HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Obsazování orbitalů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 8 Mgr. Radovan Sloup
Reakce organické chemie
REAKCE VÝROBY ŽELEZA CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 3
HV-1 Hudební výchova DUM č. 14 Prima – kvarta osmiletého studia
Vlastnosti lipidů CH-4 Chemické reakce a děje, DUM č. 15
HV-1 Hudební výchova DUM č. 12 Prima – kvarta osmiletého studia
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ Hudební nástroje TÉMA: Klávesové.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 6 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 13 Prima – kvarta osmiletého studia
Medailonky Wolfgang Amadeus Mozart HV-1 Hudební výchova DUM č. 17
HV-1 Hudební výchova DUM č. 4 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 11 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 15 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 8 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Dusíkaté deriváty, opakování
Sacharidy opakování CH-2 Organická chemie, DUM č. 9 Mgr. Radovan Sloup
Prvky symbolika Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Anorgaická.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Elektronová konfigurace
Excitovaný stav CH-1 Obecná chemie, DUM č. 11 Mgr. Radovan Sloup
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Kvantová čísla CH-1 Obecná chemie, DUM č. 7 Mgr. Radovan Sloup
Zkrácený elektronový zápis
ZŠ a MŠ Brno, Křenová 21 CZ.1.07/1.4.00/ , Dobrá šance pro děti Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Inovace ve vzdělávání na naší škole.
Řada napětí kovů, zákonitosti reakcí
Halogenderiváty Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2 Organická.
Výpočty z rovnic I. Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-4 Chemické.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 18 Prima – kvarta osmiletého studia
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Klasifikace hydroxyderivátů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-2.
Kyslík, sloučeniny CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 9
Reakce arenů CH- 4 Chemické reakce a děje , DUM č. 14
Alkalické kovy CH-3 Anorganická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
HV-1 Hudební výchova DUM č. 2 Prima – kvarta osmiletého studia
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Deriváty karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II.
Aminy, klasifikace a názvosloví
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Hydroxyderiváty CH-2 Organická chemie, DUM č. 2 Mgr. Radovan Sloup
VLASTNOSTI NEROSTŮ Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání Mgr. Ladislav Fedor Gymnázium Sušice kvarta osmiletého.
HV-1 Hudební výchova DUM č. 5 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu.
Klasifikace karboxylových kyselin Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání.
Dopočítávání rovnic II.
Aminy, vznik, vlastnosti
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 16 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
alkalických zemin - cvičení
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Makromolekulární látky Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
Elektrochemie, úvod Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Karboxylové kyseliny, vznik a chemické vlastnosti
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Cimbál Vojtěch Vyorálek.
Cembalo Kristýna Sadloňová SEKUNDA.
Chemická vazba, elektronová konfigurace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Elektrochemie, články CH-1 Obecná chemie, DUM č. 18 Mgr. Radovan Sloup
Řada napětí kovů Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-3 Anorganická.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Hudba - intervaly Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
Chordofony Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
HUDEBNÍ VÝCHOVA STUPNICE
HUDEBNÍ VÝCHOVA NOTOVÁ OSNOVA, HOUSLOVÝ KLÍČ
Transkript prezentace:

HV-1 Hudební výchova DUM č. 7 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Klávesové

 Chordofony deskové – struny napnuté přes desku  S hmatníkem  Tromba marina, kobza, citera  Bez hmatníku  Psalterium – žaltář (doprovázel zpěv žalmů), cimbál  S klávesovou mechanikou  Klavichord, cembalo, klavír

 Největší význam 16. – 18. st.  I několik manuálů a rejstříků  Trsací mechanika  Nelze ovlivňovat hlasitost  Krátké tóny - z toho vyplývá v baroku vznik melodických ozdob  Vznik ve 14. st. vložením trsací mechaniky do psalteria Interpret: Zuzana Růžičková

Obr. č. 1

 Clavis = latinsky klíč, později tón  Kladívková mechanika  Matematicky vyrovnané členění oktávy na 12 stejných půltónů = dobře temperovaný klavír  Klaviatura:  7 bílých kláves - diatonická stupnice  5 černých kláves – doplněno až ve 14. – 15. st.

Obr. č. 2

 Je klavír příbuzný houslí nebo varhan?  Ve kterém století bylo vynalezeno cembalo?  Součástí klavíru je:  a) Kovadlinka  b) Kladívko  c) Třmínek  Temperovaný klavír je dobře vyhřátý nebo dobře naladěný?  Slavná česká cembalistka se jmenuje Helena nebo Zuzana Růžičková?

 Obr. č  Obr. č  Ukázka č  J. S. Bach - Harpsichord Concerto No.5 in F minor BWV 1056, Complete  Ukázka č. 2 –  Chopin Etude Op 10 No.4 HQ

Hudební nástroje – klávesové Vytvořeno v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II Autor: Mgr. Milena Naglmüllerová Předmět: Hudební výchova, oblast HUDEBNÍ NÁSTROJE Třída: prima - kvarta osmiletého studia Označení: VY_32_INOVACE_HV-1_07 Anotace a metodické poznámky: Materiál slouží pro základní poznání hudebních nástrojů. Navazuje na materiál Hudební nástroje – všeobecný přehled a věnuje se klávesovým nástrojům. Nedílnou součástí jsou hudební ukázky. V závěru je připraven jednoduchý test na prověření získaným vědomostí. Použité materiály: Michels, Ulrich, Encyklopedický atlas hudby. Praha, Nakladatelství Lidové noviny, s.r.o. 2000, ISBN Prezentace je vytvořena pomocí nástrojů Power Point 2010 Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.