Elektronická učebnice - II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
13.1 Kružnice, kruh Co mají obrázky společného?
Osud Židů a Romů za protektorátu
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Elektronická učebnice - I
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.
Elektronická učebnice - I
20.1 Malá násobilka - násobení
16.1 Státní hymna ČR a hymna EU
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
10.1 Cyklista na silnici, výbava cyklisty
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
37.1 Vzájemná poloha dvou kružnic
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Elektronická učebnice - I
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
Elektronická učebnice - I
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
36.1 Obsahy složitějších obrazců
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
60.1 Základy mikroskopování
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
84.1 Skloňování číslovek, druhy
Holocaust českých Židů a Romů
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Alternativní zdroje energie
02.1 Zdravý způsob života Ve zdravém těle zdravý duch.
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
35.1 Zájmena Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
09.1 Chodec v silničním provozu
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
12.1 Mimořádné události, IZS
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Elektronická učebnice - II
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
8.1 Konstrukce trojúhelníku typu SSS
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
Elektronická učebnice - II
83.1 Skloňování zájmen, druhy
16.1 ZLOMKY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
Elektronická učebnice - II
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
Elektronická učebnice - II
3.1 Periodizace dějin hudby
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 35.1 Holocaust Autor: Mgr. Drahomíra Párová

2. SVĚTOVÁ VÁLKA 35.2 Co již víme? TRVÁNÍ MÍSTO VÁLČÍCÍ STRANY Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 35.2 Co již víme? 2. SVĚTOVÁ VÁLKA TRVÁNÍ 1. září 1939 – 2. září 1945 MÍSTO Evropa, Středomoří, Afrika, Tichomoří, Jihovýchodní Asie, Čína, Střední východ VÁLČÍCÍ STRANY SPOJENCI SSSR, USA, VB, Francie OSA Německo, Itálie, Japonsko VÝSLEDEK vítězství Spojenců

35. 3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 35. 3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Holocaust – označení pro vyvraždění evropských Židů a Romů označováno též názvem „Šoa“ konečné řešení židovské otázky – na jaře 1942 vyhlásil Hitler záměr fyzické likvidace Židů koncentrační tábory – pracovní nebo likvidační tábory, kde byli lidé zavíráni z důvodů rasových, politických a náboženských OBĚTI HOLOCAUSTU Francie 90 000 Bělorusko 245 000 Belgie 40 000 Ukrajina 900 000 Nizozemí 105 000 ČSR 272 000 Německo 210 000 Polsko 3 000 000 Chorvatsko 26 000 Bulharsko 14 000 Maďarsko 450 000 Itálie 8 000 Rumunsko 300 000 Řecko 54 000 Rusko 107 000 6 000 000

konečné řešení židovské otázky Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 35. 4 Co si řekneme nového? Árijská rasa – měla mít zvláštní atributy, které se určovaly podle barvy očí, vlasů nebo tvarů lebky. Tato rasa měla být nadřazená. ŽIDÉ, ROMOVÉ konečné řešení židovské otázky JIHOSLOVANÉ, ŘEKOVÉ méněcenná skupina zotročení ČEŠI roztřídění podle kvality pro Němce ZÁKAZY PRO ŽIDY nesmí vycházet z domu po 20. hodině nesmí si pronajmout samostatný byt nesmí se libovolně stěhovat nesmí chodit do vináren, kaváren, hostinců, navštěvovat divadla, kina a koncerty nesmí chodit do parků a sadů nesmí chodit do městských lesů nesmí jezdit motorovými vozidly v tramvaji smí jezdit jen v posledním voze vzadu nakupovat lze jen ve vyhrazených obchodech mezi 11. - 13. h a 15 – 17. h nesmí hrát divadlo nesmí chodit do jakékoli školy nesmí být veřejně činný

35. 5 Procvičení a příklady Holocaust – Šoa Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 35. 5 Procvičení a příklady OTÁZKY 1. Jaké národnostní, sociální a společenské skupiny chtěli nacisté zlikvidovat? 2. Vysvětlete důvod nacistického zabíjení? 3. Jaký je rozdíl mezi koncentračním a vyhlazovacím táborem? 4. Kolik lidí zahynulo v koncentračních táborech? 5. Ve které zemi se nachází Osvětim? 6. K čemu sloužil tábor v Hodoníně u Kunštátu? Holocaust – Šoa Po vypuknutí války nacisté v duchu ideologie přistoupili k hromadnému vraždění Židů a Romů. Vůdčí roli při tom sehráli R. Heydrich a A. Eichmann. Na obsazených územích vznikala ghetta, z nichž byli Židé deportováni do vyhlazovacích táborů. Statisíce jich bylo okamžitě po příchodu do tábora zavražděno. S transporty do táborů se začalo v roce 1941. Vězni byli zpočátku popravováni výfukovými plyny, později plynem ve zvláštních komorách (cyklon B). Těla byla poté pálena v obřích krematoriích. Vražděni byli muži, ženy i děti. Na mnohých byly dělány lékařské pokusy.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 35. 6 Něco navíc pro šikovné Podle mapy vypiš místa koncentračních táborů. ……................................................................................

35. 7 CLIL Annelies "Anne"Marie Frank Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace History 35. 7 CLIL Annelies "Anne"Marie Frank ( 12 June 1929 – early March 1945) was one of the most discussed Jewish victims of the Holocaust. Her diary has been the basis for several plays and films. Born in the city of Frankfurt am Main in Weimar Germany, she lived most of her life in or near Amsterdam, in the Netherlands Born a German national, Frank lost her citizenship in 1941. She gained international fame posthumously after her diary was published. It documents her experiences hiding during the German occupation of the Netherlands in World War II.The Frank family moved from Germany to Amsterdam in 1933, the year the Nazis gained control over Germany. By the beginning of 1940, they were trapped in Amsterdam by the Nazi occupation of the Netherlands. As persecutions of the Jewish population increased in July 1942, the family went into hiding in the hidden rooms of Anne's father, Otto Frank's, office building. After two years, the group was betrayed and transported to concentration camps. Anne Frank and her sister, Margot, were eventually transferred to the Bergen-Belsen concentration camp, where they both died of typhus in March 1945. Otto Frank, the only survivor of the family, returned to Amsterdam after the war to find that Anne's diary had been saved, and his efforts led to its publication in 1947. It was translated from its original Dutch and first published in English in 1952 as The Diary of a Young Girl. It has since been translated into many languages. The diary, which was given to Anne on her 13th birthday, chronicles her life from 12 June 1942 until 1 August 1944. .

35. 8 Test znalostí 1. Holocaust je … Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 35. 8 Test znalostí 1. Holocaust je … řízená likvidace Židů a Romů pomoc při přesídlení plynová komora nevhodné oslovení Kde nebyl zřízen koncentrační tábor? a/ Terezín b/ Praha c/ Osvětim d/ Mauthausen Koncentrační tábor je určen … a) pro negramotné lidi b) pro staré lidi c) pro lidi určené k likvidaci d) pro přechodnou evakuaci Židé byli nuceni nosit … a/ židovskou jmenovku b/ židovskou hvězdu c/ židovskou pokrývku hlavy d/ židovský šátek Správné odpovědi: a c b Test na známku

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 35.9 Použité zdroje, citace http://www.private-cars.cz/terezin.htm ( slide č.1) http://samanovodoupe.blogspot.cz/2011/10/be-ce-de-transport-jede.html ( slide č.1) http://www.valka.host.sk/stranky/d40_mapa40.html ( slide č.2) http://www.ceskenoviny.cz/kultura/index_img.php?id=18286 ( slide č.3) http://xserve.catawba.k12.nc.us/groups/honorsenglishii4thperiodblog/weblog/c9fc6/ ( slide č.4) http://holocaust.cz/cz2/history/camps/lodz ( slide č.5) http://www.skolni-pomucky.eu/hlavni-oddeleni/vsechny-kategorie/ucebni-pomucky/obcanska-a-spol.vychova/demonstracni-obrazy/dejiny-ii.sv.valky-iv.-mapa-cd-(acNM028-1-1E0D).html ( slide č.6) http://cs.wikipedia.org/wiki/Arbeit_macht_frei ( slide č.6) http://www.tumblr.com/tagged/arbeit%20macht%20frei ( side č.6) http://en.wikipedia.org/wiki/Anne_Frank ( slide č.7) http://www.annefrank.org/templates/public/pages/timeline ( slide č.7) Prkan F., Mikeska T., Parkanová M., Dějepis 9 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia, nakladatelství Fraus 2011, 1. vydání, ISBN 978-80-7238-694-9 Mandelová H., Kunstová E., Pařízková I., Dějiny 20. století, nakladatelství dialog 2005, 2. upravené vydání, ISBN 80-86-761-23-1

35.10 Anotace Autor Mgr. Drahomíra Párová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Dějepis 35.10 Anotace Autor Mgr. Drahomíra Párová Období 01 – 06/2013 Ročník 9. ročník Klíčová slova holocaust, šoa, ghetto, Spojenci, Osa, koncentrační tábory, árijská rasa Anotace Prezentace popisující tematiku holocaustu.