr. Jiří Mlnařík.
T EXTOVÝ EDITOR ( VKLÁDÁNÍ DALŠÍCH OBJEKTŮ DO TEXTU A JEJICH VLASTNOSTI, TEXTOVÉ TABULKY, ŠABLONY, JEJICH VYUŽITÍ A TVORBA )
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
PowerPoint Program na vytváření prezentací Pozadí snímků  Pravým tlačítkem klikneme do snímku a otevřeme Formát pozadí.
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
Textový Editor.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
WordArt, SmartArt, Tvary
Jak vytvořit výstupní bezpečnostní předpis k řízení rizik
Transkript prezentace:

Celtx – správa multimediálního díla VY_32_INOVACE_Mul4r0115Mgr. Jiří Mlnařík

Při zběžném pohledu na multimediální dílo si na obvykle všimneme jen dvou účastníků celého procesu – autorů a interpretů. Budeme-li ale multimediální dílo chystat od základu, pak jako autoři či spíše manažeři projektu budeme muset vést v patrnosti nejen interprety, ale také: jednotlivé postavy a jejich charakter, vlastnosti (obvykle nechceme, aby postava v půlce díla změnila jméno či začala vykazovat jiný zlozvyk...) jednotlivé interprety (herce?) a jejich charakteristiky nutné např. pro tvorbu kostýmů, jejich časovou dostupnost, kontakty... lokality, ve kterých se dílo odehrává zvuky, hudbu, ruchy produkční poznámky A další a další informace Správa multimediálního díla

I v případě velmi jednoduchého projektu typu školní besídky či krátkého divadelního představení potřebujeme přinejmenším rozumně zpracovaný scénář. Postačil by nám i textový editor s tabulkou, ale potřebujeme alespoň jednu „vymoženost“, kterou běžně takový editor nenabízí – měli bychom mít po ruce katalog postav. Nezbývá než sáhnout po programu pro přípravu scénáře nebo celého multimediálního díla. Mezi profesionálními produkty (Story Planner, komerční verze Celtx, Final Draft) najdeme i jednoduché či složitější volné programy. Nás nyní budou zajímat dva: český skutečně velmi jednoduchý program „Laura“ a nekomerční verze programu „Celtx“. Správa multimediálního díla

Na rozdíl od poměrně jednoduché „Laury“ je Celtx sofistikovaným nástrojem, který nám umožní projít celou cestu tvorby multimediálního díla od návrhu po plánování a logistiku realizace. Celtx – správce multimediálního díla

Základem pro tvorbu je katalog. Ten obsahuje (v závislosti na typu projektu) jednotlivé postavy, herce, lokality, líčení... Příprava katalogu

Ve fázi vytváření katalogu definujeme všechny podstatné zdroje díla – ukážeme si to na postavě, herci, lokalitě. Příprava katalogu – postava

Ve fázi vytváření katalogu definujeme všechny podstatné zdroje díla – ukážeme si to na postavě, herci, lokalitě. Příprava katalogu - herec Červené Karkulce už můžeme přiřadit herečku...

Ve fázi vytváření katalogu definujeme všechny podstatné zdroje díla – ukážeme si to na postavě, herci, lokalitě. Příprava katalogu - lokalita

Scénář nabízí vytváření různých typů obsahu, automaticky doplňuje postavy, pokud dosud neexistovaly, nebo nabízí doplnění jména u postav existujících. Je možné vkládat poznámky, snímky (obrázky), nebo využívat katalog Tvorba scénáře

Scénu vytvoříme uvedením názvu a zvolením formátu Scene Heading Scény se pak automaticky řadí do seznamu scén. Vytváření scén

Chceme-li do scény přidat popis dění, zvolíme typ Action. Tyto popisy nepodléhají žádné další kontrole a slouží jako orientační poznámky pro aktéry a produkci. Pokud chceme přidat další poznámky, můžeme je do kteréhokoliv místa textu přidat pomocí vložení textu nebo grafiky. Popis scény, činnosti

Dialogy vkládáme jako postupně se střídající typy Character a Dialog. Při vkládání typu Character (postava) program automaticky nabízí jména postav podle katalogu, pokud zadáme postavu, která se dosud v katalogu nevyskytuje, bude do katalogu doplněna automaticky. Dialogy

 S využitím již získaných znalostí sestav katalog postav, herců a lokalit a napiš krátký scénář pro scénku „nečekané zkoušení“. Úkol

Celtx – offline freeware Zdroje