Struktura oběhu dokladů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DAŇOVÁ EVIDENCE (DE) ZÁKLADNÍ POJMY
Města ČR – orientace na mapě
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
11 Udržovatelnost a servisní logistika
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Základní nástroje a metody vedení účetnictví pro podnikatele
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
METODICKÉ PRVKY ÚČETNICTVÍ
DOKUMENTACE V ÚČETNICTVÍ
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ÚČETNÍ DOKLADY září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070103
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Přednáška č. 1 Základy účetnictví.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Náležitosti dokladů.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Účetní doklady Autor: Ing. Martin Svoboda, DiS.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Kateřina Fořtová, Jan Ládek, Lenka Hybšová, Klára Stádníková
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Měsíční uzávěrka ve fiktivní firmě.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi
inventarizace majetku a závazků
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Účetní dokumentace Didaktický rozbor 2. tematického celku.
Úvod do účetnictví.
Návrh struktury personálního spisu
Doklady.
Právní úprava účetnictví, dokumentace „5“
OBĚH ÚČETNÍCH DOKLADŮ září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070104
Struktura oběhu dokladů
NÁZEV PROJEKTU: ICT VE VÝUCE OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_UCE_588 R OČNÍK : 1. V ZDĚLÁVACÍ OBOR : L/51 PODNIKÁNÍ T ÉMA : Ú ČETNÍ DOKLADY - ROZDĚLENÍ.
EVIDENCE PRACOVÍKŮ.
EVIDENCE ZÁSOB.
NÁZEV PROJEKTU: ICT VE VÝUCE OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_UCE_587 R OČNÍK : 1. V ZDĚLÁVACÍ OBOR : L/51 PODNIKÁNÍ T ÉMA : Ú ČETNÍ DOKLADY - NÁLEŽITOSTI.
Předběžná finanční kontrola Příkazce operace. Úvod S účinností od byl na fakultě upřesněn vnitřní kontrolní systém předběžné finanční kontroly.
N_SD/c-pVPH TB č. 9 Správa dokumentů v mezioborových souvislostech – 1. část.
Účetní doklady Druhá část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Miloslava Schránilová. Dostupné z Metodického portálu
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Deník příjmů a výdajů. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Charakteristika daňové evidence Příjmy a výdaje v příkladech.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Struktura obchodní faktury
SH ČMS účetní závěrka 2016 Metodický pokyn č. 4/2016.
Daňová evidence Bilanční právo
Eva Tomášková Výkaznictví 2 EZP.
Účetní doklady III.
Účetní dokumentace a její náležitosti
Transkript prezentace:

Struktura oběhu dokladů Jana Kučerová Kateřina Raisová Lucie Matoušková Monika Pastorková

Obsah: Cíl projektu Charakteristika problematiky Návrh řešení Závěr Procesní mapa- grafické znázornění Dokumentace procesu Závěr Použitá literatura Přílohy - vzory dokumentů

Cíl projektu Tímto projektem jsme chtěly popsat jak probíhají některé oběhy dokladů, jak účetních tak ostatních. Vybraly jsme si strukturu zpracování vnitřního předpisu organizace, a proto jsme projekt zpracovávaly obecně a upozorňujeme, že každá společnost se odlišuje.

Charakteristika problematiky I. Oběh účetních dokladů Cílem je stanovení pravidel pro provádění hospodářských operací, vymezení odpovědnosti za určitý úkon, stanovení oprávněnosti ke schválení tohoto úkonu. K provedení hospodářské operace je třeba zvolit určitý postup. Postupný průchod dokladů útvary od vyhotovení až po archivaci je oběhem dokladů. Oběh účetních dokladů určuje, v které fázi oběhu, kterými pracovníky, v jakém rozsahu a jakým způsobem se účetní doklady zpracovávají a přezkušují. Uvedeny jsou doklady, které mají přímý vliv na hospodaření a jsou účetními případy.

Charakteristika problematiky Uplatněna jsou hlediska: - úplnosti, - průkaznosti, - věrohodnosti, - správnosti.

Doklad musí obsahovat základní charakteristiky (náležitosti): 1. Označení dokladu, pokud to nevyplývá z jeho obsahu. 2. Popis obsahu a označení jeho účastníků. 3. Peněžní částku, nebo údaj o množství a ceně, případně obojí. 4. Datum vyhotovení dokladu. 5. Datum uskutečnění hospodářské operace, pokud není shodná s datem vyhotovení dokladu. 6. Podpisy osob odpovědných za hospodářskou operaci (účetní případ), osoby odpovědné za zaúčtování účetního případu a osoby oprávněné schvalovat účetní případ.

Charakteristika problematiky II. Oběh ostatních dokladů Nemá přímý vliv na hospodaření a není účetním dokladem, ale jako důsledek těchto dokladů mohou účetní případy vzniknout. Tyto doklady zakládají obvykle závazkový smluvní vztah (dle Občanského zák., Obchodního zák., Zákoníku práce…), nebo jsou interními doklady vycházejícími z potřeby organizace. Sledována je zde taktéž odpovědnost za určitý úkon a oprávněnost ke schválení toho úkonu.

Procesní mapa- grafické znázornění

1. fáze po vystavení nebo obdržení dokladu je přezkoušení správnosti - Věcné hledisko – ověřuje souhlas ÚD se skutečností - Formální hledisko – ověřuje předepsané náležitosti účetních dokladů - Početní hledisko – správnost výpočtu 2. fáze - Příprava k zaúčtování - třídění podle – druhu (pokladní, bankovní, došlé,…) - data příchodu nebo vyhotovení - obsahu - číslování ÚD - doklady se očíslují podle různých hledisek (např. věcné, časové) - evidence – do pomocných úč. knih (Kniha došlých faktur, Kniha vydaných faktur) - předkontace - označení účtovacím předpisem, tj. určení na které účty zaúčtujeme. 3. fáze - Zaúčtování 4. fáze - úschova (archivace) a skartace

Procesní mapa- grafické znázornění

Dokumentace procesu Doklady je třeba vyhotovit bez zbytečného odkladu po zjištění skutečností, které se jimi dokládají. Některé náležitosti mohou být umístěny i na neúčetních písemnostech, které se stávají součástí dokladu. Oběh účetního dokladu je cesta od jeho vystavení nebo obdržení až po archivaci a skartaci. Neprobíhá ve všech podnicích stejně, záleží na druhu dokladu, organizačním uspořádáním účetní jednotky, na možnosti zpracování výpočetní technikou aj,

Dělení dokladů podle druhu Faktura, příjmový pokladní doklad, bankovní výpis, výdejky, atd. podle počtu dokumentovaných úč. případů jednotlivé – dokumentují jednu hosp. operaci. (FAP na zboží) sběrné – shrnují více jednotlivých úč. případů do jednoho dokladu (FAP za zboží a materiál, VBÚ na úhradu více faktur) v rámci delšího období (týden, měsíc) podle místa vzniku a obsahu vnější (externí) – obíhají mezi firmou a jinými subjekty. člení se na: 1. vydané (OF) – vznikly ve firmě a jdou ven z firmy 2. došlé (DF, VBÚ) – vznikly mimo účetní jednotku a směřují dovnitř vnitřní (interní) – vnitřní potřeba firmy, obíhají uvnitř firmy (VÝD a PŘÍJ)

Typy dokladů účetní doklady ostatní doklady

účetní doklady 1 Faktura dodavatele 2 Faktura vydaná 3 Uvedení majetku do užívání 4 Vyřazení majetku 5 Manka a škody 6 Příjmový pokladní doklad 7 Výdajový pokladní doklad 8 Zálohy na výdaje 9 Tuzemské pracovní cesty 10 Zahraniční pracovní cesty 10 Zahraniční pracovní cesty 11 Zpracování a výplata mezd 12 Měsíční uzavření mezd 13 Požadavek na přeúčtování mezd 14 Výdejka 15 Žádanka o dopravu 16 Převodka 17 Hromadný příkaz k úhradě

ostatní doklady 18 Objednávka 19 Smlouvy dle Občanského zák. 20 Pracovní smlouva 21 Dohoda o provedení práce 22 Dohoda o pracovní činnosti 23 Dohoda o hmotné odpovědnosti 24 Popis práce 25 Čestné prohlášení 26 Žádost o udělení rod. č. cizince 27 Záznam o školení BOZ 28 Žádost o rozvázání prac. poměru 29 Zápočtový list 30 Žádost o povolení zaměstnání cizince 31 Stravenky 32 Odpracované dny 33 Výkon civilní služby 34 Platový výměr 35 Osobní příplatek 36 Příplatek za vedení 37 Zvláštní příplatek 38 Návrh na odměnu 39 Další mzda 40 Výkaz odpracovaných hodin 41 Pobyt pracovníka v zahraničí 42 Přijetí zahraničního hosta 43 Přijetí zahr. hosta v rámci smluvní spolupráce 44 Diplom Bc. 45 Diplom Bc. s vyznamenáním 46 Diplom Mgr. 47 Diplom Mgr. s vyznamenáním aj.

Přílohy - vzory dokumentů

Závěr Oběh dokladů je součástí každého podniku a objevuje se i v běžném životě. Doklady jsou průkazné záznamy, v nichž se zachycuje a ověřuje hospodářská nebo účetní operace.

Použitá literatura Vypracované maturitní otázky

Děkujeme za pozornost