Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
subjektivně zabarvený
Advertisements

Životopis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.14
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje s českými autory prozaiky 19. st. - V
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Česká poezie 1. pol. 19. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.02
Příslovce a příslovečné spřežky
Anotace: Prezentace se slovanskými jazyky a jejich rozdělením.
Národní obrození Národní obrození
Divadlo Semafor Divadlo Semafor VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.14.
Osvobozené divadlo.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Stupňování přídavných jmen
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury. E. Hemingway. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými básníky 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Česká poezie 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.15.
ČR – Hlavní město Praha VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.59 Mgr. Kosík Lukáš
Česká poezie 2.poloviny 19.století
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Anotace: Prezentace představuje básníky 19. st. - Goetha, Puškina
Rozvoj slovní zásoby VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.12
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Česká próza 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.18.
Evropa: východní Evropa
Zvuková stránka věty Spisovná výslovnost.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
subjektivně zabarvený
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.09 Anotace: Žáci si hravou formou ověří své znalosti a všeobecný přehled. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Anotace: ČR – Plzeňský kraj Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vyhledá a zapíše do pracovního.
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Evropa: západní Evropa
Písemné násobení s nulou v činiteli
SLOVA CIZÍHO PŮVODU jejich skloňování Slova přejatá
Velká písmenaVY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.18. Anotace: V prezentaci žáci procvičují své znalosti o psaní velkých písmen Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Evropa: západní a střední Evropa
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury V. Hugo. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Anotace: Prezentace seznamuje s významnými osobnostmi světové literatury. Leo Calvin Rosten Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
subjektivně zabarvený
Rozvrstvení a obohacování
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Obohacování slovní zásoby
Anotace: Česká republika: doprava Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vypíše do sešitu nejdůležitější.
Druhy vět vedlejších VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.05. Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí – poznává funkcí vět vedlejších. Žák řeší drobné.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Česká republika: vodstvo
Česká republika: hospodářství, zemědělství, průmysl
Šablona 32 VY_32_INOVACE_13_24_Slovesný vid
Transkript prezentace:

Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03

Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Anotace:Prezentace seznamuje se slovesnými tvary podle vidu;žáci hledají významové rozdíly ve tvarech sloves lišících se videm. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána Buchtová Jazyk: český Očekávaný výstup: rozlišuje slovesné tvary podle vidu; pojem vid dokonavý, nedokonavý, vidová dvojice Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : osmý ročník základní školy Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03

? přinést chodit zalévat přijít zazpívat jít zpívat přícházet Jak bys tato slovesa mohl uspořádat? Navrhni. přinést chodit zalévat přijít zazpívat jít zpívat přícházet

? ŘEŠENÍ. Co dvojice spojuje? přinést přijít přicházet zalévat jít zpívat chodit zazpívat

VID Mluvnická kategorie, která nám říká, v jaké fázi je slovesný děj.

Děj je časově ohraničený. Dokončený. VID DOKONAVÝ Děj je časově ohraničený. Dokončený. zazpívá zazpíval čas budoucí čas minulý

Děj je časově neohraničený. Nedokončený. VID NEDOKONAVÝ Děj je časově neohraničený. Nedokončený. bude zpívat zpíval zpívá čas budoucí čas minulý čas přítomný

Čím se od sebe liší oba vidy? Děj ukončený, dále už neběží. Vytvoří jen dva slovesné časy. Neumí vytvořit čas přítomný, ten tvoří tvarem času budoucího. Děj neukončený, probíhající. Vytvoří všechny tři slovesné časy.

Utvoř vidové dvojice.