Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Laboratorní a terénní cvičení
A jak je to u živočichů? (tkáně)
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
OBECNÁ BIOLOGIE MIKROSKOPOVÁNÍ
Základní části buňky a jejich hlavní význam
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Název Rostlinná buňka Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
OBĚHOVÁ SOUSTAVA Imunita Mgr. Jan Marek VY_32_INOVACE_Bi3r0215.
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
Kosterní soustava POHYBOVÁ SOUSTAVA Mgr. Jan Marek
Mikroskopie.
Mikroskopické pozorování buněk cibule
60.1 Základy mikroskopování
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Pozorování srsti savců
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Základní postupy v biologii
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák
Středn í zdravotnick á š kola, N á rodn í svobody P í sek, př í spěvkov á organizace Registračn í č í slo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Č.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_534.
Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast
B U Ň K A.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: MIKROSKOPOVÁNÍ
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Chemické vlastnosti nerostů Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 6 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva II. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie.
2. Laboratorní cvičení.
Základní struktura živých organismů
Průduchy v pokožce listů
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Cytologie I. Buněčná stěna, jádro, jadérko, chloroplasty, chromoplasty, antokyany, buněčné inkluze.
Laboratorní práce č. 3 List
VEGETATIVNÍ KOŘEN STONEK LIST GENERATIVNÍ KVĚT SEMENO PLOD
Základní struktura živých organismů
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
Semiautonomní organely a cytoskelet
Bc. Jan Hutl a Základy práce s lupou a mikroskopem 4. Žáci se naučí zásady práce s lupou a mikroskopem Práce s lupou, postup práce, práce s mikroskopem,
Soustava krycí - kůže Autor: Eva Klabenešová „Tato prezentace slouží pro vzdělávací účely.“
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
Název prezentace (DUMu): Buňky
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
Vyšší rostliny Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Nepohlavní rozmnožování prvoků
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_TKÁNĚ2_P1-2
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Plazi – druhohorní předchůdci
Lichokopytníci Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
Transkript prezentace:

Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Jan Novák

Úkol: Pozorování buněk pokožky cibule

Materiál a pomůcky: cibule (Allium cepa), potřeby k mikroskopování Pracovní postup: Ostrou žiletkou nebo skalpelem proveďte dva vodorovné řezy ve vzdálenosti asi 5 mm a kolmo na ně dva svislé řezy ve stejné vzdálenosti. Vzniklý čtvereček suknice cibule přeneste do kapky vody na podložním sklíčku. Opatrně přikryjte krycím sklíčkem a vložte pod mikroskop.

Pozorování: Pozorujte nejprve pod nejmenším zvětšením a potom při větším zvětšení. Pozorujte buněčnou stěnu, velké vakuoly, jádro a cytoplazmu. Svá pozorování zakreslete a obrázek popište.

Otázky: 1. Co je to ekosystém. 2. Co je principem fotosyntézy. 3 Otázky: 1.Co je to ekosystém? 2. Co je principem fotosyntézy? 3. Co ovlivňuje intenzitu fotosyntézy? 4. Jak se nazývá nauka o buňkách a jejich stavbě? 5. Napište hlavní myšlenky Darwina.

CITACE JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. [s.l.] : Nakladatelství Olomouc, 1998. 551 s. ISBN 80-7182-070-9.