Petr Machala. Vážení spoluobčané, máme se nejlépe od konce války… Plně s ním souhlasím! Rozhodně nesouhlasím! Co říkal? Ať si bylo, jak si bylo, přece.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

Lidské rasy Obr.1. Lidské rasy Obr.1 Na Zemi dnes žije již přes 7 mld. lidí. Podle barvy pleti a některých dalších dědičných vlastností rozlišujeme.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012
Solární systémy pro aktivní topení
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám" Projekt: Škola pro život Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: A.
PC – další počítače notebook mobilní telefon kapesní počítač superpočítač.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_242_Členské státy EU AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Austrálie – národnostní, jazykové a náboženské poměry
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.11 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Mapa zájmu - plány.
1/3 fungování tržní ekonomiky
Pevný disk Pevný disk je často nazýván také hard disk (zkratka HDD). Slouží k dlouhodobému uchování dat. Je také úložištěm operačního systému, ze kterého.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
NÁRODNÍ PARKY ČR - opakování
1/2 FUNGOVÁNÍ TRŽNÍ EKONOMIKY EKONOMIKA LESNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ.
Číslo v digitálním archivu školy
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Ekonomie - předmět Autor: Jaroslav Kvapil.
Autor: Mgr. Helena Nováková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín POLITICKÁ MAPA EVROPY 1.
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Afrika Socioekonomická geografie 1
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Savci – řád hlodavci (úvod)
Inflace Milena Tichá Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Předmět: Základy společenských věd Ročník: IV.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_012.
ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ – ZÁKLADNÍ POJMY
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Petr Machala. Co je to úvěr? Kde je možné peníze půjčit? Obchodní zákoník poskytovatelem úvěru může být kdokoli – zákon hovoří pouze o „věřiteli“ název.
Petr Machala. Americká centrální banka (Fed) včera večer oznámila nové kolo nákupů státních dluhopisů v hodnotě 45 miliard dolarů měsíčně, které posílí.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zuzana Mikulová. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_270_Ministáty Evropy - 1 AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Registrační číslo projektu:
Petr Machala. Znáte odpověď na otázky? Osobní aktiva jsou: a)oprava vlastního automobilu b)osobní spotřební předměty c)vše co nám přináší příjem d)rekreační.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Afrika – oblastní členění 1 Severní Afrika
Savci – řád: šelmy (úvod)
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA NAŠE ZDRAVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_245_Vyspělé státy světa AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
HOSPODÁŘSKÝ CYKLUS – 2. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Petr Machala. Anketa: ANO: 53,8% NE: 20,8% NEMÁM PRÁCI: 25,4% Celkem hlasovalo čtenářů. nezamestnanost-je-v-cesku-rekordni.html.
Globalizace světové ekonomiky
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Petr Machala. Opravdu vše, co chcete i potřebujete? (rozdělte věci a vysvětlete) CHCI POTŘEBUJI 1.chleba 2.mléko 3.parfém od Armani 4.obraz od Picassa.
Petr Machala. Každá věc má mít svou cenu. Arabské přísloví Cena za 1…… 39 Kč + Cena za 2…… 72 Kč Co zákazník o ceně neví? Je to tak výhodné?
Zadání případové studie
Ekonomická transformace Československa
Petr Machala. * podstatný - hospodářský růst = růst HDP * je to celková peněžní hodnota toku statků a služeb vytvořená za 1 rok * v mezinárodním srovnání.
Petr Machala. K čemu nám slouží pojištění? Napište co nejvíce příkladů. BANKA Haló, pane! Z banky? To Vás svlékly úroky? Myslím, že potřebujete vhodné.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Jméno autora:Mgr. Stanislav Pexa Třída/ročník:
Placení Petr Machala.
Petr Machala. Co je to hodnota? Napište definici. Co považujete za hodnotu? (zdůvodněte)
Petr Machala. nejdůležitější prostředek uplatňování suverenity státu legální a legitimní způsob jak se podílet na moci Napište co nejvíce důvodů proč.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Petr Machala. Co může vyjadřovat tento graf? Míra veřejného dluhu v roce 2011 Máme důvod k radosti?
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Transkript prezentace:

Petr Machala

Vážení spoluobčané, máme se nejlépe od konce války… Plně s ním souhlasím! Rozhodně nesouhlasím! Co říkal? Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo… Nesouhlasíme!

Subjektivní hledisko záleží na každém z nás, jak vnímáme svou životní úroveň Hledisko srovnání životní úrovně HDP parita kupní síly Opravdu se máme lépe? Co je to HDP a parita kupní síly? Průměrná mzda - nejvyšší kupní sílu dle studie OECD „Pensions at a Glance 2011 Lucembursko ( $), Velká Británie ( $), Nizozemí ( $), Norsko ( $), Německo ( $), Švýcarsko ( $), Rakousko ( $), Belgie ( $), Dánsko ( $), Irsko ( $), Japonsko ( $), Korea ( $), Austrálie ( $), Finsko ( $), USA ( $), Švédsko ( $), Francie ( $) Česko ( $)

Josef Alois Schumpeter (1883 – 1950) narozen v Třešti ekonom, politolog, sociální filozof, humanista dílo: Teorie ekonomického rozvoje Kdo se zabýval touto problematikou?

Rozlišuje: A. ekonomický růst (je kvantitativní), nepřetržitý, pozvolný

B. ekonomický rozvoj (kvalitativní) se uskutečňuje pomocí INOVACÍ rozvoj, inovace dno, krize Co je to INOVACE? Mezi INOVACEMI je prodleva, objevují se pomocí ROJŮ.

je to nápad, zavedení technického pokroku, myšlenky do výroby modernější forma nákupu a prodeje (např. čárkový kód) objevení nového trhu v organizaci výroby (pásová výroba) Napište co nejvíce inovací!

Schéma realizace inovací! NÁPAD Formulace a popis NÁPADU Analýza a zhodnocení NÁPADU Definice a konečný popis NÁPADU Schválení NÁPADU

podnikatel potřebuje BANKY půjčení vyvolává inflační tlak - pomáhá rozjet ekonomiku splácí úvěr – nastává deflace Kdo iniciuje a realizuje inovace!

SOJKA, Milan. Malá encyklopedie moderní ekonomie. 3. dopl. vyd. Praha: Libri, 1999, 271 s. ISBN SEDLÁČEK, Tomáš. Ekonomie dobra a zla: po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. 1. vyd. Praha: 65. pole, 2009, 270 s. ISBN [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: historical-statistical-analysis-engine-esben-sloth-andersen-paperback-cover-art.jpghttp://i43.tower.com/images/mm /schumpeters-evolutionary-economics-theoretical- historical-statistical-analysis-engine-esben-sloth-andersen-paperback-cover-art.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: Albert_Einstein_Head.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d3/Albert_Einstein_Head.jpg/460px- Albert_Einstein_Head.jpg [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: Barcode_reader.pnghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f7/Barcode_reader.png/220px- Barcode_reader.png [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: