Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/02.0010 Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

Procenta Výpočet procentové části
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Hraní s desetinnými čísly
Digitalizace výuky Příjemce
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Procenta Výpočet počtu procent
Kdo chce být milionářem ?
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělitelnost přirozených čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
Doplň do korálků násobky čísla 2
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Dělitelnost přirozených čísel-slovní úlohy
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
EU – OP – VK Matematika – 8.B Mgr. Václav Calábek.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Únorové počítání.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST, SOUČET PRVNÍCH N ČLENŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 PříjemceZákladní škola, Třebechovice pod Orebem,
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Mgr. Zdeněk Provazník ZŠ Třebechovice pod Orebem
Obvody a obsahy obrazců
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Lineární rovnice – 1. část
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: IV / 2 Č. materiálu:VY_ 42 _INOVACE_.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Úkoly nejen pro holky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Přednost početních operací
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Predikce chemických posunů
Matematika a její aplikace
KONTROLNÍ PRÁCE.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Trojúhelník,kružnice trojúhelníku opsaná
Registrační číslo projektu
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Digitalizace výuky Příjemce
Transkript prezentace:

Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy1/1.1 Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Předmět Matematika Téma Procenta – výpočet počtu procent ( procvičování ) Ročník sedmý Autor Zdeňka Pírková

Rozcvička: 1. Z daného základu urči 1 %: z 1% 54 12, , km 3,2 g 548 t 2. Z 1 % urči základ : 1 % z 0,3 2,8 0, ,2 cm 0, 78 kg 8, 09 ml

Výrazy : Pamatuj na správné pořadí početních výkonů a vypočítej: A a) ( 6,85 + 0,15 ). 100 – = b) 18. 0, ( 6 – 3,4 ) = c) 16,8 – 3. ( 1,8 + 4,2 ) : 10= Výsledky doplň do čtverečků. a) b) c) B a)( 5,75 + 0,25 ). 100 – = b) 32. 0, ( 5 – 3,4 ) = c) 23,3. 10 – 6. ( 5,4 + 4,6 )..2,5 = Výsledky doplň do čtverečků. a) b) c)

Třebechovice p.O. Stav obyvatel k K do 15 letostatnícelkem Třebechovice p.O Nepasice Polánky n.D Štěnkov Krňovice Celkem

Vypočítej: Kolik % z celkového počtu obyvatel tvoří obyvatelé jednotlivých městských částí ? Tř…. N….. P…. Š…. K…. Kolik % tvoří počty dětí v jednotlivých městských částech z celkového počtu dětí ve městě? Tř….. N…… P…… Š…… K……

Výsledky: Počet obyvatel v jednotlivých částech v % Výpočty: Tř. … 4883 : 57,15 = = 85,44 ( % ) N … 322 : 57,15 = = 5,63 ( % ) P … 245 : 57,15 = = 4,29 ( % ) Š … 167 : 57,15 = = 2,92 ( % ) K … 98 : 57,15 = = 1,71 ( % )

VÝSLEDKY: Procentové vyjádření počtu dětí v jednotlivých částech města z celkového počtu dětí ve městě. VÝPOČET: 805 : 9,44 = 85,28 ……….Třebechovice p.O. 64 : 9,44 = 6,78 ……….Nepasice 33 : 9,44 = 3,50 ……….Polánky n.D. 22 : 9,44 = 2,33 ……….Štěnkov 20 : 9,44 = 2,12..…….. Krňovice GRAF:

Vývoj počtu obyvatel Změna? Mění se hodně počet obyvatel v našem městě? Samozřejmě se mění.Každý rok se provádí sčítání k 1.lednu. Podívej se na následující tabulku.

Vývoj počtu obyvatel datumpočet obyvatel k k k k k Příklad: Vypočítej o kolik % vzrostl počet obyvatel v roce 2009 proti roku Výsledek zaokrouhli na dvě desetinná místa.

1.způsob: 2.způsob: 100 % ……5618 ( obyv. ) … r % ……… % ….. 56,18 1 % ……….56,18 x % … ……………r.2009 x % ………5715 – 5618 = = 97 x = 5715 : 56, x = 101, … x = 97 : 56,18 x = 101,73 x = 1,726593… x = 101,73 % x = 1, 73 o kolik % …..101,73 % % = x = 1,73 % = 1,73 % Počet obyvatel se zvýšil o 1,73 %.

1.Pes je devětkrát těžší než kočka,myš je dvacetkrát lehčí než kočka a řepa je šestkrát těžší než myš. Kolikrát je pes těžší než řepa?

2. Mezi některé nebo mezi všechny číslice napište takové znaky početních výkonů, popřípadě i závorky tak, aby platily naznačené rovnosti ve všech řádcích. např. 12 : 3 = = = = = = = = 9 + : - X

Příklad č.1 P = 9 K 1 K = 20 M 6 M = 1 Ř P = 180 M 1 P = 180 : 6 1 P = 30 Ř Pes je 30 krát těžší než řepa. Příklad č = : 3 = – 3 – 4 = – 4 – 5 = 6 12 : – 6 = – – 6 + 7= – 5 – 6 – = 9